2013-06-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Belöning leder ingen vart då man inte vet vart man ska leta. Om någon visste något i staden så skulle fallet vara löst sedan länge.

Man har fått korn på en kille som själv uppger att han umgicks med VB fram till 21.00 den 4 maj.

I hans bil har man hittat VB:s blod, dels i bagageytrymmet och så vitt jag förstår också på en tröja som tillhör honom.

Killen har ett jävligt skralt alibi och är tillika expojkvän, varmpå man på goda grunder kan anta att det funnits en emotionell komponent i deras nuvarande relation.

Han är överintresserad av allt vad vapen heter, inklusive knivar och han kan i nuläget inte förklara hur VB:s blod hamnat i hans bil.....
Citera
2013-06-19, 09:38
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Belöning leder ingen vart då man inte vet vart man ska leta. Om någon visste något i staden så skulle fallet vara löst sedan länge.

Tror det kan finnas någon som vet. Någon som skyddar gm + medbrottare av missriktad "solidaritet" med mördare.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-19 kl. 09:51.
Citera
2013-06-19, 09:41
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Man har fått korn på en kille som själv uppger att han umgicks med VB fram till 21.00 den 4 maj.

I hans bil har man hittat VB:s blod, dels i bagageytrymmet och så vitt jag förstår också på en tröja som tillhör honom.

Killen har ett jävligt skralt alibi och är tillika expojkvän, varmpå man på goda grunder kan anta att det funnits en emotionell komponent i deras nuvarande relation.

Han är överintresserad av allt vad vapen heter, inklusive knivar och han kan i nuläget inte förklara hur VB:s blod hamnat i hans bil.....

Att en blodig tröja skulle ha varit i hans bil kommer ifrån en bloddroppe-förklarande teori gällande bagageutrymmet. Inte fakta.
Citera
2013-06-19, 09:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Inte alls säkert.

Jo, om en hund inte får en enda doftmolekyl i snoken så är det helt säkert att den inte markerar det den är utbildad i att markera.
Citera
2013-06-19, 09:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
I denna hemska tanke avsåg jag inte någon fylla som grundorsak, utan raseri och med den agerande avsiktligt kört på henne. Hoppat ur bilen och utdelat de dödande huggen. I affekt.

Oj, tänker ni, nu har lilltoe bytt "sida", men jag står kvar i mitt bollande. För och emot. Så länge polis inte bundit KJ till direkta bevis och jag i mitt tänk kan "förklara" indicierna med andra saker, är jag öppen för allt t o m en annan GM. Det är faktiskt så att alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats. Jag är inte övertygad om GM.

En annan fråga jag ställer mig: Varför skulle VB vilja komma hem till KJ om de inte drar jämt?
VB verkade inte vara tjejen som ville vara i hetluften. Kontaktsökande på nätet, men irl finns ju inget som avslöjar sådant. Inga med DE BÄSTA-kommentarer eller bilder, inga måste-ha-dem-som-kompisar-vänner på fb, inga partybilder förutom en filmsnutt, då några tamt dansar på ett öde golv. Hon verkade ha mer kontakt med thailändska vänner och thai-anknytning och kommenterade ofta på twitter. Kan inte påstå att hon var thai-präglad heller, utan hade hamnat emellan stolarna som thai-svensk. Lite vilsen.
Tror dock hon kunde göra en höna av en fjäder, en känslighet för orättvisor. Men är absolut inne på att hon hellre satt själv hemma än att jaga kompisar. Tror inte det störde henne nämnvärt.
Vilken wannabe filmar en katt i över 4 minuter och lägger ut den på tuben? Hon var en drömmare.

Kattfilm från mars 2012:
(hennes händer, hennes skratt i slutet)

http://www.youtube.com/watch?v=e2rqC-V4AaA

Kommenterade klipp:

http://www.youtube.com/user/vatchareeyabangsuan

Ja, det är ju ett sätt att se på saken. Hur många verkligt skyldiga gärningsmän har gått fria i brist på bevis tror du ? Oskyldiga i juridisk mening men de facto skyldiga. Diskrepans mellan juridik och verklighet som många upplever som stötande, dvs att veta men inte kunna bevisa det. Ett inte ovanligt dilemma.
Citera
2013-06-19, 09:50
Moderator
OYs avatar
Ge det en chans, sök med hund kring det röda huset. Vi har konstaterat kopplingen PM, MK, HE, JF, och nu finns det en direkt koppling till området nära fyndplatserna.
Citera
2013-06-19, 09:55
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Jag har fått reda på att den röda längan där J*ak*m F*rs*lls pickup stod parkerad, hyrs av M*ka*l K*rlss*n.
Problem solved.
Så intressant. Vilket bra läge för diverse aktiviteter...

Jag hoppas verkligen att det finns annan teknisk bevisning än blodbesudlingar i KJ:s bil. Hur regleras låsningen på bagageluckan på en Hyundai Sonata GLS 1995:a? Det kanske har avhandlats tidigare i tråden, minns inte vad som framkom då. Kanske ingen som riktigt visste, eller hur var det?
Citera
2013-06-19, 10:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Efter 20-30 minuter händer saker med en avliden, sådant likhundar markerar på. Finns ingen tid att spela på om BO dött. Chock, förvirring och ambivalens får man ta efter bortforslandet.
Min terrier envisas att markera ett ställe på gården där en fågel legat död. Vecka ut och vecka in..
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, så är det ju, men samtidigt för att en hund skall få upp ett svagt spår så måste de få detta i nosen, och då skall väl spåret vara något som skiljer sig från det vanliga i regel. Ligger det 3 meter ifrån och vinden blåser åt fel håll vad händer då ifall inte spåret korsas?
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då går hunden bet.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, om en hund inte får en enda doftmolekyl i snoken så är det helt säkert att den inte markerar det den är utbildad i att markera.
Så löd inte GregorGregors exempel.

I det exemplet är det troligt att hunden snappar upp doften.
Och även om avståndet är mer än 3 m så är chanserna goda. Det är sällan konstant frånvind, om du inte befinner dig bredvid en fläkt.
Och en förare som noterar hundens reaktion lär fortsätta söket.
Citera
2013-06-19, 10:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det är en intressant tanke som även slagit mig, att KJ på fyllan kört på henne och fått panik... Och på alla sätt sedan försökt göra sig av med kroppen....

Alla teorier är bra utom dom dåliga heter det, och teorin att KJ skulle ha kört på VB i fyllan och därefter styckat kroppen kan väl hänföras till de riktigt usla "teorierna". Antar att den är framförd som ett dåligt skämt ?
Citera
2013-06-19, 10:23
Medlem
Citat:
Citerar mig själv eftersom mitt svar blev så virrigt. Vad jag menade var,
att jag vet inte vad lokalen används till, men kanske som lager.
Kanske pickupen parkerats där, men senare flyttats in i huset.

Bilen är såld vidare till en tredje person men förmodligen ännu inte omregistrerad. Vad den tredje personen har haft för avsikt med parkeringen är oklart. Alltså: JF är inte ägare till bilen längre. Inte heller personen JF köpte bilen av.
Citera
2013-06-19, 10:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Så löd inte GregorGregors exempel.

I det exemplet är det troligt att hunden snappar upp doften.
Och även om avståndet är mer än 3 m så är chanserna goda. Det är sällan konstant frånvind, om du inte befinner dig bredvid en fläkt.
Och en förare som noterar hundens reaktion lär fortsätta söket.

Hens exempel handlade om frånvind vid ett givet tillfälle, inte om vändande vindar, hen säger också att spåret ligger tre meter ifrån hunden, då är det som jag säger. Ingen doft, ingen markering. Om hunden får vittring betyder det att spåret(doftmolekyler) de facto är i kontakt med hundens nos, och då är spåret inte tre meter ifrån hunden, busenkelt. Hunden märker skillnad i koncentration och med den förmågan kan den avgöra åt vilket håll någon har gått, eller var ett föremål eller annat eftersökt finns.

Självklart är det så att om vinden har växlat så har doftmolekyler spridits åt olika håll, där doftmolekyler finns, där börjar också spåret.
Citera
2013-06-19, 10:28
Medlem
Cyborg_ses avatar
VB har inte gått en meter efter kl 21, hon blev nerslagen utanför lägenheten och dumpad i en bil för att sedan bli tagen av daga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in