2013-06-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
"who likes to act like a big dog" va det, mao behandlar man Bildt som en världsledare så blir han smickrad och blir på så sätt lättare att förhandla med.

OK tack...så var det. Jävla wikileaks va? Media har tom lyckats med konststycket att det är wikileaks som är förrädarna.

Själva Wikileaks kan mycket väl vara en underrättelsetjänst just för att suga åt sig whistleblowers, på samma sätt Flashback kan vara ett sätt att suga åt sig folk med devierande åsikter.

Alla lagar om mänsklig integritet har körts över sedan 1950 talet minst. Det betyder att alla stater i västvärlden skiter i grundlagarna/författningarna.

Mindblowing!
Citera
2013-06-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Flera faktorer antar jag.
Ja, är man nyfiken så finns det ett intressant klipp på YT där hela historien återberättas (länk nedan).
http://www.youtube.com/watch?v=141zsgkvv4Y
Senast redigerad av Kaymano 2013-06-17 kl. 14:29.
Citera
2013-06-17, 18:01
Medlem
PRISM stoppade attack mot dansk tidning

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/prism-nsa-stoppade-attack-i-danmark_8264644.svd

Är det ingen som funderar på rättssäkerheten kring dessa förmodade "terrorister". Låt oss säga att de hittade 2 wannabe terrorister men sedan plockade in deras kusiner, systrar och bröder. Hur får de straffen nu? Vem kan garantera att terroristernas oskyldiga lillebror (som vi förmodar hade ingen aning) inte åker dit han med?
Med hemliga domstolar kan ju vad som helst hända Fattar inte Obama vad han ställt till med. Visst de fångar säkert in 20 "riktiga" terrorister men därtill kan du räkna in minst 200 oskyldiga. Det är bara och jämföra med hur många USA dömt till döden och som 20 år senare när DNA kunde användas som de upptäcktes vara oskyldiga??

Jag kommer ihåg Chile hur folk bara försvann, skall det börja i USA nu? Vad tänker de göra med alla terrorister de hittar?

ÄR DET INGEN SOM TÄNKER där borta på andra sidan Atlanten?

Vart sitter de där terroristerna som de stoppat ifrån att begå sina terror brott? 20 attacker har de avstyrt men vart sitter förövarna i denna stund? Är de redan avrättade (givetvis inte men tänk tanken bara)?

Vad händer den dagen de "avrättar" en terrorist och själva upptäcker att det var nog fel. Kommer de någonsin att släppa ut den killen då? Givetvis inte, de håller hellre någon inlåst i hemlighet i hela livet än att riskera få sparken själva

Hur enkelt kan du provocera fram ett gripande och plantera bevis om domstolen är hemlig?

Förstår ni vad som kommer att hända om 10 år när muslimerna får vetskap om ett antal oskyldiga bröder som varit inlåsta i evighet. FATTAR NI VILKET HAT detta föder???
Senast redigerad av FulAgent007 2013-06-17 kl. 18:09.
Citera
2013-06-17, 18:11
Medlem
Valiumpillrets avatar
Jag är förvånad över att denna tråd bara haft 17 svar på 24 timmar.

Uppenbart är att svenska folket även inte bryr sig ett skit och kommande generationer kommer sitta med en XBOX cinect uppkopplad till regeringens hemliga underättelsebas (som kontrolleras från UK, som styrs från USA).

Det är inte många steg dit...

O nej, jag är ingen konspirationsteoretiker. Utan en framtidspessimist som ser de dystraste möjliga utkomsterna som mycket troligt kan bli verklighet.

Här ger Snowden en Q&A i skrivande stund:
http://www.guardian.co.uk/world/2013/jun/17/edward-snowden-nsa-files-whistleblower

++ Varför har mods tagit bort tråden från Aktuella Ämnen?
Största nyheten för hela året, nej. Meningslöst totalt trams, ja
Dåligt mods, dåligt.
Citera
2013-06-17, 18:38
Medlem
Snowden frågas ut live just nu.
http://www.guardian.co.uk/world/2013/jun/17/edward-snowden-nsa-files-whistleblower
Citera
2013-06-17, 18:38
Medlem
MissRandomnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret

Uppenbart är att svenska folket även inte bryr sig ett skit och kommande generationer kommer sitta med en XBOX cinect uppkopplad till regeringens hemliga underättelsebas (som kontrolleras från UK, som styrs från USA).

O nej, jag är ingen konspirationsteoretiker. Utan en framtidspessimist som ser de dystraste möjliga utkomsterna som mycket troligt kan bli verklighet.

Dåligt mods, dåligt.

Eller hur! Jag håller verkligen med dig!
Men du vet att nu är locket på. Det skrivs knappt något om detta längre om vi ska se till Aftonbladet m.fl. Det här nya avslöjandet med att britterna spionerade på politiker från andra länder under mötet 2009, det har inte nämnts en endaste gång på den sidan vad jag har sett iaf, och jag tror att det är av ett syfte. Det mesta som skrivs i övrig media är främst Facebooks försvarstal, att det endast rör sig om runt 20 000 konton som har blivit drabbade (vilket självklart är rent bull!). Alltså, man mörkar och tonar ner så mycket det bara går så att hela den här sjuka grejen kan fortsätta.

Edit:
Nu såg jag att någon hade länkat en Aftonbladetartikel om detta men den kan inte ha varit top news direkt eftersom jag inte såg den alls.
Senast redigerad av MissRandomness 2013-06-17 kl. 18:56.
Citera
2013-06-17, 18:39
Medlem
Megafailures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret[B
Dåligt mods, dåligt.[/b]

Tror du vet svaret på det, och det är självklart att NSA styr FB.
Citera
2013-06-17, 18:43
Medlem
MissRandomnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krilledill
Snowden frågas ut live just nu.

Tack! Det här tycker jag säger allt:

Det här var bra att veta också:

Senast redigerad av MissRandomness 2013-06-17 kl. 18:46.
Citera
2013-06-17, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret

Dåligt mods, dåligt.

Svenska folket är ett gäng rövknullade fjantar.

Tyvärr är amerikanska folket också det, även om de viftar med sina vapen. Hade de haft kvar lite av andan från 1776 så hade de stormat NSA:s högkvarter vid det här laget.

Och naturligtvis är det riktigt kasst att detta inte är ett Aktuellt ämne längre.
Citera
2013-06-17, 19:08
Medlem
MissRandomnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Förstår ni vad som kommer att hända om 10 år när muslimerna får vetskap om ett antal oskyldiga bröder som varit inlåsta i evighet. FATTAR NI VILKET HAT detta föder???

Hear hear! Grejen är att jag tror att det är uträknat så att man hetsar grupper mot varandra som en slags distraktion från de verkliga problemen, så att denna lilla maktelit kan sitta och styra världen bäst de vill.
Citera
2013-06-17, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissRandomness
Hear hear! Grejen är att jag tror att det är uträknat så att man hetsar grupper mot varandra som en slags distraktion från de verkliga problemen, så att denna lilla maktelit kan sitta och styra världen bäst de vill.

Precis så är det.

Hitler har varit död i snart 70 år. Ändå görs det mer filmer om Hitler nu än när han levde. Min paranoida sida tolkar det som att man drar upp nazismens brott - ett säkert kort - för att ta bort fokus från de övergrepp som idag begås av "demokratier", främst USA såklart.
Citera
2013-06-17, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Tror du vet svaret på det, och det är självklart att NSA styr FB.

Servrarna är ju i USA så all kommunikation här är avlyssnad av NSA inte så konstigt att FB blivit skraja.
Som du redan vet: SÄPO Bromma CIA huva över skallen och transport till lämplig diktatur där tortyr ärlagligt låter väl inte så kul nu innan midsommar !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in