2013-06-18, 12:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Som i övrigt sög hårt. Tarantinos sämsta.

Helt klart, hatar den jävla filmen stenhårt, hans sämsta tillsammans med Death Proof.
Citera
2013-06-18, 13:03
Medlem
Rakiis avatar
Elephant (1989)

Alan Clarkes sista film som regissör och nu då man har sett resultatet lämnade han verkligen filmvärlden med en stor käftsmäll som heter duga. I en namnlös stad någonstans på Nordirland sker en rad dödsskjutningar i tät följd efter varandra och det är just det som denna minimalistiska lilla film visar upp, enbart folk som går och går, för att sedan iskallt avrätta folk utan att man får reda på bakomliggande orsaker. Filmen frågar sig aldrig varför det händer, utan det händer bara rakt upp och ned, vi som tittare följer avrättningarna till en början med fascination och avsmak. Efter en stund slutar man att förvånas och engageras i skjutningarna, det blir slentrianmässiga dödsfall och jag kommer på mig själv med att inte bry mig längre om karaktärerna i filmen. Således kan man konstatera att Clarke som regissör överträffar sig själv, han ger inga svar och vi som betraktare sitter och kommer på oss själva med att stå vid sidan av i våran trygga tillvaro medan krig och konflikter blossar upp i andra delar av världen. Det finns en liten grej som jag störde mig på då det hände i filmen, ingen stor grej för andra kanske men jag hade önskat att man strukit det ur manuset och låtit filmen fortlöpa utan att dra in en aspekten. I övrigt är det en bra film, och Clarke fick verkligen fram sitt budskap för min egen del.

+3/5
Citera
2013-06-18, 13:44
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Eller när Pitt ska säga "Bon giorno" med grov amerikansk dialekt. Det bästa i hela filmen. Som i övrigt sög hårt. Tarantinos sämsta.

Ville slå sönder tv-apparaten när de skulle snacka italienska. Så in i helvetes jävla fånigt. Brad Pitts karaktär var lika jävla jobbig som Jar Jar Binks i The Phantom Menace.

Tycker nog att Death Proof är sämre, men Inglourious kommer inte långt efter. Plågsam film.
Citera
2013-06-18, 13:53
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Ville slå sönder tv-apparaten när de skulle snacka italienska. Så in i helvetes jävla fånigt. Brad Pitts karaktär var lika jävla jobbig som Jar Jar Binks i The Phantom Menace.

Tycker nog att Death Proof är sämre, men Inglourious kommer inte långt efter. Plågsam film.

Haha den scenen är ju fruktansvärt rolig. Man ser riktigt hur Hans Landa driver med dom. Bergsbestigning i Paris!
Citera
2013-06-18, 14:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Har inte sett så mycket av Lynch, men The Elephant Man är ett mästerverk, Mulholland Dr och The Straight Story är också väldigt bra men inte i närheten av förstnämnda.
Men har t.ex. inte sett Eraserhead eller Inland Empire. Och Wild at Heart måste jag se om.

Kan verkligen slå ett slag för Twin Peaks: Fire Walk with Me.
Citera
2013-06-18, 14:05
Medlem
NirvanAs avatar
Best Laid Plans

Sevärd och ganska bra i sin helhet, bästa med filmen är såklart Stephen Graham som är en av mina favoriter från de brittiska öarna och tycker även Adewale Akinnuoye-Agbaje spelar trovärdigt en mentalt efterbliven person.

3/5
Citera
2013-06-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Ser fram emot att se vad du tyckte om den!
Gillade den riktigt mycket! Väldigt snyggt gjord, men fina animationer och mörk känsla men ändå en fin och mysig film. Den speglade Asperger på ett väldigt bra sätt, inte överdrivet, vilket var skönt.

Edit: Var Mary & Max jag såg.
Citera
2013-06-18, 14:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Best Laid Plans

Sevärd och ganska bra i sin helhet, bästa med filmen är såklart Stephen Graham som är en av mina favoriter från de brittiska öarna och tycker även Adewale Akinnuoye-Agbaje spelar trovärdigt en mentalt efterbliven person.

3/5

Adewale Akinnuoye-Agbaje är nästan alltid bra vad han än är med i, hans porträtt av Adebisi i Oz var fruktansvärt bra och otäck, väckte mycket känslor hos mig.
Citera
2013-06-18, 14:56
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

Caddyshack (1980)

Vågar jag säga det? Okej här kommer det, jag finner denna filmen var överskattad. Oh jag skrattade en del men kanske inte tillräckligt som jag borde eller som var meningen med filmen. Jag fann mig själv skratta åt en del skämt men en hel del skämt var inte roliga i mitt tycke. Vilket är konstigt då jag verkligen älskar denna slags humor jag menar Chevy Chase och Bill Murray regisserad av 80-talets Harold Ramis? Nä Ghostbusters, Groundhog Day och Vaccation är i min åsikt roligare och bättre filmer. Jag tror största problemet med filmen och dess skämt är att den går på ungefär samma skämt hela tiden och är en enda lång gag ända till filmens slut. Det enda Bill Murray gör är att hitta rätt på en gopher och försöka döda den. Till en början småroligt men sedan blir det rätt så tröttsamt och långdraget tills det är det enda hans roll går ut på i filmen. Chevy Chase hade kanske 2 roliga scener och spelade sin roll ganska så seriöst. Rodney Dangerfield var Rodney Dangerfield och spelade sig själv. Han var den som fick flest skratt ur mig men även jag anser att hans shtick blir ganska så gammalt snabbt det med.
Sports delen var där men som sagt den går mer ut på humor och golf är just den sport jag spelar mest och spelar den faktiskt just nu och finner det roligt hur många regler de inte följer i filmen men det gjorde det bara roligare och säkert meningen också. Huvudpersonen var tråkig och ointressant medan de stora stjärnorna är de som man ville se mest av men istället får vi tonåringen Danny spelad av Michael O'Keefe.

I sin helhet gillade jag jag den ändå. Jag ska vara ärlig och säga att jag fann den vara underhållande. Men i mina ögon är den definitivt överskattad och vill nog inte kalla den en klassik komedi film eller toppar mina listor. Jag hade önskat mer av de stora stjärnorna och inte tonåringarna så mycket. Men de är vad det är och för vad det var så var det en underhållande film minst sagt.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0080487/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=zrTqenN1SqQ
Citera
2013-06-18, 17:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Adewale Akinnuoye-Agbaje är nästan alltid bra vad han än är med i, hans porträtt av Adebisi i Oz var fruktansvärt bra och otäck, väckte mycket känslor hos mig.
O ja, Oz brings back some memories, helt klart, nästan alla var ju hur bra som helst i den. HBO är kvalité.
Citera
2013-06-18, 18:19
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

Caddyshack II (1988)

Snacka om rena skräpet. Detta får i mina ögon att tycka första filmen är den bästa komedifilmen på jorden och vara ett mästerverk. Filmen kör på samma skämt men denna gången ännu mer uttjatade och ännu mer sämre och där finns inget värre än en komedi som inte är rolig. För när en komedi inte lyckas vara rolig så är det väldigt plågsamt att sitta igenom en hel film med urusla skämt och ointressanta karaktärer.
Inte nog med det men de gör samma koncept som i första filmen och gör om samma roller. Jackie Mason är Rodney Dangerfield, Robert Stack är Ted Knight, Dan Aykroyd är Bill Murray och Chevy Chase spelar Clark Griswold i denna filmen. Nej det är samma karaktär han spelar som i första men han är totalt förändrad från första filmen och Chase kommer av som om han spelar Clark Griswold än Ty Webb. Chevy Chase är förövrigt den enda skådespelaren som återvänder i denna och han ångrade detta beslutet senare, vilket han borde göra med all rätt.
Jag ska inte ljuga men jag fick få skratt från filmen. Den roligaste scenen involverade Randy Quaid av alla personer. Men i det stora hela är skämten få och långt emellan och det försämrar filmen ännu mer. Sist vill jag också säga att när du har dessa klassiska kända komedi skådespelarna i dessa filmer, använd dem istället för att fokusera på de ointressanta skådespelarna och karaktärerna.

I sin helhet ingen bra film verken från sportsidan eller komedi sidan. En usel uppföljare med all rätt och förtjänar all kritik den har fått.

1 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0094824/?ref_=sr_2

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=XnnV3Xr2GWU
Citera
2013-06-18, 18:30
Medlem
Ockletts avatar
Haha. Jag visste inte vad jag skulle tro först. Trodde att Sports Mania var någon jäkla film som alla satt och reviewa här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in