2013-06-17, 22:48
Medlem
TheGolemFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadone
Du får gärna berätta mer om akb48 testet. Varför tog dom in ditt blod på analys tex.
Vart skickade dom proverna. (har för mig att dom kan skicka till olika ställen)
Var det test för syntetisk cannabis?

Intressant o veta vad dom kan / inte kan se, samt i vilka sammanhang.

Vore även intressant o veta hur länge det syns på blod och pissprov med olika sorter.
Förmodligen är det nog svårt att få reda på samt olika från individ till individ.

Med nöje alltid kul att dela med sig av sina erfarenheter när de knappt finns något att hitta på internet

Tog tester för soc då dom under en längre tid misstänkt att jag rökt! Dom misstänkte även att jag rökte rökmix då jag klarat mig undan från att vara positivt på thc testerna under en längre tid, och när jag senare började dyka upp påverkad på mötena bestämde dom sig för att börja leta efter "spice".

Har faktiskt ingen anning om vart dom skickade testerna? Men skulle väl gissa på karolinska? Då har även jag o några av mina kompisar också pissat och tagit blodprov där dom sökt efter cannabinoider och alla har klarat sig var enda gång!

Bor just nu på behandlingshem där jag pissar på "spice-sticka" som dom så fint kallar den Inga problem att klara sig undan den heller, dock sätter jag ut en stor varning här då min kompis nyligen pissat positivt på en spice-sticka som soc nu köpt in, alltså inte samma som jag pissar på!

Den jag använder doppar man stickan i urinet medans den stickan min polare torska på skulle du "droppa" urin på stickan eller något liknande? Men se till att alltid röka de nyaste som t.ex. akb48 och pb22 så borde ni klarar er undan varje gång! Men som sagt akta er för spice stickor dom kan förvåna en ibland
Senast redigerad av TheGolemFighter 2013-06-17 kl. 22:49. Anledning: EDIT
2013-06-18, 10:06
Medlem
juvasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGolemFighter
Med nöje alltid kul att dela med sig av sina erfarenheter när de knappt finns något att hitta på internet

Tog tester för soc då dom under en längre tid misstänkt att jag rökt! Dom misstänkte även att jag rökte rökmix då jag klarat mig undan från att vara positivt på thc testerna under en längre tid, och när jag senare började dyka upp påverkad på mötena bestämde dom sig för att börja leta efter "spice".

Har faktiskt ingen anning om vart dom skickade testerna? Men skulle väl gissa på karolinska? Då har även jag o några av mina kompisar också pissat och tagit blodprov där dom sökt efter cannabinoider och alla har klarat sig var enda gång!

Bor just nu på behandlingshem där jag pissar på "spice-sticka" som dom så fint kallar den Inga problem att klara sig undan den heller, dock sätter jag ut en stor varning här då min kompis nyligen pissat positivt på en spice-sticka som soc nu köpt in, alltså inte samma som jag pissar på!

Den jag använder doppar man stickan i urinet medans den stickan min polare torska på skulle du "droppa" urin på stickan eller något liknande? Men se till att alltid röka de nyaste som t.ex. akb48 och pb22 så borde ni klarar er undan varje gång! Men som sagt akta er för spice stickor dom kan förvåna en ibland

Så spicestickorna är små extra stickor dom ingår inte i dagens multistickor?
2013-06-20, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadone
någon som vet rent allmänt hur länge cannabionider syns på blodprov?

Säg tex ur-144 eller akb48

Vad jag förstått så är det rustid plus någon timme.

Om jag inte tar fel så kollar dom inte efter metaboliter när det gäller krydda på analys.
Ifall dom kollar efter ämnet i sig så borde det inte synas mer än säg 6-12 timmar på blodprov.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Du har nog rätt i det du skriver, skulle dock ta det säkra före det osäkra. Räkna med iallafall +3 timmar efter ruset lagt sig, så ca 4 timmar efter intag då.
2013-06-22, 21:17
Medlem
Bewkillys avatar
Hej hopp!

Jag undrar ifall någon här har erfarenhet av hur lång tid det tar för cannabinoiderna som polisen testar för att nå urinet efter att man har rökt. Berätta gärna hur lång tid innan provet ni rökte, om det blev positivt eller negativt och om ni hade rökt någonting under månaden som ledde upp till händelsen.

Tack på förhand!
2013-06-23, 18:36
Medlem
Hur stor är risken att man fastnar i tullen med THC i urinet på typ Arlanda? Låt oss säga att man åker till Holland och sedan åker runt i europa 2,5 veckor å sedan flyger hem från någon mindre stad i Europa (ej eu-land)

Har sedan en fråga om själva cannabis: om man aldrig har rökt, är smal och relativt vältränad (inte en hunk, men smal och inga hälsoproblem), är det då sant att det försvinner från urinet efter typ 10 dagar? Har läst det lite här och där, men de flesta säger att tiden är 3-30 dagar. Men jag undrar få hur det är i det mer specifika scenariot jag angav

Väger ca 55 kg på mina 170 cm om det är av nytta för er.
2013-06-23, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManuelPedro
Hur stor är risken att man fastnar i tullen med THC i urinet på typ Arlanda? Låt oss säga att man åker till Holland och sedan åker runt i europa 2,5 veckor å sedan flyger hem från någon mindre stad i Europa (ej eu-land)

Har sedan en fråga om själva cannabis: om man aldrig har rökt, är smal och relativt vältränad (inte en hunk, men smal och inga hälsoproblem), är det då sant att det försvinner från urinet efter typ 10 dagar? Har läst det lite här och där, men de flesta säger att tiden är 3-30 dagar. Men jag undrar få hur det är i det mer specifika scenariot jag angav

Väger ca 55 kg på mina 170 cm om det är av nytta för er.

Det är nog väldigt individuellt.
Jag är en rätt stor snubbe, nästan dubbels så tung som du
Drar jag i mig ett par jointar är jag ren på några dagar.
2013-06-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffo3
Det är nog väldigt individuellt.
Jag är en rätt stor snubbe, nästan dubbels så tung som du
Drar jag i mig ett par jointar är jag ren på några dagar.

Vet du om det påstående ang. Att man blir clean snabbare om man aldrig provat stämmer?
2013-06-23, 20:57
Bannlyst
Citat:
Vet du om det påstående ang. Att man blir clean snabbare om man aldrig provat stämmer?

Om du bara testar vid ett tillfälle bör du vara ren inom ett par dagar.
Ifall du däremot röker vid upprepade tillfällen kan det sitta i längre.
2013-06-23, 20:58
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Om man endast röker vid ett enda tillfälle lagras en förhållandevis liten mängd metaboliter i kroppen, vilka vanligen försvinner inom någon vecka på sin höjd. En dagligrökare bygger snabbt upp högre metabolitnivåer, vilka varar en längre tid.
2013-06-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewkilly
Hej hopp!

Jag undrar ifall någon här har erfarenhet av hur lång tid det tar för cannabinoiderna som polisen testar för att nå urinet efter att man har rökt. Berätta gärna hur lång tid innan provet ni rökte, om det blev positivt eller negativt och om ni hade rökt någonting under månaden som ledde upp till händelsen.

Tack på förhand!

Jag rökte 6 dagar innan jag lämnade mitt, iofsg bara något bloss, kanske 2-3 stycken. Mellan det och provtillfället söp jag ganska mycket och drack en jädra massa vatten för att dämpa bakfyllan heh. Pissade med "morgonurinen" och tog den mellersta delen av det. Innan det sista röktillfället rökte jag ungefär 5 dagar före det och 3 dagar för den näst sista gången. Jag är ganska lång, normal kroppsbyggnad, varken tjock eller speciellt rippad. Hur som haver var pisseprovet negativt, har för mig det stod på analysen att polisens gränsvärde är 50 mikrogram/ml urin.

(Lite offtopic men kan lika gärna slänga in det här: om man hämtar ut sitt analysprov på polisstationen och får ta med det hem, skickar de något brev ändå? Har gått en vecka sen jag hämtade ut mitt så brevet om att mitt fall lagts ner borde ha kommit redan. Polisen som lämnade ut det hela sa i alla fall att det var nedlagt)
2013-06-24, 22:47
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Är ett anonymt tips om att person X röker marijuana tillräckligt för att polisen ska kunna ta in person X på piss? Ber om ursäkt om inlägget ligger i fel forumdel, men det kändes onödigt att starta en ny tråd för den lilla frågan...
2013-06-25, 03:31
Medlem
allnamesarebusys avatar
Någon som vet om följande syns på screening, har redan kollat runt bland trådar och fått många värdefulla tips men är fortf nojjig och vill gärna veta om någon har svart på vitt hur länge efter intag man lämnar rena prover.

LSB
25C-nbome
5-meo-mipt
25I-nbome
"allyescaline"

Vet inte om dom bara tar prov på sticka eller det skickas på analys, lämnar proverna på den lokala vdc:n och det är för att få behålla körkortet, man ska styrka nyktert leverne hehe
Har redan åkt på cb men inget annat så misstänker att proverna lär skickas på analys.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in