Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Vad skönt att det har ordnat upp sig för dig.
Det skulle dock förvåna mig mycket om Berny är villig att lösa sina psykiska problem, varje gång tycks ju någon ny bisarr historia/diagnos dyka upp.
Tack.
Ja, det är lite grejen med. Man kan vara helt inställd på att nu är det bra, nu ska jag minsann reda ut det här. Men så får man tråkigt och på ett eller annat sätt så söker man uppmärksamhet. Sen om det är sant eller ej... Det är där lögnerna kommer in, och ju mer spektakulära desto bättre, för man får ju mer uppmärksamhet då. "Jag slog i tån" ger ju inte lika mkt uppmärksamhet som "jag bröt benet" - om ni förstår hur jag menar. Att säga "jag har skurit mig" ger ju MYCKET BÄTTRE effekt om man faktiskt visar en bild på det samtidigt..
Så jag tror att hon har fastnat i en ond cirkel av dels missbruk, dels av dessa lögner. Uppmärksamhet är en drog med. Det verkar stabilisera sig när hon hittar någon att vara kär i, men jag är rätt säker på att när det tar slut med Emma så kommer det hända något igen, så vi inte glömmer henne. Det här är dels medvetet, dels omedvetet. Man sitter i sitt ekorrhjul helt enkelt. (Inget dirkekt nytänk av mig här kanske, hehe.)