2013-06-16, 00:35
  #5761
Medlem
akksel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
var på lokal igår och köpte följande:
brooklyn lager på fat
mikkeller spontanframboise på flaska
to öl dangerously close to stupid
mikkeller american dream på flaska

fick betala 209 spänn, det var helt ok va?

Tycker att denna är löjligt bra!
Citera
2013-06-16, 11:17
  #5762
Medlem
Snowsmiles avatar
Hej på er
Testade några nya bira i helgen.
En som verkligen stack ut är
Napa Smith Hopageddon, jösses vilken god rackare.

Har nån testat den och har fått en liknande religiös upplevelse när
biran läskar strupen och kvillrar sin väg ner genom gomseglet?

Sen tog jag en gammal trotjänare som jag inte haft hemma på länge,
ST Peters Cream Stout, det blir alltid samma upplevelse, satan vad bra denna är, den
slår ju nästan allt!

Over and out
/Snow
Citera
2013-06-16, 11:29
  #5763
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Hej på er
Testade några nya bira i helgen.
En som verkligen stack ut är
Napa Smith Hopageddon, jösses vilken god rackare.

Har nån testat den och har fått en liknande religiös upplevelse när
biran läskar strupen och kvillrar sin väg ner genom gomseglet?

Sen tog jag en gammal trotjänare som jag inte haft hemma på länge,
ST Peters Cream Stout, det blir alltid samma upplevelse, satan vad bra denna är, den
slår ju nästan allt!

Over and out
/Snow
det är en helt ok. från det senaste släppet så vill jag nog påstå att den blir mosad av maharajan och jag har 4 kvar.
Citera
2013-06-16, 11:49
  #5764
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
det är en helt ok. från det senaste släppet så vill jag nog påstå att den blir mosad av maharajan och jag har 4 kvar.
Hade vi inte talat klart om Maharajan?
Citera
2013-06-16, 13:11
  #5765
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel
Är det någon annan som brukar blanda öl med varandra ibland när man hittar några som man tänker borde kunna passa ihop? Det kan vara ganska roligt och intressant ibland.

Jag brukar göra så att jag häller upp lite av alla ölen i glas som smakreferens. Sen gör jag den blandning jag tänkt mig i ett större glas. Oftast har jag två olika öl, men ibland fler.

Senast ikväll gjorde jag en 60/40 blandning Oppigårds Amarillo/Sierra Nevada Bigfoot. Resultatet blev en riktigt IBU tung imperial IPA
Det händer, speciellt med trötta öl (aromhumlen är borta) eller humlebomber med för dålig avslutning. Köpte även humleolja, men den smakade ajax. Provade lite med humlevodka det blev rätt bra men svårdoserat (låt humlekottar stå med vodka en dag eller två, sila av)

Det blev väldigt bra med första IPA is dead då BX var jättetråkig men hjälpte de andra bli kompletta öl.
Citera
2013-06-17, 00:22
  #5766
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Hej på er
Testade några nya bira i helgen.
En som verkligen stack ut är
Napa Smith Hopageddon, jösses vilken god rackare.
Jag testade den också. Riktigt god, men man blev inte direkt pigg av att dricka den under gassande sol. Jag gav mig även på första etappen i mitt förtärande av IPA Is Dead, vilket råkade bli El Dorado. Doftade angenämt, men smaken var allt annat än det. Den äckligaste ölen jag någonsin druckit. Någonsin. Solvarm Kung och Röd Harboe är fan ren gudanektar i jämförelse.
Citera
2013-06-17, 00:48
  #5767
Medlem
akksel2s avatar
Sitter precis och njuter av en Ugly Duck "Hopfest" IPA, och har druckigt några Ugly Duck´s innan och tycker deras Amarillo & Citra IPA är svingrym, speciellt på tapp! Även den här, Hopfest, var en riktigt trevlig skapelse med väldigt mycket frukt och humle.. Precis så jag vill ha det för tillfället

Vad tycker ni andra om Ugly duck, har ni fått möjligheten att prova? och vad isf?
Citera
2013-06-17, 06:56
  #5768
Medlem
Feadogs avatar
Provade för första gången Thornbridge Jaipur i helgen. Hade glömt bort allt man läst om den, så jag provade med öppet sinne. Nog fan blev man misstänksam när den kom i glaset. Budweiser-ljus färg och nada köldgrumling, men all misstänksamhet kom på skam när den provades. En riktigt friskt blommig och citrusig doftbild med massa tropisk frukt. Liknande drag på smaken och en mycket lång eftersmak med moderat beska. Kändes klart mer amerikansk än brittisk i stilen, men oerhört bra.

Testade även Pride från Amagers Sinner-serie för första gången. Man vet att Amager kan sina stouts då en av de bästa ölerna jag provat alla kategorier fortfarande är deras RyeKing. Pride nådde inte riktigt upp till samma nivå för mig men fortfarande en riktigt bra Imperial Stout och min favorit av de jag provat från Sinner-serien.
Citera
2013-06-17, 09:24
  #5769
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hade vi inte talat klart om Maharajan?

Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Jag testade den också. Riktigt god, men man blev inte direkt pigg av att dricka den under gassande sol. Jag gav mig även på första etappen i mitt förtärande av IPA Is Dead, vilket råkade bli El Dorado. Doftade angenämt, men smaken var allt annat än det. Den äckligaste ölen jag någonsin druckit. Någonsin. Solvarm Kung och Röd Harboe är fan ren gudanektar i jämförelse.
vaaaaa, äckligaste ölen någonsin? du överdriver!
Citera
2013-06-17, 11:14
  #5770
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish


vaaaaa, äckligaste ölen någonsin? du överdriver!
Faktiskt inte. Den var så enormt genomvidrig att det vore en lögn att titulera den som något annat än den äckligaste ölen jag någonsin druckit.
Citera
2013-06-17, 12:02
  #5771
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Faktiskt inte. Den var så enormt genomvidrig att det vore en lögn att titulera den som något annat än den äckligaste ölen jag någonsin druckit.
ok då, hittills, du lär springa på vidrigare saker.
Citera
2013-06-17, 12:43
  #5772
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ok då, hittills, du lär springa på vidrigare saker.
Hittills ja. Jag hoppas dock inte att jag stöter på något värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in