Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Jag har studerat makt och ideologi i hela mitt vuxna liv. Ideologins främsta uppgift är att förneka eller i vart fall dölja sociala och ekonomiska motsättningar i samhället. I detta är IRM inget undantag. Sajten motverkar ingen rasism alls. Man hittar på att det finns rasism. Strukturell främlingsfientlighet är själva ideologin. Sajten har då som strategi att kleta rasiststämpeln på att allt som inte faller oikofoberna och förnekelsevänstern i smaken. Ytterst handlar det om makt och pengar. Massinvandringen orsakar extrema problem som leder till att många projekt skapas. Det är där man hämtar sin försörjning och sitt självklara existensberättigande. Självklart vill man då ha ännu mer försörjning och man försvarar självklart det som är orsaken till problemen. Det är ingen slump att IRM skapas och växer nu när samhället snart kollapsar.
jaha och dina argument blir alltså bättre för du har studerat? Eller vad har dina påstådda studier med saken att göra?
En ideologis främsta uppgift är inte alls det som du beskriver.
Sajten belyser rasism och jag tror det innebär att den motverkas i och med att den tydliggörs och kritiseras samt får många rasister att backa och överlag inte lika lätt offentligt vågar stå för vad de säger.
Yttert handlar det om makt och pengar? Nej, ytterst handlar det om att känna sig uppskattad.
Vilka finansierar IRM och har du källa på det?
Samhället kollapsar? ja just det, ungefär som att jesus kommer snart, typ när som helst. eller kanske inte.