2013-08-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag tycker förvisso inte att förhållandet med Jonas kan ses som ett exempel på lojalitet, hon skriver ju hyllningar till varenda ligg hon har, för att sedan vända totalt. Och dessutom tror inte jag på hennes historia när det kommer till Jonas, inte fullt ut i alla fall.

Det kan hända att det blir så med. Jag fick stryk av en pojkvän men försvarade honom tills den dagen han dumpade mig. Efter det har det däremot inte varit något jag hymlat med.. Det är även väldigt lätt att snabbt bli förälskad/kär och sen när allt går åt skogen så vänder man alla taggar utåt. Dels för man är arg för att "alla är så dumma", dels för att få uppmärksamhet. Ingår gärna att locka tillbaks sedan med.. Vet inte om hon gjort det?

Puh, jag är glad att jag har tagit mig genom allt det där och nu fungerar bra mycket bättre, blir trött bara jag tänker på ångesten det innebär.

I vilket fall, det här var bara en tanke jag hade vad som kanske varit fel i grunden och sen har det utvecklats. Hittar man grunden kan man liksom börja någonstans i terapin. Sen beror det ju på hur villig man själv är att faktiskt lösa problemen, det är ingen enkelt eller lätt väg.
Citera
2013-08-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Det kan hända att det blir så med. Jag fick stryk av en pojkvän men försvarade honom tills den dagen han dumpade mig. Efter det har det däremot inte varit något jag hymlat med.. Det är även väldigt lätt att snabbt bli förälskad/kär och sen när allt går åt skogen så vänder man alla taggar utåt. Dels för man är arg för att "alla är så dumma", dels för att få uppmärksamhet. Ingår gärna att locka tillbaks sedan med.. Vet inte om hon gjort det?
.

Vänta nu, så du stannade hos honom pga lojalitet? Är det det du vill komma fram till?
Citera
2013-08-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManiDrama
Vänta nu, så du stannade hos honom pga lojalitet? Är det det du vill komma fram till?

Ja.
Jag har funderat i efterhand på om jag var kär i honom, om jag älskade, såg en framtid. Men nej. Dels manipulerade han mig så till slut var min verklighet helt skruvad. Men jag stannade och var lojal åt alla håll, trots att han var otrogen och hade sig.
Citera
2013-08-04, 22:31
Avslutad
Citat:

Puh, jag är glad att jag har tagit mig genom allt det där och nu fungerar bra mycket bättre, blir trött bara jag tänker på ångesten det innebär.

I vilket fall, det här var bara en tanke jag hade vad som kanske varit fel i grunden och sen har det utvecklats. Hittar man grunden kan man liksom börja någonstans i terapin. Sen beror det ju på hur villig man själv är att faktiskt lösa problemen, det är ingen enkelt eller lätt väg.

Vad skönt att det har ordnat upp sig för dig.

Det skulle dock förvåna mig mycket om Berny är villig att lösa sina psykiska problem, varje gång tycks ju någon ny bisarr historia/diagnos dyka upp.
Citera
2013-08-04, 22:37
Medlem
Citat:
Vad skönt att det har ordnat upp sig för dig.

Det skulle dock förvåna mig mycket om Berny är villig att lösa sina psykiska problem, varje gång tycks ju någon ny bisarr historia/diagnos dyka upp.

Tack.

Ja, det är lite grejen med. Man kan vara helt inställd på att nu är det bra, nu ska jag minsann reda ut det här. Men så får man tråkigt och på ett eller annat sätt så söker man uppmärksamhet. Sen om det är sant eller ej... Det är där lögnerna kommer in, och ju mer spektakulära desto bättre, för man får ju mer uppmärksamhet då. "Jag slog i tån" ger ju inte lika mkt uppmärksamhet som "jag bröt benet" - om ni förstår hur jag menar. Att säga "jag har skurit mig" ger ju MYCKET BÄTTRE effekt om man faktiskt visar en bild på det samtidigt..

Så jag tror att hon har fastnat i en ond cirkel av dels missbruk, dels av dessa lögner. Uppmärksamhet är en drog med. Det verkar stabilisera sig när hon hittar någon att vara kär i, men jag är rätt säker på att när det tar slut med Emma så kommer det hända något igen, så vi inte glömmer henne. Det här är dels medvetet, dels omedvetet. Man sitter i sitt ekorrhjul helt enkelt. (Inget dirkekt nytänk av mig här kanske, hehe.)
Citera
2013-08-05, 01:42
Avslutad
Sery:

Jag såg nu att jag uttryckte mig på ett oklart sätt. Listan som du lade upp - jag menade, är den skriven specifikt för Berny eller är det en "allmän" lista på hur folk med viss problematik kan bete sig?

Och vad menar du med att du "tog den från en sida"?

Jag tolkade det som att den var skriven om Berny, därför reagerade jag på det med plural och och att vissa punkter inte alls verkade stämma in på Berny. Men förmodligen är det en generaliserad lista.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-05 kl. 01:47.
Citera
2013-08-05, 02:20
Medlem
Citat:
Så jag tror att hon har fastnat i en ond cirkel av dels missbruk, dels av dessa lögner. Uppmärksamhet är en drog med. Det verkar stabilisera sig när hon hittar någon att vara kär i, men jag är rätt säker på att när det tar slut med Emma så kommer det hända något igen, så vi inte glömmer henne. Det här är dels medvetet, dels omedvetet. Man sitter i sitt ekorrhjul helt enkelt. (Inget dirkekt nytänk av mig här kanske, hehe.)

Ja, uppmärksamhetstörst har hon definitivt! Utan gränser och till varje pris. Se mig, hör mig, snälla titta på mig!!!! Jag gör vadsomhelst bara ni ser mig!!

Hon tycks också desperat ryckas med varje ny partner. Börjar klä sig likadant, bete sig likadant...ja kolla bara på hur hon kastar kläderna nu när hon har en partner som också gör det... Ibland undrar man om hon vet vem hon själv är. Var slutar sanningen och var börjar lögnerna? Bakom denna cirkus, denna fasad, vad finns egentligen kvar då?
Senast redigerad av transparent113 2013-08-05 kl. 02:23.
Citera
2013-08-05, 03:59
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Är det någon som vet om Emmas läggning, om hon alltid varit bi/homo eller om hon "blev" det för Bernys skull? I hennes bransch lär det ju vara ett plus i alla fall...

Även om deras förhållande mest framstår som en (freak) show.

hon skrev på bloggen 2011 att hon bodde tillsammans med pojkvän i Lund...
Citera
2013-08-05, 11:04
Medlem
genzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
hon skrev på bloggen 2011 att hon bodde tillsammans med pojkvän i Lund...
på fb : Daniel Chicharito Melin ..kolla hans videor
Citera
2013-08-05, 11:35
Medlem
Lisskullas avatar
Citat:
Är det någon som vet om Emmas läggning, om hon alltid varit bi/homo eller om hon "blev" det för Bernys skull? I hennes bransch lär det ju vara ett plus i alla fall...

Även om deras förhållande mest framstår som en (freak) show.

http://www.scandalbeauties.no/blogs/emma/posts/svar-p%C3%A5-fr%C3%A5gestunden_597462

"Frågestund" på Emmas blogg, från september 2012 där hon skriver att hon är bisexuell. (Fråga 15)
Citera
2013-08-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hahaha för helvete: http://www.scandalbeauties.com/uploads/Image/5e25c02c7e2528bb932f961670624e08.jpeg
Men hjälp!
Citera
2013-08-05, 12:10
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Sery:

Jag såg nu att jag uttryckte mig på ett oklart sätt. Listan som du lade upp - jag menade, är den skriven specifikt för Berny eller är det en "allmän" lista på hur folk med viss problematik kan bete sig?

Och vad menar du med att du "tog den från en sida"?

Jag tolkade det som att den var skriven om Berny, därför reagerade jag på det med plural och och att vissa punkter inte alls verkade stämma in på Berny. Men förmodligen är det en generaliserad lista.

Kan vara denna sidan Sery menar: http://www.vuxetbarn.se/

Där finns en liknande lista
Citat:
Känner du igen dig i detta?
  • Gissar du dig till vad som är normalt beteende?
  • Har du svårt att fullfölja ett projekt från början till slut?
  • Ljuger du när det är lika enkelt kan säga sanningen?
  • Dömer du dig själv skoningslöst?
  • Har du svårt att ha roligt?
  • Tar du dig själv på för stort allvar?
  • Överreagerar du på förändringar som du själv inte styr över?
  • Söker du ständigt godkännande och bekräftelse hos andra?
  • Uppfattar du dig själv som annorlunda?
  • Är du överdrivet ansvarstagande eller överdrivet oansvarig?
  • Är du envist lojal, även mot dem som inte förtjänar det?
  • Är du väldigt impulsiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in