2013-06-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
var på lokal igår och köpte följande:
brooklyn lager på fat
mikkeller spontanframboise på flaska
to öl dangerously close to stupid
mikkeller american dream på flaska

fick betala 209 spänn, det var helt ok va?

Det låter som priserna på NK-baren
Citera
2013-06-17, 20:30
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Hittills ja. Jag hoppas dock inte att jag stöter på något värre.

Då tycker jag du skall testa Ysta IPA.
Den satte nytt bottenrekord hos mig.
Citera
2013-06-17, 22:03
Medlem
ett kadavers avatar
Tyckte Baird's Shimaguni Stout var jättegod. Kanske inte alltid värd 60:-/flaskan men någon gång emellanåt kan det kännas motiverat. De andra två därifrån var också goda men samma där angående priset.

Väldigt vackra etiketter på alla Baird's öler också. Inget jag vill betala för men lockar utformningen är det klart att ett köp blir närmre till hands.

Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Då tycker jag du skall testa Ysta IPA.
Den satte nytt bottenrekord hos mig.

Amagers Lust är fullkomligt odrickbar. Kanske fick en dålig flaska men finns inte på kartan att ge den en ny chans. Ryser av obehag!
Citera
2013-06-17, 22:08
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Tyckte Baird's Shimaguni Stout var jättegod. Kanske inte alltid värd 60:-/flaskan men någon gång emellanåt kan det kännas motiverat. De andra två därifrån var också goda men samma där angående priset.

Väldigt vackra etiketter på alla Baird's öler också. Inget jag vill betala för men lockar utformningen är det klart att ett köp blir närmre till hands.

Amagers Lust är fullkomligt odrickbar. Kanske fick en dålig flaska men finns inte på kartan att ge den en ny chans. Ryser av obehag!
lust? ja det var ingen höjdare.
Citera
2013-06-17, 22:23
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Det låter som priserna på NK-baren

Men dom har ingen öl på fat va?
Citera
2013-06-17, 22:34
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Sitter precis och njuter av en Ugly Duck "Hopfest" IPA, och har druckigt några Ugly Duck´s innan och tycker deras Amarillo & Citra IPA är svingrym, speciellt på tapp! Även den här, Hopfest, var en riktigt trevlig skapelse med väldigt mycket frukt och humle.. Precis så jag vill ha det för tillfället

Vad tycker ni andra om Ugly duck, har ni fått möjligheten att prova? och vad isf?

Har druckit ett gäng av dom. Dom jag kommer på på rak arm är Amarillo & Citra IPA, Simcoe & Chinook IPA, Sorachi Aced, Nelson Pale Ale, Hopfest, Rye porter och Imperial Vanilla Coffe Porter. Tycker det är rätt bra öler. De är inte helt fantastiska och de bästa jag druckit, men helt okej eller t o m bra beroende på vilken man pratar om. Tycker ungefär samma sak om Indslev också.
Citera
2013-06-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akksel2
Men dom har ingen öl på fat va?

Vem behöver fat när de har (oftast) färska flaskor, bra utbud, ofta får in nytt och 20% påslag bara?
Citera
2013-06-18, 09:21
Avslutad
Citat:
Vem behöver fat när de har (oftast) färska flaskor, bra utbud, ofta får in nytt och 20% påslag bara?

Jag har viss koll på Stockholms mer välkända öletablissemang (Akkurat, OT, Belgobaren et al), men detta var nytt för mig.
Kombinationen NK och bra priser känns dock lite underlig, vi talar väl om Nordiska Kompaniet? Knappast känt som något lågprisställe
Citera
2013-06-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Jag har viss koll på Stockholms mer välkända öletablissemang (Akkurat, OT, Belgobaren et al), men detta var nytt för mig.
Kombinationen NK och bra priser känns dock lite underlig, vi talar väl om Nordiska Kompaniet? Knappast känt som något lågprisställe

NK har inte dyra priser, men däremot en del dyra märken. Det är inte samma sak.

Dock så är NK-baren mer en extra bonusservice för kunderna än en egentlig bar. Den ligger i Saluhallen och är ett litet krypin med ett fåtal platser där man kan stanna till och ta en öl.
Citera
2013-06-18, 10:07
Avslutad
Citat:
NK har inte dyra priser, men däremot en del dyra märken. Det är inte samma sak.

Dock så är NK-baren mer en extra bonusservice för kunderna än en egentlig bar. Den ligger i Saluhallen och är ett litet krypin med ett fåtal platser där man kan stanna till och ta en öl.

Okej, intressant! Får passa på att titta in där när jag besöker huvudstaden nästa gång.
Citera
2013-06-18, 16:31
Medlem
akksel2s avatar
Citat:

Haha jag menade bara att Brutefish inte kunde varit på NK baren och fått den notan, eftersom dom inte har något på tapp

NKs ölbar är fan det bästa jag upptäckt i city i år!
Citera
2013-06-18, 18:14
Medlem
Lite partaj med jobbet ikväll innan alla går på semester, kollegorna har köpt på sig flak med Smålands men själv tar man med sig ett par Napa Smith West Coast IPA, nån Beervana och så en Naked Lunch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in