2013-01-31, 19:47
Medlem
TinnManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Varsågod! Låt kunskapen flöda!
http://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/wp/2013/01/29/five-things-economists-know-about-immigration/
Hur relaterar du detta till alla analfabetiska MENA-horder som tillåts välla in årligen? Att européer med utbildning är en bra affär för USA, Emiraterna, Kina med flera behöver man ingen statistik eller djupare analys för.
Svenskt näringsliv ojar sig att med dagens genomruttna svenska arbetsmarknad så lämnar 60 000 landet årligen. Tänka sig att folk med utbildning i bagaget lämnar detta skitland när andra erbjuder jobb och man behöver inte betala skatt för att finansiera massinvandring på bekostnad av välfärden.
Låt "kunskapen" flöda: det är nog bättre att vi låter självinsikten och verklighetsuppfattningen flöda så vi slipper idiotiska inlägg som ditt.
Citera
2013-01-31, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Att SD har pappskallar i sin medlemskader vet alla redan. Vi som röstar på SD gör det för att invandringspolitiken är heltokig, och vi struntar i om det så växer ut horn i pannan på Åkesson.

Eller för att vi inte tycker att man skall kunna komma undan med 10 timmars samhällstjänst vid brutala våldsbrott! Mycket får vi som inte finns stå ut med.
Citera
2013-01-31, 20:33
Medlem
Fenjal888s avatar
Alla dessa lögner om SD, jag har funderat på om det ens är lagligt. Kan det inte klassas som förtal?
Citera
2013-01-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Alla dessa lögner om SD, jag har funderat på om det ens är lagligt. Kan det inte klassas som förtal?
Jag tror yttrande- och pressfriheten går före förtal, annars hade det regnat in förtalanmälningar från SDs sida.
Citera
2013-01-31, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandyman
Jag tror yttrande- och pressfriheten går före förtal, annars hade det regnat in förtalanmälningar från SDs sida.

Nej. Det handlar om att vi i Sverige har den absurda lagstiftningen att det juridiskt inte går att förtala ett parti - vad fan man än kallar dom. PK-media in absurdum.
Citera
2013-02-01, 22:57
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Data från USA är av högst tvivelaktig relevans för Sverige.

Så, hur många av världens ekonomer talar emot invandring?
Din text innehöll mest osammanhängande icke-relevanta argument. Jag tänker inte skilja på folk och folk såvida jag inte har något belagt underlag. Visa lite seriös forskning, någon artikel, så kan jag lägga mer tid på att argumentera med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Jag ber dig. Läs denna http://super-economy.blogspot.se/2012/12/korkat-ur-ett-nationalekonomiskt.html

Samma forskare, Tino Sanadaji, noterar också i en annan post att det finns forskning som pekar på att invandring till USA är bra, men generell (inte minst lågkvalificerad) invandring till välfärdsländer som Sverige är (med mycket stor sannolikhet) inte bra.

Till skillnad från massa journalister och politiker så baserar Sanandaji samtliga sina påståenden på forskning och är väldigt noggrann med att inte blanda in otestade hypoteser. Allt är statistiskt underbyggt och källkritiskt granskat.

Nej, Sanandaji har inte helt stöd av sina egna källor vid närmare granskning. Det är lätt att förvillas av statistik om man inte har det torrt på fötterna.

http://www.dn.se/debatt/snedvriden-bild-av-invandringen
Citera
2013-02-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nej, Bara fysiska personer kan utsättas för förtal enligt svensk lag. Juridiska personer (företag, staten, organisationer o dyl.) står utan detta skydd, se nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av eMpleH
Nej. Det handlar om att vi i Sverige har den absurda lagstiftningen att det juridiskt inte går att förtala ett parti - vad fan man än kallar dom. PK-media in absurdum.

Nu har jag ingenting emot invandringskritik och avskyr själv HMF-lagstiftning och dylik onödig PK-skit, men du måste väl inse själv att kritik av partier och företag inte automatiskt bör klassas som förtal? Om jag påstår att jag har blivit lurad av företag X (ja, även om jag är en dum WT-människa), eller att SD/V/M bedriver nazistisk/kommunistisk/kapitalistisk slavlönspolitik, så ska jag väl inte tystas som kritiskt inställd konsument eller väljare? Att å andra sidan påstå att individen Jimmie Åkesson t.ex. har mördat negrer eller ätit småbarn bör rimligen kunna (och kan under vissa förutsättningar) utgöra förtal, eftersom det inte finns något skyddsvärt syfte bakom det och det hänför sig endast till fysiska personer.

Det handlar inte om politisk korrekthet utan om rättspolitiska avvägningar. SD/Lidl/ROKS är inte lika skyddsvärda som Sven Svensson, utan bör tåla mer kritik (oavsett om bevis för påståendena finns eller ej). SD kan inte heller förtalas mer eller mindre än murvlarnas favoritpartier MP & V
Senast redigerad av Firaxis 2013-02-01 kl. 23:23.
Citera
2013-02-02, 00:56
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Nej, Sanandaji har inte helt stöd av sina egna källor vid närmare granskning. Det är lätt att förvillas av statistik om man inte har det torrt på fötterna.

http://www.dn.se/debatt/snedvriden-bild-av-invandringen

Bollar tillbaka Sanadajis respons på detta där han mosar Johan Norbergs respons som var i DN-artikeln:

http://super-economy.blogspot.se/2013/01/norberg-forstar-inte-borjas-siffror.html
http://super-economy.blogspot.se/2013/01/aven-jan-ekberg-vager-in-sager-att-jag.html

Tre forskare (varav två är professorer) ger personligen Sanadaji rätt. Och det var deras siffror Norberg citerade också. Mer "objektivt" ägd en så har jag svårt att se hur man kan bli (Norberg alltså).
Citera
2013-06-16, 20:52
Medlem
Nu har IRM 19 950 gilla på FB, de äger sönder sd gång på gång, måste säga de gör en bra insats
Citera
2013-06-16, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Nu har IRM 19 950 gilla på FB, de äger sönder sd gång på gång, måste säga de gör en bra insats

Har inte sett dem "äga" SD en enda gång. Bara misslyckade skämt från lågpresterande skolmisslyckanden.
Citera
2013-06-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
Har inte sett dem "äga" SD en enda gång. Bara misslyckade skämt från lågpresterande skolmisslyckanden.

Där ser man, men de har ju ändå fått en del sd-politiker att avgå/uteslutas så.... jag tror du mest inte vill erkänna att sd blir tokägda, gång på gång
Citera
2013-06-16, 21:25
Medlem
Internrasimen är ett mera relevant namn med tanke på deras humorlöshet.
Senast redigerad av hogwild 2013-06-16 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in