Citat:
Ursprungligen postat av
Emma77Linn
Det kan finnas skäl till kvoteringar jo, men det är en komplex fråga som inte har ett givet svar. Det beror mycket på "när, var, hur"
Då menar du iaf att det kan finnas ställen där ditt kön, ras eller kulturella tillhörighet spelar roll. Du är alltså en godtycklig rasist? Eller kanske mer 'det är okej att vara rasist så länge man bryter murar?' (Vi tänker oss en situation med likartade meriter så väljer man kvinnan, den färgade eller muslimen.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Emma77Linn
Jag är helt övertygad om att om du kan visa på att han undervisar det du säger han gör, att det kommer bli nyhetsstoff. Vad har du för källor till det? personliga erfarenheter, jag hoppas verkligen inte du bygger ditt resonemang på det enskilda citatet.
Enjoy...
I en artikel publicerad i DN den 23 januari 2013 berättade Hübinette att han upplevde ett utanförskap av att vara adopterad och att det "- ... är en stark, existentiell ensamhetskänsla som jag har, oavsett hur många vänner, släktingar eller arbetskamrater jag har" I artikeln framkommer även uppgifter att Hübinette trivs med etnisk medvetenhet och har en större känsla av identitet bland den egna befolkningen i Sydkorea: "– Det är en skön känsla av att vara ”hemma”, att ha en självklar existens.",
http://www.dn.se/insidan/vad-spelar-hudfargen-for-roll/
edit: Ja han är ju lärare och forskare i ”kritiska ras- och vithetsstudier”, borde inte det räcka för att diskvalificera honom enligt IRM's standard?
Citat:
Ursprungligen postat av
Emma77Linn
Nej, det är inte rasistiskt. Dock kan jag poängtera att de inte högaktar karln mohammed för att han hade sex med en 9åring utan för att han är kärnan i deras religion. Det samhället som han kom i från på den tiden hade andra värderingar och de värderingarna (sex med 9åringar) är inte accepterade i dagens muslimska länder heller om du undrar.
Det är det förvisso lite här och var med faderns medgivande, men du har rätt vi ska inte se ner på dom för det ( det står ju faktiskt inte uttryckligen att det är okej! ) Vad det däremot står är att den muslimska mannen har dubbla kvinnans värde. Och att vi kafirer har en fjärdedel av värdet(som är män) och kvinnliga kafirer (du?) har en åttonde - är inte det systematsikt rasism som borde belysas? Tror du att IRM skulle belysa det? Eller är det 'helig rasism' eftersom det är islam kanske?
Vi kan fortsätta på det här spåret... Att en våldtäkt inte är en våldtäkt om inte 3 oberoende MÄN har bevittnat det. Att kvinnans roll är i hemmet och mannens utanför, och att han har rätt att tillrättavisa henne med våld om hon säger emot honom för att nämna några exempel.
Detta står och detta praktiseras på många platser inom den muslimska världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Emma77Linn
Jag ser inte religion som något speciellt bra oavsett vilket, för övrigt.
... Som ateist själv håller jag med om att det finns en del sjuka grejer i kristendomen och judendomen också. Oikofobismen är den nya religionen - automagiskt förklädd som 'antirasism' genom väl valda eufismer, god i sig själv och enbart där - Självgod nog att förneka vetenskap och falsifiera statistik.