2013-06-19, 00:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Jag har fått reda på att den röda längan där J*ak*m F*rs*lls pickup stod parkerad, hyrs av M*ka*l K*rlss*n.
Problem solved.
Citera
2013-06-19, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Om KJ på 2,5 timma genomför knivbrottet, döljer allt med mera och har tankarna på kommande "bravad", kan han då lugnt sitta och lyssna på jammande vid 21? Borde inte tankarna irra?
Jag tror nog att om man är kapabel psykiskt att utföra ett sånt här brott så är man nog kapabel att sitta helt oberörd i ett sånt läge.
Ingen vet hur länge han var med brodern, bara att han varit där. Kanske några minuter bara, vem vet?
Citera
2013-06-19, 00:57
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då går hunden bet.
Inte alls säkert.
Citera
2013-06-19, 01:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag tror nog att om man är kapabel psykiskt att utföra ett sånt här brott så är man nog kapabel att sitta helt oberörd i ett sånt läge.
Ingen vet hur länge han var med brodern, bara att han varit där. Kanske några minuter bara, vem vet?
Om DJ är den hedersknyffel han beskrivs som så har han berättat sanningen för polisen.
Jag tror inte att man ljuger i det läget, inte ens om det gäller brorsan, då sätter man ju sig själv på pottkanten.
Citera
2013-06-19, 01:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Men du tar ju hans parti genom att dämpa rykten.

Ja, det är väl illa nog som det är? Det är ju inte så att historien behöver mer vatten på kranen? Det som är fakta hade räckt för mig på en film och pga det en sömnlös natt.

Tar hans parti tycker jag inte han gör. Han svarar konkret utan personlig aspekt. Svarar kortfattat, svävar inte ut i någon UFO teori eller dyl. Inga överdrifter. Är noga med att säga "Jag vet inte säkert" istället för att fundera en stund och sen fantisera ihop ett scenario värre (om det är möjligt) än många andra här.
Citera
2013-06-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulfgulf
Intressant att lämnar föräldrarhemmet och inte sover över, undra vad han gjorde sen?

Han har då givetvis i mörker (gatlysen släckda 1 maj) knallat hem efter det korta besöket, minst ytterliga 45 min och då denna lördag fått sig en rejäl lördagspromenad. Under samma tid har VB försvunnit i anslutning till hans botad men han har ingen susning om det.

Sen att blod hittas i hans bil beror förmodligen att hon på väg hem trillade och slog sig mot bilen och blod trängde in i bilen. Sista stycket lite ironi.

Har han besökt f-hemmet så var det ganska kort, bil hade han med sig och förmodligen på utväg gick in i garaget och möjligen försåg sig med lämpliga verktyg.
Citera
2013-06-19, 01:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Det känns väldigt sorgligt att ingen vän till VB finns i tråden. Ingen vän/väninna som kan bringa mer klarhet i hur hon var som person.

Jag tycker det är mycket som är märkligt i denna tråd, men jag är glad att Jotnan har klivit in här. Hoppas du kan bringa lite klarhet i lite mer frågor.. men dom kommer imorgon
Citera
2013-06-19, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om DJ är den hedersknyffel han beskrivs som så har han berättat sanningen för polisen.
Jag tror inte att man ljuger i det läget, inte ens om det gäller brorsan, då sätter man ju sig själv på pottkanten.
Jag menade aldrig att DJ ljugit. Är det sagt att de umgicks en längre tid på kvällen? Tror inte DJ vet ett smack vad som hänt VB iallafall.
Om KJ var uppspelt o full av ev. adrenalin kan han haft andra förklaringar till det. Tex myspys m VB, nåt m airsoften, nytt vapen att visa eller nåt... Eller så var han bara tyst. Back to normal
Citera
2013-06-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det känns väldigt sorgligt att ingen vän till VB finns i tråden. Ingen vän/väninna som kan bringa mer klarhet i hur hon var som person.

Jag tycker det är mycket som är märkligt i denna tråd, men jag är glad att Jotnan har klivit in här. Hoppas du kan bringa lite klarhet i lite mer frågor.. men dom kommer imorgon

Hennes vänkrets kan du nog räkna på ena handens fingrar (nära vänner), sen lite vänner i skola och karate men mer på avstånd. Detta var förmodligen en väldigt ensam tjej, kanske bitvis utstött ur vissa gemenskaper. Dock kan hon haft kontakter utanför sociala medier som vi inte känner till, Yn*ve var väl en sådan.
Citera
2013-06-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har fått reda på att den röda längan där J*ak*m F*rs*lls pickup stod parkerad, hyrs av M*ka*l K*rlss*n.
Problem solved.

Gött, Då har bara JF att förklara för polisen varför hans avställda bil varit ute o rört på sig ^^
Citera
2013-06-19, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det är någonting som inte helt stämmer med KJ ,i varje fall som ensam, GM. Det känns som att de är flera inblandade.
Jag tror inte han har haft sinnesnärvaron att få ihop allting själv. Eller så har han funkat 100% i ett prekärt läge som det här. Det är väl det som gör en styckmördare speciell. "Vanligt" folk tror jag inte skulle ro i land allt det här, om man nu skulle kunna mörda till att börja med.
Det saknas en viktig pusselbit.

Delar den uppfattningen, känns som att det är något som inte stämmer riktigt. Kan inte sätta fingret på vad exakt. Tycker han borde gjort fler misstag om han var ensam. Finns för lite fakta.
Det vi vet är att VB var med KJ frivilligt lördagen, bara där känns det fel.
Hennes mobil indikerar att hon fördrev tiden i området där KJ bor iaf till 18.40.
Granne hörde skrik runt 21 men inga spår i lägenheten och om det var blod i loftgången är väl inte bekräftat om det inte är dementerat. Dock borde det finnas vittnen om hon mördades mitt i ett bostadsområde.
Mördades hon i bilen så borde till och med jag hitta fler spår då en knivhuggen människa blöder ganska mycket och det finns många textilier i en bil som inte går att tvätta rent. Om allt skett i skogen varför välja en sådan korkad dumpplats då mtgm borde vara så van vid skogen att ingen skulle hittat henne om han haft lite koll på läget, om inte tycker jag han borde lämnat fler spår.
Finns uppgifter som pekar på att kroppen inte kom till fyndplatsen förrän senare, en del bara dagar innan 20:e dock ej bekräftat men KJ var under span då och bara där borde en del misstag gjorts isf. Samt om det stämmer så förstår jag inte varför han tog en sån risk om inte platsen där kroppen låg kunde bindas direkt till honom. Men sådana platser borde ju vara genomsökta, analyserade och nog bevis att stänga alla spekulationer.
De har ju en mtgm i alla fall så polisen borde ju satt allt som kan binda KJ under lupp, borde de inte hittat mer än lite blod i bagaget?
Som jag citerar så saknas en stor pusselbit, om det är ytterligare gm eller något annat som är förbisett återstår att se.
Citera
2013-06-19, 02:11
Medlem
MBoudines avatar
En belöning på 500K till den som sitter med lösningen av Fallet Vatchareeya Bangsuan vore kanske en idé för polisen att överväga. Finns bodensare som vet tillräckligt för att klara upp mordet på VB ganska snabbt har jag en känsla av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in