2013-06-19, 00:14
Medlem
henkesss avatar
Varför valde han det där ödeshuset?
För oss som snurrat runt i krokarna med bil där förr i tiden. Vet att det finns ödehus som ligger
längre in i skogarna och före. KJ har ju ändå lekt krig i skogarna där omkring. Så han borde veta om det. Men gissar att det kanske var så han tänkte också. Att den boden var ett dåligt ställe. Han orkade inte dra hennes kropp genom skogen så han styckade henne. Han verkade ha glömt bort vissa delar i ödeshuset eller vart han störd och fick avbryta.
Citera
2013-06-19, 00:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Blod på en altan som suger åt blod är annorlunda från jord och mark som av regn och vind spolas bort och förändras i ytlager, säkerligen kan det detekteras blod och sådant en tid efter, men tror det är svårare i en sandlåda, eller jordhög, än en altan som kan tänkas sugas åt sig blodet och gärna färgas utav det.

I marken finns det mineral av olika slag, det fäster på detta. Läs lite om Blue star, verkar vara ett fenomenalt bra hjälpmedel, kan användas av arkeologer också, så jag är inte så säker på att du har rätt. Blue star ger utslag även på tvättade ytor osv.

http://www.bluestar-forensic.com/

Jag menar att man med det här medlet skulle kunna se om kroppsdelar släpats på marken, blodstänk osv., oavsett väder och vind. Därmed bör man kunna dra slutsatser om t ex fp2 endast är en dumpningsplats.
Citera
2013-06-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Anta att KJ cyklar till bror sin, sticker 20:50 och är framme 21:10 - inte omöjligt alls. Då far han vid nio och är framme vid nio tiden.

Men nädå (vissa snöar in på att), han måste ju haft bil för att frakta kroppen, haft den i bagaget som sen bara hade "troligen" små spår av blod, detta pga att SKL tog sin tid - antar att små mängder inte är så lätta att hitta, men en liter eller två skulle vara enklare att dra slutsatser av.

Besudlad var väl termen dom använde... Fan vet vad det betyder egentligen.

Sen kan det finnas personer i tråden som vilseleder, det är en möjlighet som jag inte bortser ifrån.
Antingen för att dom vill verka som att dom vet nåt, eller för att dom vill sätta tråden på fel spår.

Iofs kan han ju ha släpat kroppen efter en cykel, och det vore faktiskt fullt normalt?
Han kan ha cyklat till brorsan, men då har han inte släpat en kropp efter cykeln utan snarare tagit den dit tidigare på dagen och i bilen.
Citera
2013-06-19, 00:16
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Gör jag det, tänkte på alla PM som du får med påståenden hit och dit, då ställer jag en fråga som är lika väsentlig som övriga påståenden.

Glömde ett viktigt PM:

KJ har inte skadat/dödat/styckat sin hund. Hunden var klen som valp. (sammanfattning)
Citera
2013-06-19, 00:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Angående framförallt styckplats men också ev. mordplats. Det finns en mycket intressant vittnesuppgift som jag hoppas att Polisen följt upp seriöst. Framförallt i form av ett systematiskt sök efter ev. mordplats, men framförallt styckplats. Jag vet personligen att vittnet är mycket pålitligt. Vittnet har rastat sina hundar i området i 20 års tid. Vittnesuppgiften rör det s.k. övningsområdet pkt. 49. Många av er som gjort värnplikten i Boden känner troligen till området. Området ligger i motsatta sidan av stan i förhållande till var de kända likdelarna påträffades. Egentligen inte långt från å-berget, men på andra sidan älven (eg. södra/sydöstra sidan om älven).

Jag känner vittnet personligen, men fick höra detta av en tredje närstående person och har tyvärr inte exakt tidpunkten för vittnesuppgiften ännu. Men det rörde sig om sent på kvällen den 4:e eller 5:e maj. Då har vittnet kommit hit för att rasta sin hund, vad jag förstått har han tagit vänster i korsningen (kör man å andra sidan rakt fram i samma korsning så kommer man till bodensarnas populäraste badplats, aldersjön). Den här vägen går strax nedanför på söder sida om det sk. Rödbergsfortet (turistattraktionen).

En bit in efter denna väg har han passerat en bil som backat in på vägstump. I bilen sitter en man med helsvarta glasögon och även med någon sorts jacka med vad det ser ut som, en huva, bredvid föraren är det något upprätt som ser ut att vara övertäckt av en gul filt. I alla fall något gulfärgat material. När vittnet återvänt och passerat igen, så är bilen och föraren inte längre kvar.I efterhand, senare som 1:a spontana tanke så säger vittnet för sig själv, att det var en liten bil, kanske en ford.

Om vi antar att det är gärningsmannen eller en av flera gärningsmän som vittnet sett, så är i alla fall min teori här, att gärningsmannen i det här läget recognoserade efter lämplig styckplats. Kanske var styckplatsen redan utvald.
Hur gick det med detta uppslag, kan nån visa platsen på kartan?
Citera
2013-06-19, 00:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra iakttagelse, talar ju emot allt puttenuttande med KJ, han är "insane", sagt det själv, otvetydigt.

Det är å andra sidan vanligt att facebook fylls med statusar som inte alls speglar verkligheten. Du vet, dom som sitter och kastar ut bilder på myspysmiddagar och annat gullegull... så¨vet man att sanningen är ngt helt annat.

Likaså brukar unga "Hävda sig" på nätet och skriva att dom är något dom inte är.

Kanske stämmer det i detta fall, det vet inte jag. Men jag tror inte man kan fälla någon och säga "Jooo för det skrev den på fejjan!"
Citera
2013-06-19, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I marken finns det mineral av olika slag, det fäster på detta. Läs lite om Blue star, verkar vara ett fenomenalt bra hjälpmedel, kan användas av arkeologer också, så jag är inte så säker på att du har rätt. Blue star ger utslag även på tvättade ytor osv.

http://www.bluestar-forensic.com/

Jag menar att man med det här medlet skulle kunna se om kroppsdelar släpats på marken, blodstänk osv., oavsett väder och vind. Därmed bör man kunna dra slutsatser om t ex fp2 endast är en dumpningsplats.

Mycket möjligt att det är så, men i slutändan så är det ändå moder natur som ger oss kicken och utplånar oss människor med någon j-la naturkatastrof innan solen hunnit brinna ut eller våra miljöförstöringar påverkat denna. Tror att moder jord berättar det den vill åt oss. Hur mycket blod fanns rimligtvis i kroppen och hur mycket har hittats i bilen? kan det vara svar på ev. att FP2 är styckningsplats, en av BP
Citera
2013-06-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Glömde ett viktigt PM:

KJ har inte skadat/dödat/styckat sin hund. Hunden var klen som valp. (sammanfattning)

Är väl inget som gör honom oskyldig, kanske har empati för djur som massmördare och styckmördare kan ha, men inte för människor och tycker vi är mindre värda.
Citera
2013-06-19, 00:25
Medlem
Cinnabars avatar
Det enda man kan vara halvsäker på är att VB ville berätta något för många vid halvsju. Frågan är om det var hon som messade, eller om KJ tagit över mobilen då.

Jag är ganska säker på att KJ planerat allt, han hade tänkt på det här under lång tid, nämnt det för vänner och bekanta (som blivit rädda och slutat umgås med KJ), och han verkställde sin plan när föräldrarna var bortresta. Dels skulle han slippa oannonserade besök, föräldrarna skulle inte kunna vittna emot honom och han skulle få tillgång till garaget.

Säg att VB ändå var i livet vad halv sju, i så fall har KJ mindre 2,5 timme till att sitta lugn och fin och lyssna på musikjam vid 21. Det tror jag verkligen inte. I så fall har han inte utfört sin bestialiska handling än. Den kanske utfördes under natten, när brodern sov. VB var i bakluckan tills dess.

Om KJ på 2,5 timma genomför knivbrottet, döljer allt med mera och har tankarna på kommande "bravad", kan han då lugnt sitta och lyssna på jammande vid 21? Borde inte tankarna irra?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-19 kl. 00:28.
Citera
2013-06-19, 00:29
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Iofs kan han ju ha släpat kroppen efter en cykel, och det vore faktiskt fullt normalt?
Han kan ha cyklat till brorsan, men då har han inte släpat en kropp efter cykeln utan snarare tagit den dit tidigare på dagen och i bilen.

Efter 20-30 minuter händer saker med en avliden, sådant likhundar markerar på. Finns ingen tid att spela på om BO dött. Chock, förvirring och ambivalens får man ta efter bortforslandet.
Min terrier envisas att markera ett ställe på gården där en fågel legat död. Vecka ut och vecka in..
Citera
2013-06-19, 00:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det enda man kan vara halvsäker på är att VB ville berätta något för många vid halvsju. Frågan är om det var hon som messade, eller om KJ tagit över mobilen då.

Jag är ganska säker på att KJ planerat allt, han hade tänkt på det här under lång tid, nämnt det för vänner och bekanta (som blivit rädda och slutat umgås med KJ), och han verkställde sin plan när föräldrarna var bortresta. Dels skulle han slippa oannonserade besök, föräldrarna skulle inte kunna vittna emot honom och han skulle få tillgång till garaget.

Kan handla om svartsjuka, KJ sänder sms till den han är svartsjuk på, syftet är en del i vilseledningen, polisen ska tro att det är den VB strular med och som då skulle vara svartsjuk för att VB pluggade hos KJ. KJ skapade ett motiv för den han vill att polisen ska misstänka?
Citera
2013-06-19, 00:30
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vad är skillnaden på "det är bara påhitt" och "Jag går mer efter vad jag hört" ?

Vad har du hört? Och hur vet du att DET är sanning?

Erkänn att du kunde formulerat dig lite bättre och att du kanske kunde delgett något när du ändå tog upp det?

Ja jag har också släppt "det där med hunden" men alla har inte det. Därför vore det bra om man kunde dementera (Eller bekräfta) detta.

Jag skrev att KJ själv som sagt. Framför min polare som på den tiden också sprang runt pangade lite i skogarna. Och några till som jag ej vet namnet på men kan höra efter. Det han mindes var inte något med El trams! Något med hjärtfel och undernärd kanske nått mer som sagts. Var inget mer med det. Sedan att KJs brorsa nu påstår att hunden dog av en el-kabel. Det låter märkligt. Men eftersom min polare även känner KJs brorsa på ett sätt. Så kan jag be han höra efter då han stötar på han. Jag själv känner inte KJs brorsa. Men känner några i båda brödernas närhet. Även tränat med MB tex. Men har ingen kontakt med några från boden nu. Förutom polarn som jag ställer frågor till på telefon om jag undrar något. Vill du ha mer info så kan jag utveckla mig ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in