2013-05-16, 12:12
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanderwatt
Hej ska för ett arbete göra ett drogtest under maj månad, jag provade röka cannabis 3-4 gånger i december så det är över 6 månader sen jag sist rökte som jag gör detta drogtest.

Sannolikheten att jag har kvar thc är minimal, men jag har läst att det kan lagras i fett. Om jag deffar eller ligger på kaloriunderskott fram till testet, finns det möjlighet att dom finner thc? eller kommer det isf vara i volymer som inte kan ses/räknas?

Jag hade före december endast rökt en gång och det var ett år före detta.

Jag tror att det är hur lugnt som helst för dig oavsett om du nu deffar eller inte, då man inte rökt så mycket behöver man inte förvänta sig ens en månad innan man kan lita på att vara helt ren.
2013-05-16, 12:16
Medlem
Battery6s avatar
Jag ska sommarvikariera i sommar på ett ställe där slumpmässiga drogtest kan förekomma och jag har några frågor om just det som kan vara väldigt svåra att besvara då det är olika beroende på företag men samtidigt skulle det vara fint med någon form av insikt överhuvudtaget.

Till att börja med är det ett drogtest innan anställningen och det kommer jag klara då jag har varit förberedd och sett till att bli ren. Sedan har vi det där med slumpmässiga test och jag undrar först och främst hur många som brukar bli testade och när det händer på ställen där slumpmässiga test utförs? Jag förstår ju att slumpmässigt betyder precis vad det låter som men inkluderas vikarier när dom lottar och hur många gånger per år brukar dessa test göras? Är det ens aktuellt att det blir något test under sommaren och har någon i en liknande situation blivit testad?
Senast redigerad av Battery6 2013-05-16 kl. 12:46.
2013-05-16, 13:13
Medlem
Begins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begin
Är 18 ska ta pisseprov på onsdag, kanske senare i veckan. Rökte en femma på en vecka rökte varje dag i en vecka. Nu är det 1 vecka sedan jag rökte jag är 175 väger endast 55 kilo nu pga av att jag gått ner ca 4-5 kilo denna veckan. Ska köpa kreatin på måndag, är de värt de 3 dagar innan testet?
Ska träna på måndagen, och bränna lite fett, och sedan basta. Hört att basta inte fungerar, även hört att tranbärsjuice inte ska funka? Vet inte om det funkar eller om allt detta är en myt. Hade en spinkig polare som hävde i sig vatten, blev ren på 2 dagar, det lär inte möjligt i mina öron dock.

Har lite panik nu, är det möjligt o bli ren tills på onsdag?*
Ska jag bara gälla i mig vatten med Askorbinsyra, i så fall hur mycket om dagen ungefär?

Flashback är mitt enda hopp just nu, väldigt tacksam för alla tips

Mötet blev aldrig ens av! nu sparade man lite tid, kommer förmodligen bli nästa vecka och då har de gått 2 veckor sen jag rökte, nu lär jag hinna bli ren!
2013-05-16, 19:29
Medlem
TheGolemFighters avatar
Någon som har koll på om de är möjligt att bli ren från rökmix på ~ 18 timmar om du rökte cirka 2g utspritt på 3 dagar? Sitter nämligen på behandlingshem och ska pissa på multisticka och spice sticka imorgon!

Hade varit skönt att veta om du hinner bli ren eller om man helt enkelt bara ska hoppas att det är en nyare sort (köpt på gatan), är förövrigt ganska smal och har en bra ämnesomsättning om de spelar nån roll som de gör på cb?
2013-05-16, 20:25
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGolemFighter
Någon som har koll på om de är möjligt att bli ren från rökmix på ~ 18 timmar om du rökte cirka 2g utspritt på 3 dagar?

Jag kan inte säga något helt säkert eftersom jag bara vet det jag själv har läst men det jag har läst är att det tar upp emot 72 timmar för rökmix att lämna kroppen och antagligen mindre om du bara har rökt en gång. Trots det tror jag att 18 timmar knappast kommer räcka då du har rökt en hyfsad mängd, jag förslår att du pissar några gånger innan provet på provdagen och fyller din blåsa till max innan du ska pissa för provet.
2013-05-16, 20:27
Medlem
TheGolemFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Jag kan inte säga något helt säkert eftersom jag bara vet det jag själv har läst men det jag har läst är att det tar upp emot 72 timmar för rökmix att lämna kroppen och antagligen mindre om du bara har rökt en gång. Trots det tror jag att 18 timmar knappast kommer räcka då du har rökt en hyfsad mängd, jag förslår att du pissar några gånger innan provet på provdagen och fyller din blåsa till max innan du ska pissa för provet.

Som jag trodde då, självklart kommer jag försöka göra så men min kontaktperson ville att jag skulle ta urinprov direkt på morgonen men ska nog kunna se till att dra ut lite på de
2013-05-16, 20:47
Medlem
Jag blev tagen av snuten för ett par veckor sen pga att de misstänkte mig för att vara påverkad av cannabis. Jag rökte ingenting under den kvällen men behövde följa med och lämna urinprov. Senast jag rökt på innan detta tillfälle var på fyllan, endast 48 timmar tidigare. Bör kanske nämnas att jag under samma kväll även dragit en lina koks.

Jag fick tillbaka testresultatet från polisen för några dagar sen och var då negativ!

Igår var jag ute och rökte ungefär lika mycket som förra gången, MEN nu har jag fått reda på att jag kommer behöva ta ett nytt, oförberett, urinprov inom en vecka. Blodprov är inget alternativ för den situation jag befinner mig i.

Vågar jag lita på att min kropp blir ren på samma tid som förra gången?

Berätta sen gärna hur ni hade resonerat om ni befann er i min situation! Alla svar uppskattas!

(Tjej, 55 kg, 177 cm)
2013-05-16, 22:25
Medlem
Vet någon om dom kollar efter spice på vanliga standardtester?
2013-05-16, 22:40
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezzer
Vet någon om dom kollar efter spice på vanliga standardtester?

Nej det gör dom inte, den vanliga stickan kollar bara efter dom "vanliga" drogerna men sedan finns det också spice stickor som kollar efter x antal olika sorters spice, vilka kan jag inte svara på men det är i alla fall inte dom nyare sorterna. Sedan är jag lite osäker på analys men som jag förstått det kan dom på analys kolla efter spice men hur det funkar och vilka sorter vettefan.
2013-05-16, 22:43
Medlem
TheGolemFighters avatar
Citat:
Nej det gör dom inte, den vanliga stickan kollar bara efter dom "vanliga" drogerna men sedan finns det också spice stickor som kollar efter x antal olika sorters spice, vilka kan jag inte svara på men det är i alla fall inte dom nyare sorterna. Sedan är jag lite osäker på analys men som jag förstått det kan dom på analys kolla efter spice men hur det funkar och vilka sorter vettefan.

Det är samma sak på analys där kan dom inte heller se de nyare sorterna Samma med blod.. Tog både pissprov för analys och blodprov för analys under ett antal veckor och då sökte dom efter spice på båda! Ändå lyckades jag röka 2-3 timmar innan provet och ändå vara negativ tack vare att de var en ny sort
2013-05-16, 22:47
Medlem
Citat:

Tack!
2013-05-17, 18:50
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGolemFighter
Som jag trodde då, självklart kommer jag försöka göra så men min kontaktperson ville att jag skulle ta urinprov direkt på morgonen men ska nog kunna se till att dra ut lite på de

Du går upp 3 timmar tidigare och förstör testet, säger till din KP att du nyss vaknat. Du är clean, dra ut på det lite?

Det är ju inte så att om du väntar 1 timme så är du clean (du kan vara, men det är ju något du ej vet om du inte har stickor hemma) så därför går du upp tidigare, gör det du ska för att ge dom ett "cleant" test.

Sen om det är den nya generationens spice kan du röka 5 g innan du ska pissa, dom kommer inte hitta ett jack shit.

Har du däremot jwh 018 samt några från den generationen samt am 2201 (Har jag för mig) så är det lite jobbigare, men då ger du cleant piss på annat sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in