2013-06-17, 19:29
Medlem
MissRandomnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Precis så är det.

Hitler har varit död i snart 70 år. Ändå görs det mer filmer om Hitler nu än när han levde. Min paranoida sida tolkar det som att man drar upp nazismens brott - ett säkert kort - för att ta bort fokus från de övergrepp som idag begås av "demokratier", främst USA såklart.

Det har jag aldrig tänkt på innan men det kan mycket väl vara så. Det finns ingen demokrati eller frihet i USA nu och det är ytterst tveksamt om det någonsin ens existerat om vi ser tillbaka i historien. Britterna verkar gå samma öde till mötes och jag håller bara tummarna nu för att Sverige och liknande länder står på sig och inte kuvar sig annars har vi hela västvärlden på fall tillslut.
Citera
2013-06-17, 19:36
Medlem
Man kan nog se en intressant spekulation i Google och Microsoft och Yahoo och AOL och Comhem och Telia. Ingenting kommer dock att förändras. Inte en jävel fattar vad som händer - och det är nog inte så farligt. (ironi - eftersom det kommer att bli världens undergång.

Förmodligen kan man se på fluktuensen på wall street vilket företag det var som kollade oss för 4 månader sen.
Senast redigerad av HDCase 2013-06-17 kl. 19:39.
Citera
2013-06-17, 19:42
Medlem
Citat:
Precis så är det.

Hitler har varit död i snart 70 år. Ändå görs det mer filmer om Hitler nu än när han levde. Min paranoida sida tolkar det som att man drar upp nazismens brott - ett säkert kort - för att ta bort fokus från de övergrepp som idag begås av "demokratier", främst USA såklart.

Hitler hade många bra idéer. Huvens kille. Ett föredöme.

2 saker: Han var vegetarian och så var han icke-rökare...I övrigt var han totalt sinnessjuk och präglad av hat.
Citera
2013-06-17, 19:46
Medlem
MissRandomnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HDCase
Hitler hade många bra idéer. Huvens kille. Ett föredöme.

2 saker: Han var vegetarian och så var han icke-rökare...I övrigt var han totalt sinnessjuk och präglad av hat.

Ja det tror jag att de flesta skulle hålla med om men frågan är väl mer om en del maktmän vi har nu eller tidigare i världen är så himla mycket bättre?
Citera
2013-06-17, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissRandomness
Ja det tror jag att de flesta skulle hålla med om men frågan är väl mer om en del maktmän vi har nu eller tidigare i världen är så himla mycket bättre?

Det var givetvis det jag menade. Hitler stack inte under stol med sina åsikter. Dagens "demokrater" "befriar" Irak etc. för att skaffa sig olja och strategiska punkter, och pöbeln går på det för det mesta.

Det system som vi har idag är egentligen den sanna och mest lyckade fascismen, eftersom den inte genomskådas av flertalet och gäller för att vara något helt annat än vad den är.
Citera
2013-06-17, 19:55
Medlem
MissRandomnesss avatar
Citat:
Det var givetvis det jag menade. Hitler stack inte under stol med sina åsikter. Dagens "demokrater" "befriar" Irak etc. för att skaffa sig olja och strategiska punkter, och pöbeln går på det för det mesta.

Det system som vi har idag är egentligen den sanna och mest lyckade fascismen, eftersom den inte genomskådas av flertalet och gäller för att vara något helt annat än vad den är.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Håller med till punkt och pricka!
Citera
2013-06-17, 20:06
Avslutad
Citat:

Ja därför att "pöbeln" vill ha billig olja , pensionen räddad av ngn suspekt hedgefond som investerar i vapenindustrin.
Då passar det bra att sitta framför TVn och oja sig över vad som hände för 70 år sedan.
Citera
2013-06-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRandomness
Britterna verkar gå samma öde till mötes och jag håller bara tummarna nu för att Sverige och liknande länder står på sig och inte kuvar sig annars har vi hela västvärlden på fall tillslut.

Varför tror du att Sverige skulle skilja sig från USA när det kommer till övervakning?
Och UK/London som förmodligen är världens mest övervakade plats.

Fanns säkert gott om människor som höll tummarna och hoppades ombord på Titanic minuterna innan skeppet sjönk. Överheten hade sagt att skeppet var osänkbart.
Senast redigerad av T|N|X 2013-06-17 kl. 20:15.
Citera
2013-06-17, 20:55
Medlem
Citat:
Snowden sade också att han tänker avslöja fler detaljer om hur NSA kan få direkt tillgång till privata servrar och internetuppgifter.
http://www.dn.se/ekonomi/snowden-en-ara-bli-kallad-forradare/

Det här är jag jävligt intresserad av!

Jag var rädd redan under avslöjandet att även "ett hostingföretag" släppte in den amerikanska regimen då många av mina svenska kunder ligger på privata servrar hos hostingföretag.

Även ett finskt företag som skötte "värdehanteringen" till en av Finlands största banker samt en finsk myndighet som hade hand om EU-projekt från min förra arbetsplats skulle ligga i risigt till.

Den amerikanska regimen skulle väl dock knappast få för sig att utföra värdetransportrån i Finland, men de finska myndigheterna som hade hand om EU-projekt skulle nog under vissa omständigheter kanske kunna fånga deras ögon. Det hade i alla fall hand om att utveckla samt finna ny teknologi för energi och energikällor av olika slag, och jag vill mig minnas att USA är kända för att gilla energi.

Jag vill inte veta vad detta skulle kosta vårt samhälle om det visade sig att "ett hostingföretag" som hostar många miljoner domäner delade ut direktaccess till dessa privata privatpersoners eller företags och myndigheters servrar
Senast redigerad av nummer10011 2013-06-17 kl. 21:03.
Citera
2013-06-17, 21:09
Medlem
Just nu ser jag på Aktuellt - de säger att Riksrevisionen är i blåsväder eftersom de inte sköter sin ekonomi. Vi kan ju börja där.

Sparka ALLA på riksrevisionen så får vi väl återanställa de som är ärliga...dvs 1%

En annan punkt. Industrispionage i massiv skala. Från färgskärmar till Nokias fall.
Senast redigerad av HDCase 2013-06-17 kl. 21:13.
Citera
2013-06-17, 22:24
Medlem
Haddos avatar
intervju med Snowden i Guardian idag:
Citat:
Second, let's be clear: I did not reveal any US operations against legitimate military targets. I pointed out where the NSA has hacked civilian infrastructure such as universities, hospitals, and private businesses because it is dangerous. These nakedly, aggressively criminal acts are wrong no matter the target. Not only that, when NSA makes a technical mistake during an exploitation operation, critical systems crash. Congress hasn't declared war on the countries - the majority of them are our allies - but without asking for public permission, NSA is running network operations against them that affect millions of innocent people. And for what? So we can have secret access to a computer in a country we're not even fighting? So we can potentially reveal a potential terrorist with the potential to kill fewer Americans than our own Police? No, the public needs to know the kinds of things a government does in its name, or the "consent of the governed" is meaningless.
Min fetning.

Tidigare i DN:
http://www.dn.se/sthlm/datahaveri-pa-karolinska-under-sju-timmar/

Citat:
De tekniska problemen fick Karolinska sjukhusets högsta ledning att besluta om så kallat stabsläge. Det innebär att sjukhuset försatts i höjd beredskap.

De intervjuade ansvarig som sade att detta har inget med det Snowden pratade om att göra.
Kanske inte har med detta att göra men man blir en aning misstänksam.
Senast redigerad av Haddo 2013-06-17 kl. 22:28.
Citera
2013-06-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddo
intervju med Snowden i Guardian idag:

Min fetning.

Tidigare i DN:
http://www.dn.se/sthlm/datahaveri-pa-karolinska-under-sju-timmar/

Citat:
De tekniska problemen fick Karolinska sjukhusets högsta ledning att besluta om så kallat stabsläge. Det innebär att sjukhuset försatts i höjd beredskap.

De intervjuade ansvarig som sade att detta har inget med det Snowden pratade om att göra.
Kanske inte har med detta att göra men man blir en aning misstänksam.

Det var säkert NSA som (i hemlighet) samkörde sitt register över HIV smittade. Allt för att ha så bra kvalité i sina egna register så de kan bistå passkontrollen att blockera så att inga "sjuka" människor kommer in i USA

NSA är ju service minded förstår ni, de hjälper sina egna (emot alla andra), de kan ju inte hitta terrorister varje dag (för det finns ju inte så många) så då fixar de lite bisysslor....

Tror faktiskt det finns fler "sjuka" människor innanför USA än utanför
Senast redigerad av FulAgent007 2013-06-17 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in