Citat:
Snowden sade också att han tänker avslöja fler detaljer om hur NSA kan få direkt tillgång till privata servrar och internetuppgifter.
http://www.dn.se/ekonomi/snowden-en-ara-bli-kallad-forradare/
Det
här är jag
jävligt intresserad av!
Jag var rädd redan under avslöjandet att även "ett hostingföretag" släppte in den amerikanska regimen då många av mina svenska kunder ligger på privata servrar hos hostingföretag.
Även ett finskt företag som skötte "värdehanteringen" till en av Finlands största banker samt en finsk myndighet som hade hand om EU-projekt från min förra arbetsplats skulle ligga i risigt till.
Den amerikanska regimen skulle väl dock knappast få för sig att utföra värdetransportrån i Finland, men de finska myndigheterna som hade hand om EU-projekt skulle nog under vissa omständigheter kanske kunna fånga deras ögon. Det hade i alla fall hand om att utveckla samt finna ny teknologi för energi och energikällor av olika slag, och jag vill mig minnas att USA är kända för att gilla energi.
Jag vill inte veta vad detta skulle kosta vårt samhälle om det visade sig att "ett hostingföretag" som hostar många miljoner domäner delade ut direktaccess till dessa privata privatpersoners eller företags och myndigheters servrar