2014-01-27, 20:27
Medlem
TheGolemFighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Varför finns denna tråd ens när ingen svarar på en fråga?

Kan någon snäll själ svara på mina frågor?
Vad ger 3-meo-pcp och a-pbp utslag på?
Väldigt tacksam om någon kunde svara på dessa frågor.

3-meo-pcp ger inte utslag på multisticka iallafall, pissade på en 12-panels sticka dagen efter jag tog 3-meo-pcp och det visade inte positivt på nånting, kan dock inte svara på analys.
2014-01-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumz
Behöver med lite hjälp här, såg den lilla tabellen på hur ungefärligt snabbt det kan gå ur kroppen och allt. men är så nojjig nu så det finns inte ord för det!

Förra helgen på en fredag, så var jag rätt bra jävla full och blev erbjuden cannabis, tog några bra stora hits. mådde fan efter det, och veckan som var nu fick jag reda på att vi ska ha drogtester av någon anledning på jobbet.

Hört att man ska svettas ut det mesta och dricka mycket vatten.. Kan multivitamin juice hjälpa?

Bear in mind, jag röker aldrig sånt annars! bara en väldigt flitig nikotin missbrukare!

väger circus 80~ och är 1,82 lång.

Så det ger mig ungefär 1 1/2 vecka från holken till provet.. Borde jag oroa mig?

Borde varit helt lugnt om du var ren innan du rökte, men följ för säkerhetsskull guiden som finns först i tråden (drick vatten, träna o.s.v.). Borde inte vara några problem överhuvudtaget även utan allt det besväret...
2014-01-28, 23:23
Medlem
Tar min fråga igen!

Hej, sökte lite här på forumet men trådarna och svaren är aningen utdaterade och vill gärna vara på den säkra sidan. Finns här någon med erfarenhet som vet ifall man tar urinprov på de som ska ta taxilegitimation? Min kurs börjar (förhoppningsvis) den 10e februari.

Tack på förhand
2014-01-29, 02:33
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Det är både multi sticka och prov som skickas på analys .

Tack
sticka kan du ju själv prova.. köp en multisticka. inte dyra.
Analys kan de se alla registrerade droger om det är Rättsmedicinalverket. Lista vilka droger de kan se med urin utökas för varje år. svårt att svara på då.
2014-01-29, 04:05
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Analys kan de se alla registrerade droger om det är Rättsmedicinalverket. Lista vilka droger de kan se med urin utökas för varje år. svårt att svara på då.

Oj det låter inte bra. Tror att a-pbp är narkotikaklassad. Det stannar nog länge i kroppen tror inte man blir ren inom en vecka . Helt kört
2014-01-29, 15:25
Medlem
getbusys avatar
Någon vänlig själ som vet hur länge man kan se citodonn urinet? Det rör sig om två st 500 paracetamol och 30 mg kodein i vadera. Dricker minst 2 liter varje dag och rör mig mycket är ej fet. Tack på förhand
2014-01-29, 18:47
Medlem
Googlat som djävulen själv och inte hittat något rimligt svar på om STS-135 syns på urinprov, samt hur länge det sitter om vi säger att man skulle röka ca, 2-3g(delat på 5 pers) under en kväll?
2014-01-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare

Med analys, menas screening då? Ser dom alla narkotikaklassade ämnen då?
Som jag förstått det så om det går på screening kan de om det är, säg nån opioid i blodet, men inte vilken. Sen får det göra en norgrannare analys om vilken det verkligen är.
2014-01-30, 01:47
Medlem
Archangelos avatar
Någon som har bra koll på flunitrazepam (Rohypnol). Eftersom den har långsam halveringstid (lika långsam som diazepam) blev jag orolig till kommande UP. Men tydligen så beror det även på vad den förvandlas till i kroppen. Intressant läsning här:

http://www.ferle.se/benzodiazepiner.html

Där står det max - dygn. Antar att man kan kolla längre i en analys. 2 dagar låter även lite tycker jag.
2014-01-31, 14:22
Medlem
Hej!

Någon som kan svara på detta: pissar hos stadsmissionen, stigbergskliniken i Göteborg för att få läkarintyg för körkort. Pissar för cannabis, benso, opiater kokain och amfetamin. Vet någon om dom först gör en screening, och isf vad det är för gränsvärde på cannabis? Eller går det direkt till en analys där man har lägre gränsvärde?

Rökte nämligen en joint för 25 dagar sedan och lämnade ett test igår... Har testat mig själv hemma med en multisticka som mäter ner till 50ng/ml i måndags och var då negativ, detta var på morgonnurin.

Tränar mkt å så. Men är lite orolig att deras tester är mer noggranna.. Har pissat negativt där 3 ggr innan om det har någon betydelse. Och testen kostar mig ca 500kr.

Behöver jag vara orolig tror ni?? Snälla tack för hjälpen
2014-01-31, 16:31
Medlem
Snubben1s avatar
jag har kommit fram till att jag är "oren" på pisset kanske 20 dagar. Hur snabbare blir jag ren ifall jag dricker mycket vatten samt Gymmar och bastar ?Tack i förhand
2014-02-02, 04:40
Medlem
Citat:
Det är både multi sticka och prov som skickas på analys .

Tack

Görs det en analys via GC/MS där urinen förångas och i sin tur delas upp i enskilda kemiska föreningar följt av en masspektrometri som mäter urladdningstider och olika halter i urinen kan i stort sett alla substanser detekteras. Alltifrån amfetaminer till cannbinoider. Till och med biogena substanser vilket innefattar tryptaminer så som LSD, psilocybin, 5-MeO-DiPT, DMT och liknande substanser syns och kan spåras.

α-PBP är för ej narkotikaklassad utan endast under utredning.

Jag har för övrigt en fråga ifall någon kan besvara den. Det är så att jag kommer att bli tvungen att lämna prover på grund av en återkallelse av körkortet för att uppvisa drogfrihet för transportstyrelsen. Är det någon som har en aning om vad kostnaderna kan tänkas bli? Pratar vi 5000, 10 000, 15 000 kronor?
Senast redigerad av Farenhigh 2014-02-02 kl. 05:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in