2013-06-18, 14:57
Medlem
Nic78s avatar
Jag kan ju dela med mig av min erfarenhet av Bloomify eftersom jag handlat därifrån ett tiotal gånger under året.

+ Bra priser
+ Fri frakt på alla ordrar
+ Hyfsat utbud (om man är på jakt efter dem vanligaste designermärkena)
+ Serviceminded (skickade ett mail och gnällde på en sak (som i efterhand visade sig inte vara deras fel) och fick en rabattkod på 100:- som kompensation)

- Bara hyfsat utbud (avsaknaden av niche och en del designermärken)
- Utlovar leverans mellan 1-3 vardagar men ligger oftast på 3-5 enligt min erfarenhet
- Skickar sina parfymer i vadderade kuvert. Förpackningarna kan ofta komma lite kantstötta så jag skulle inte köpa en parfym som jag tänkt ge bort i present

Vid mitt första köp hos Bloomify fick jag en rabattkod på 50:- som skulle vara giltig i en vecka.
Jag har använt den framgångsrikt på mina samtliga köp sen dess så testa med koden DOFT10 för lite rabatt.
Citera
2013-06-18, 15:20
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Någon som doftat på Givenchy Play Intense och som kan ge en liten mini-recension snabbt?

Jag tycker den är skaplig, har en söt chocklad/kaffeaktig känsla över sig. Påminner lite om Rochas Man och A*Men. Inget jag skulle rekommendera för användande under vår/sommar, passar bäst för kvällstid.

Edit: kan lägga till att jag tycker flaskan är hemsk och att den helt klart är tänkt för en yngre publik och inte en gubbe som jag.
Senast redigerad av Nic78 2013-06-18 kl. 16:10.
Citera
2013-06-18, 17:22
Medlem
injections avatar
Som sakt så beställde jag "L'Instant de Guerlain Eau Extreme" från strawwberry.net. Och idag dvs. två dagar efter, så får jag e-mail om att jag måste bekräfta mitt indentitet och adress osv. genom att skanna faktura från någon el-räkning eller telefon räkning och skicka till dem...
Citera
2013-06-18, 17:26
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Som sakt så beställde jag "L'Instant de Guerlain Eau Extreme" från strawwberry.net. Och idag dvs. två dagar efter, så får jag e-mail om att jag måste bekräfta mitt indentitet och adress osv. genom att skanna faktura från någon el-räkning eller telefon räkning och skicka till dem...
Låter oseriöst, har själv aldrig haft problem med dem. Fast å andra sidan var det flera år sedan jag beställde därifrån.
Citera
2013-06-18, 17:31
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Låter oseriöst, har själv aldrig haft problem med dem. Fast å andra sidan var det flera år sedan jag beställde därifrån.

Dear ....,

Thank you for your order.Please be advised that your order is currently on hold as part of a routine security check in order to verify you are the authorized cardholder. To release your order, please kindly e-mail a copy of a utility bill (such as electricity, telephone or gas bill) in recent 3 months so we can verify your identity and that your billing address is valid.

You can email us a copy at securitycentre@Strawberrynet.com or by replying to this email.

Please understand that this information is needed to confirm that you are the correct cardholder. By helping us confirm this you will help ensure our credit card system stays secure for you and other users.

Please note that if no reply is received within 7 calendar days from the date of your order the charge to your account for this order will be reversed and your order cancelled.

We apologize for the inconvenience and we look forward to your reply.

Yours sincerely,

Varför ska dem jävlas så?
Citera
2013-06-18, 17:38
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Dear ....,

Thank you for your order.Please be advised that your order is currently on hold as part of a routine security check in order to verify you are the authorized cardholder. To release your order, please kindly e-mail a copy of a utility bill (such as electricity, telephone or gas bill) in recent 3 months so we can verify your identity and that your billing address is valid.

You can email us a copy at securitycentre@Strawberrynet.com or by replying to this email.

Please understand that this information is needed to confirm that you are the correct cardholder. By helping us confirm this you will help ensure our credit card system stays secure for you and other users.

Please note that if no reply is received within 7 calendar days from the date of your order the charge to your account for this order will be reversed and your order cancelled.

We apologize for the inconvenience and we look forward to your reply.

Yours sincerely,

Varför ska dem jävlas så?
Antagligen för att inte själva råka illa ut genom att fakturera stulna kontokort osv. Dock så är det ju löjligt att använda en inscannad elräkning som personbevis. Det är ju så jättekomplicerat att förfalska...
Citera
2013-06-18, 17:47
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Antagligen för att inte själva råka illa ut genom att fakturera stulna kontokort osv. Dock så är det ju löjligt att använda en inscannad elräkning som personbevis. Det är ju så jättekomplicerat att förfalska...

Haha, eller hur.. Jag bor fortfarande hemma hos mina föräldrar...då vi har ett stort hus, darför blev jag så förvånad..och nej inga räkningar på mitt namn. Jag scannade en faktura från "nordicfeel" jag hittade och mailade tillbaka.
Citera
2013-06-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Jag tycker den är skaplig, har en söt chocklad/kaffeaktig känsla över sig. Påminner lite om Rochas Man och A*Men. Inget jag skulle rekommendera för användande under vår/sommar, passar bäst för kvällstid.

Edit: kan lägga till att jag tycker flaskan är hemsk och att den helt klart är tänkt för en yngre publik och inte en gubbe som jag.
Sounds good! Nä det låter som en parfym för kalla vinter dagar. Känner du någon peppar av den?
Citera
2013-06-18, 19:42
Medlem
injections avatar
Dear ....,

Thank you for your email.

Unfortunately internal departments have requested more documentation to release your order.

Please send us a utility bill such as a gas, electricity, water or telephone bill or your Mastercard credit card statement (last four digits ....) which should contain your full name, and matching billing address as the one you provided when purchasing the order.

Please kindly email your file to Securitycentre@strawberrynet.com.

Once we have received the document, we will process the order immediately.

We sincerely apologise for the inconvenience and we look forward to receiving your email.

Kind Regards,

Herregud...
Senast redigerad av injection 2013-06-18 kl. 20:30.
Citera
2013-06-18, 20:09
Medlem
Citat:
Dear ....,

Thank you for your email.

Unfortunately internal departments have requested more documentation to release your order.

Please send us a utility bill such as a gas, electricity, water or telephone bill or your Mastercard credit card statement (last four digits 4300) which should contain your full name, and matching billing address as the one you provided when purchasing the order.

Please kindly email your file to Securitycentre@strawberrynet.com.

Once we have received the document, we will process the order immediately.

We sincerely apologise for the inconvenience and we look forward to receiving your email.

Kind Regards,

Herregud...
Fan vad krångligt! Allt för LIDGE? Personligen är det inte värt det
Citera
2013-06-18, 20:38
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Fan vad krångligt! Allt för LIDGE? Personligen är det inte värt det

Ha-ha, jag fick ont i huvudet. Det var så nära att jag skrev "Wtf! suck my dick."

Men nej, jag är ändå civiliserad. Skickade nu " Mastercard credit card statement" så väntar jag och ser va jag får för svar då. Vilken masochism..
Citera
2013-06-18, 20:56
Medlem
LaCucarachas avatar
Jaha, då verkar det som jag kommer få lägga till Frederic Malle - Musc Ravageur på min "att köpa"-lista. Slängde på mig lite nu och denna gillas skarpt! Känns som en enkel och bra parfym att bära ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in