Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Druckit några Electric nurse dipa, och undrar nu lite över det här med ipa-öl. Ofta har jag druckit öl i den stilen som jag tycker saknar finess. Det händer att de mest är en orgie i smaker.
Men den här tycker jag om, och som jag dricker den påminns jag om Torpedo, som i mitt tycke är ett liknande öl, och som jag också tycker om
Finns det personer som tycker att just dessa kanske är för fruktiga, eller vad man skall kalla det?
Och, eftersom jag tycker om dessa, kan man kanske få något tips på andra liknande öl?
eftersom jag inte känner igen dig i tråden så måste jag fråga följande, vet du om att ipa och dipa är två olika stilar? det är ganska stor skillnad.
om vi bara pratar om "vanlig" ipa så är det tyvärr inte så enkelt att man bara kan säga ipa, t.ex. så är det STOR skillnad på väst och östkust (amerikansk) ipa.
letar du efter en snäll ipa så är jaipur (brittisk tolkning) ett bra tips, dock inget för mig då jag tycker den är lite mesig, men det är bara jag. testa den.
att du jämför nursen med torpdeon är att båda är dipor, ja torpedon går ju som en ipa, men den är nästan helt en dipa (tycker jag).
sen ska en ipa vara fruktig och besk, det är så de ska smaka och nej, alla gillar inte detta, dock så brukar det vara beskan och inte fruktigheten som är problemet.
gällande nursen så tyckte jag den var ok, den har lite grässmak, vilket jag inte är så förtjust i, dock så vet jag en dipa som är jävligt bra, mah....
tips på hyllipor? rakt upp och ner säger jag brewdogs punkipa och mohawks extra ipa.