2013-07-15, 23:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja, typ.... Ingen mening att köpa dofter som luktar ok/hyfsat, för de samlar bara åt sig dam ändå då man vill använda sina topparfymer nästan uteslutande
Intresset går i vågor. Ibland nöjer man sig med det man har och tror att man inte kommer köpa mer, sedan får man ett ryck och börja handla igen, trots att man redan har massa bra dofter . Jag trodde t.ex. jag skulle sluta när jag hittade Invasion Barbare, sedan upptäckte jag Clive Christian No 1 och trodde att nu får det nog vara nog. Sedan dess har det blivit ytterligare några dofter varav jag är riktigt nöjd med två, nämligen Miller Harries Feuilles de Tabac och Creed Tabarome Millesime.
Citera
2013-07-15, 23:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Intresset går i vågor. Ibland nöjer man sig med det man har och tror att man inte kommer köpa mer, sedan får man ett ryck och börja handla igen, trots att man redan har massa bra dofter . Jag trodde t.ex. jag skulle sluta när jag hittade Invasion Barbare, sedan upptäckte jag Clive Christian No 1 och trodde att nu får det nog vara nog. Sedan dess har det blivit ytterligare några dofter varav jag är riktigt nöjd med två, nämligen Miller Harries Feuilles de Tabac och Creed Tabarome Millesime.
Skulle vara sjukt intressant att få reda på priset per spray på den där no.1
Citera
2013-07-15, 23:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Skulle vara sjukt intressant att få reda på priset per spray på den där no.1
Antagligen 10-20:-/spray, men det är det värt .

Edit: Eller kanske snarare 30-40:-/spray... också värt .

Edit 2: Fast nu blev jag nyfiken och började räkna lite... Ett sample från LS innehåller ju 0.7 ml (även om min erfarenhet är att de oftast innehåller något mer). Tror ett sådant rör rymmer 1 ml om man fyller det. En uppskattning är väl att ett sådant rör borde räcka till ca 5-10 sprayningar. Dvs innehåller varje spray ca 0.1-0.2 ml. CC No 1 är 50 ml vilket innebär att man borde få ut mellan 250 och 500 sprayningar. Priset borde därför hamna på ca 12-24:-/spray. Inte så illa gissat alltså .
Senast redigerad av irrbloss 2013-07-15 kl. 23:24.
Citera
2013-07-16, 09:43
Medlem
LaCucarachas avatar
Testade lite av TM's Pure Malt igår och kan inte påstå att det var något som tilltalade direkt jättemycket. För mig som dricker en del whiskey trodde jag den skulle bli kul men nån whiskey-doft är det inte. Tyckte mig först känna lite likheter med YSL Body Kouros men denna är bättre och kanske först och främst inte lika stark som BK.
Trevlig doft men för mycket bakverk över den efter ett tag, gillar inte att gå runt och lukta nån slags kolasås. På en punkt på ena armen luktar den lite rökig whiskey nu efter ett tag men ingen annanstans. Tjejen tyckte om den fast hon gillar ju allt som är supersött också.
Får testa lite mer av denna och se om den är värd att behålla.
Citera
2013-07-16, 11:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Testade lite av TM's Pure Malt igår och kan inte påstå att det var något som tilltalade direkt jättemycket. För mig som dricker en del whiskey trodde jag den skulle bli kul men nån whiskey-doft är det inte. Tyckte mig först känna lite likheter med YSL Body Kouros men denna är bättre och kanske först och främst inte lika stark som BK.
Trevlig doft men för mycket bakverk över den efter ett tag, gillar inte att gå runt och lukta nån slags kolasås. På en punkt på ena armen luktar den lite rökig whiskey nu efter ett tag men ingen annanstans. Tjejen tyckte om den fast hon gillar ju allt som är supersött också.
Får testa lite mer av denna och se om den är värd att behålla.
Har du hunnit testa Tabarome än då, för du beställde väl den också, eller blandar jag ihop med någon annan kanske?
Citera
2013-07-16, 11:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har du hunnit testa Tabarome än då, för du beställde väl den också, eller blandar jag ihop med någon annan kanske?

Ja, jag beställde den också. Bara ett snabbt spray på handen, tyvärr lite sent så jag hann aldrig komma till nån drydown. Inledningen är ju lite skarp med massa citrus, ingefära och en hint av tobak. Ska göra ett bättre test i eftermiddag
Citera
2013-07-16, 14:58
Medlem
Era åsikter/erfarenheter ifrån parfymhuset Profumum Roma?
Citera
2013-07-16, 15:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Har för mig "fragsforyou" snackade gott om dom tidigare (Dulcis in Fundo om jag minns rätt), var finns det märket/huset att köpa?
Citera
2013-07-16, 15:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Jag tänkte faktiskt försöka iaf gå igenom NK's sortiment av märket. Tyvärr har dom dessa på kvinno-avdelningen så inga av herrdofterna fanns (iofs inte så många ändå).
Testade bara Acqua Viva och nån med Ambra i namnet så antingen Fiori d'ambra eller Ambra Aurea.
Acqua Viva öppnade med otroligt frisk citrus men tonades ner ganska snabbt och ändrade karaktär till nåt iaf jag inte alls uppskattade, undrar nästan om parfymen härsknat eller nåt sånt.
Ambra-doften var precis som den låter, amber och det hände inte så mycket mer där. Trevligt doft men kanske lite trist.

Får testa nån ny nästa gång jag smiter förbi där.
Citera
2013-07-16, 15:52
Medlem
Citat:
Har för mig "fragsforyou" snackade gott om dom tidigare (Dulcis in Fundo om jag minns rätt), var finns det märket/huset att köpa?

NK har detta märke, sedan online kan man köpa, antar jag .
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jag tänkte faktiskt försöka iaf gå igenom NK's sortiment av märket. Tyvärr har dom dessa på kvinno-avdelningen så inga av herrdofterna fanns (iofs inte så många ändå).
Testade bara Acqua Viva och nån med Ambra i namnet så antingen Fiori d'ambra eller Ambra Aurea.
Acqua Viva öppnade med otroligt frisk citrus men tonades ner ganska snabbt och ändrade karaktär till nåt iaf jag inte alls uppskattade, undrar nästan om parfymen härsknat eller nåt sånt.
Ambra-doften var precis som den låter, amber och det hände inte så mycket mer där. Trevligt doft men kanske lite trist.

Får testa nån ny nästa gång jag smiter förbi där.

Just det... Var Ambra Aurea som fångade mitt intresse, så denna skall jag kolla in. Läste något om att de har över 40 olika dofter? Låter onödigt, då det ofta tenderar till att många dofter blir snarlika...
Citera
2013-07-16, 17:54
Medlem
Citat:
Ett av mina absoluta favorit hus! Ja, Dulcis in Fundo som NirvanA nämnde att jag gillade är kanon! Gillar Vanitas bäst. En toppen doft! Sen är Confetto, Dolce Aqua, Aqcua e Zucchero, Dambrosia, Batitio d'Ali toppen dofter allihop. Det bästa med det här huset är att alla deras dofter håller sjukt länge på huden, och att dom har gym projection. Testa att spraya på huden någon gång, oljan kommer vara kvar i någon timma på huden, synligt.
Citera
2013-07-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Ett av mina absoluta favorit hus! Ja, Dulcis in Fundo som NirvanA nämnde att jag gillade är kanon! Gillar Vanitas bäst. En toppen doft! Sen är Confetto, Dolce Aqua, Aqcua e Zucchero, Dambrosia, Batitio d'Ali toppen dofter allihop. Det bästa med det här huset är att alla deras dofter håller sjukt länge på huden, och att dom har gym projection. Testa att spraya på huden någon gång, oljan kommer vara kvar i någon timma på huden, synligt.
Jo, har läst om det. Vilket är positivt. Ligger väl runt 2k, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in