2012-12-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohemund I
Hej.

Har en fråga om hårtester.

Har jag förstått det rätt om det hår som växer ut efter att man tagit någon drog (i mitt fall cannabis) blir rent? Anledningen är att jag eventuellt kommer göra ett hårtest inom kanske ett par månader, och min plan är att raka skallen 10 dagar efter den senaste gången jag rökt, och sen låta håret växa ut till kanske ett par cm tills det är dags för testet (så att man inte kommer dit som skinhead utan med en kort frisyr). Kommer mitt nyutväxta hår vara "cleant" eller kommer det finnas spår även i det?

Tack.
kan dom inte bara ta hår från något annat ställe?
2012-12-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slyntratt
kan dom inte bara ta hår från något annat ställe?

Jo men planen är att håret har hunnit växa ut ett par cm så att det inte ser ut som jag panik-rakat skallen utan bara kör en kort frisyr. Det rör sig om ett nytt jobb så dom har inte jättestor anledning att vara misstänksamma.
2012-12-17, 16:53
Medlem
LawlessDarknesss avatar
Okej, grejen e så här. Har börjat gå till psyk nu för att jag alltid vetat att jag inte e som alla andra. En psykolog har gjort lite tester och kommit fram till att jag förmodligen inte lider av depression då såna preparat inte biter på mig.

Jag har fått lämna pisseprov för några veckor sedan då jag uppgett att jag röker majja ibland och super ganska mycket. Han vill att jag ska va ren och bara dricka 1-2 öl vid varje tillfälle för att det förmodligen blir en stor utredning. Majjan har jag lagt åt sidan sedan 5-6 veckor tillbaka, men jag super ganska friskt på helgerna. Minst en liter starksprit på två dar.

Min psykolog hörde av sig i dagarna och sa att mina värden va dåliga när de gäller alkoholen. Dessutom hävdade han att man hittat sömnmedel, typ tradolan i blodet och sa att jag ska göra ett nytt piss- och blodtest i veckan. Jag sa att jag inte tar sömnmedel (vilket jag inte gör), men han hävdade att det kunde blivit något fel så dom ville dubbelkolla. Det känns som att han drar en rövare för att mina värden för alkoholen är dåliga. Vad tror ni?

Problemet är att jag drack två flak öl i helgen och lite sprit. Slutade dricka Söndagmorgon runt 9. Känner mig fortfarande onykter. Ska jag dricka kopiösa mängder med vatten för att klara skiten? Tips på allt uppskattas för att fixa både piss- och blodprovet.
2012-12-18, 16:55
Medlem
Hejsan. Undrar lite när jag ska ta b-vitaminerna föra tt få pisset att se gult ut men inte Galet gult som det har en tendens att bli med b vitamin ibland. Tajmade det perfekt för några år sedan. och vill göra det igen för att vara på säkra sidan, Även om det var 4 veckor och några dagar sedan cannabis senast.

Hur som helst. Testet är på eftermiddagen. Kommer dricka massa vatten innan jobb. Sedan slutar jag runt timmen innan testat så då dricker jag massa vatten igen. Införskaffat "b active" som innehåller en hel del bvitaminer uppenbarligen.
vitamin b1,b2,b3,b5,b6,b8,b9,b12,vitamin C,magnecium,kalcium,zink.

När ska jag ta tabletten tycker ni? eller två st kanske? osv.. Minns inte hur jag gjorde senast då det var så länge sedan. Minns bara att det blev bra men såg alldeles för gult ut senare när jag kom hem och pissade.

Tvär kollade http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis_testing.shtml som en annan snubbe nämde i tråden runt 2009.

Och under

FALSE POSITIVES #
Riboflavin (B2, Hempseed Oil)

det är ju 15mg b2 i brustabletten, behöver man vara orolig för det? :/
Senast redigerad av noimaginationatall 2012-12-18 kl. 16:58.
2012-12-18, 18:01
Medlem
neurogens avatar
lånar tråden..

Om jag dricker 1l 10% dryck.. eller 0.5l 20% dryck.. eller 25cl 40% dryck..

då bör jag blåsa rent om 15 timmar, garanterat va? oavsett om jag har dålig förbränning eller inte?

om man tänker 4cl/h 40%ig... så blir det ju ca 6-7h.. borde vara noll knas om 15 timmar?

Rätta mig hemskt gärna om jag tänker fel, matte är inte min starka sida.

Samt undrar jag hur länge det syns i urinet, om man lämnar urinprov. Inte för att stickan visar på alkohol (eller??) men jag är ändå nyfiken.
Bör ju synas mycket längre i pisset.
2012-12-18, 19:00
Medlem
hej, har en fråga. Jag vill bli ren så fort som möjligt, dock vill jag inte fuska genom att hydrera eller ta nån annans piss o.s.v.
Jag vill bara bli ren helt enkelt, och att det ska vara rent om jag skulle pissa typ 3 dagar efteråt också.
Cb det handlar om.

Nån som har något tips?
2012-12-18, 23:00
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluestick
hej, har en fråga. Jag vill bli ren så fort som möjligt, dock vill jag inte fuska genom att hydrera eller ta nån annans piss o.s.v.
Jag vill bara bli ren helt enkelt, och att det ska vara rent om jag skulle pissa typ 3 dagar efteråt också.
Cb det handlar om.

Nån som har något tips?

Träna
2012-12-19, 14:18
Medlem
neurogens avatar
blåste 0.00. FYI.
2012-12-21, 19:57
Medlem
Om jag nu ska ta detta kort sammanfattat:

En bekant till mig, som bor på internat. Misstänks för att ha tagit droger. Dom har då ringt till skolan utan föräldrarnas/vårdnashavarens vetskap. Är detta något som strider mot någon typ av lag?. Eller har dom full rätt att göra detta?
2012-12-24, 16:08
Medlem
Monahilpss avatar
Har rökt kopiösa mängder cb i ca 4 månader nu. 179cm 69kg när kan jag vara ren?
2012-12-27, 02:28
Medlem
Jag har hittills inte hittat ett bra svar på en fråga jag har.
Syns salvia på analys? Har bara läst att saliva inte syns på stickprover, men inte hitta ett bra svar ifall
det syns eller inte på analys.
2012-12-27, 18:13
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusarusrex
Jag har hittills inte hittat ett bra svar på en fråga jag har.
Syns salvia på analys? Har bara läst att saliva inte syns på stickprover, men inte hitta ett bra svar ifall
det syns eller inte på analys.

syns INTE. 100%.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in