Det är fan skrattretande att se ett gäng medel- och överklass barn, som aldrig upplevt rädsla för livet, hunger eller total fattigdom i stil med vad de fattigaste negrerna i afrika får göra dagligen, gapa på varandra och kräva varandra på uppmärksamhet och "respekt". Helst respekt för totalt abstrakta begrepp som de själva uppfunnit, bara för att ha något att prata om.
Den dära SaraAbdollahi verkar ack så kränkt. Hon beter sig som en vit, kränkt man som kräver att omgivningen anpassar sig efter hennes minsta önskemål. Blanda in lite internationell engelska och du har the makings of en uppmärksamhetstörstande drama queen: "Get off my back genast."
Sicken tuffing. Testa köra samma stil i mellanöstern och se om du får behålla hela eller ens delar av ryggen. Men mellanöstern är ju alldeles för långt ifrån Södermalm för att man ska kunna vara tuff aktivist, eller hur, Sara? Plus att resan ner dit äter upp din kafétid med dina twitterkompisar.
Fniss. Varför kan de inte komma hit och vara tuffa istället?
Bemöta vadå? Det är ju bara de vanliga flosklerna som anti-rasister kommer med?
När man följer den senaste och pågående "anti-rasistiska" internstriden med koppling till IRM står det ju i öppen dager att IRM med anhang inte på något sätt, eller någonstans, kan tas på allvar. Någonsin. Ridå. Tack för kaffet (och negerbollen).
Repatriering eller mentalsjukhus ordineras till de inblandade tokstollarna. LO-tjänstemännen beordras åter till arbete för de svenska arbetarnas bästa.
Det finns bara ett visst antal platser att tillsätta i antirasistindustrin. Staten ökar visserligen anslagen varje år, men det genererar bara nya sökande.
När då en sådan som den här Henrik Johansson begår ett fel så ser de andra sin chans att slippa en farlig konkurrent.
Om SD får 51 procent i nästa val och förklarar att inga skattepengar i framtiden kommer att gå till statlig propaganda oavsett om det handlar om högskolan, myndigheter eller "frivillig"-organisationer, så tar det inte mer än fem minuter för en stor del av den svenska delen av Twitter att tystna.
Interasistmens förgrundsfigur Henrik Johansson har tydligen använt ordet negerboll i en diskussion med Ingrid Carlqvist. Användandet var i bästa välmening men nu ligger Henrik pyrt till och anklagas för att vara rasist, att vara en vit kränkt man med mera av de mer rätttrogna ledamöterna på Twitter.
Flera kräver att han ska sparkas från Interasistmen.
Lysande underhållning i realtid: https://twitter.com/mrhenko123
Som att se en bilolycka i slowmotion. Man undrar om det är sant. Han har f.ö gett sig in i en debatt han aldrig kan vinna. Lika bra att stänga twitterkontot och ägna sig åt nåt okontroversiellt och harmlöst; t.ex som att förespråka svenskt euro-medlemskap.
Som att se en bilolycka i slowmotion. Man undrar om det är sant. Han har f.ö gett sig in i en debatt han aldrig kan vinna. Lika bra att stänga twitterkontot och ägna sig åt nåt okontroversiellt och harmlöst; t.ex som att förespråka svenskt euro-medlemskap.
Sitter på altanen med dagens sista kopp kaffe, röker en cigarill och njuter av skådespelen; det mäktiga åskvädret som drar förbi och IRM som faller ihop som ett korthus.
Det handlar om kvotering. När bruna människor int tar sig fram i meritokratin så skäller de och kräver att få bli inkvoterade. Och nyttiga idioter hjälper till:
Citat:
Lady Gatlykta @drickerte
Idag kanske är en bra dag att börja problematisera att endast vita skriver på @interasistmen. Just sayin'.
Det handlar om kvotering. När bruna människor int tar sig fram i meritokratin så skäller de och kräver att få bli inkvoterade. Och nyttiga idioter hjälper till:
Under tisdagsftermiddagen utbröt ett mindre inbördeskrig inom den antirasistiska rörelsen när vänsterradikala debattörer gick till twitterangrepp mot en välkänd antirasisk profil – eftersom han hade använt sig av ordet "negerboll".
På ett sätt tycker jag synd om honom. han har ägnat mycket tid och kraft åt att kriga mot Sd och fått en hel del cred för det, nu står han mitt i samma skitstorm som han själv har försökt framkalla.
Och han är så jävla körd. Han står på knä och gapar med munnen medans några självutnämnde trashankar pissar honom i munnen och bara trycker ner honom ju mer han försöker komma undan genom att förnedra sig. Precis som på den goda gamla skolgårdens tid. Äta eller ätas, De som inte fattade att enda chansen att komma undan var att försöka slå tillbaka utan försökte köpa sig fria.
Inte ens hans försök att kalla in läraren, jag menar Expo, för att upprätta sin heder får någon respons:
Läs uppifrån och ner:
Citat:
Markus L @Mahulk 19m
@SaraAbdollahi__ Vad säger du om att ställa upp i ett panelsamtal rörande rasism och sätt att möta, med @mrhenko123 och andra deltagare?
Detaljer
Konstruerad @SaraAbdollahi__ 18m
@Mahulk Hej, vad för panel och vilka andra? @mrhenko123
Detaljer
Markus L @Mahulk 13m
@SaraAbdollahi__ Företrädelsevis du, @mrhenko123 och @kommuntant till att börja med, @Zolfagary som moderator och @adamcwejman kanske?
Detaljer
Henrik Johansson @mrhenko123 12m
@Mahulk @SaraAbdollahi__ @kommuntant @Zolfagary @adamcwejman Jonathan Leman kanske från expo?
Detaljer
Konstruerad @SaraAbdollahi__ 11m
@mrhenko123 två tjejer och fyra män? nej tack. @Mahulk @kommuntant @Zolfagary @adamcwejman
Detaljer
Vian Tahir @kommuntant 10m
@SaraAbdollahi__ @mrhenko123 @Mahulk @Zolfagary @adamcwejman Ska vi diskutera n-ordet utan någon som faktiskt drabbas av det?
Detaljer
Konstruerad @SaraAbdollahi__ 9m
@kommuntant Jag är bara med om @VitMustasch eller @CoffeeAndBlues är med. @mrhenko123 @Mahulk @Zolfagary @adamcwejman
Detaljer
Vian Tahir @kommuntant 8m
@SaraAbdollahi__ @VitMustasch @CoffeeAndBlues @mrhenko123 @Mahulk @Zolfagary @adamcwejman Samma. Plus jag kräver @majadahl som moderator.
Detaljer
Konstruerad @SaraAbdollahi__ 7m
@kommuntant Och ingen Expo, jag delar inte deras sätt att jobba. @VitMustasch @CoffeeAndBlues @mrhenko123 @Mahulk
Detaljer
Henrik Johansson @mrhenko123 5m
@SaraAbdollahi__ Av ren nyfikenhet. Vad är problemet med Expos sätt att jobba?
Detaljer
Konstruerad @SaraAbdollahi__ 5m
@mrhenko123 Det är inget jag kommer att skriva till dig efter ditt sätt att resonera.
Detaljer
Henrik Johansson @mrhenko123 3m
@SaraAbdollahi__ va? Vad gjorde jag för fel nu. Du kom med ett påstående om Expo. Jag frågade vad problemet var.
Detaljer
Konstruerad @SaraAbdollahi__ 2m
@mrhenko123 Påstående? Nej, jag skrev att jag inte delar deras sätt att jobba. Get off my back genast.
Herregud vilken sandlåda. Vilka människor. Småbarn. På en gång skrattretande harmlöst, småsint och sorgligt. Skattepengarna dessa människor lever på kunde göra fantastisk nytta i äldrevården, eller för att till exempel hålla Uppsala nedsläckta gatlyktor lysande.
För ärligt talat, utan skattepengdiande är dessa människor inte mycket att bry sig om. De skulle då kunna låsa in sig i en skrubb och sitta och hata, och ingen människa skulle bry sig det minsta lilla.
Chang Frick @ChangFrick 7h
@ban71usa Oavsett vilket så är det ju helt galet att anklaga @mrhenko123 för att vara rasist. Tycker vi borde sluta upp bakom honom! #svpol
Fria Tider ♚ @friatider 7h
@ChangFrick @Kulturz @ban71usa @mrhenko123 Namnunderskrifter? Insamling? Stödgala? Hur går vi till väga?