2013-06-16, 14:59
  #10753
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
du eller någon annan som har länk till det avsnittet???

Säsong 11 - Avsnitt 10
Citera
2013-06-16, 16:18
  #10754
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Vid ett tillälle gav de ju upp. Minns att avsnittet handlade om en person som hade en BMW M (3 eller 5??) som han inte ville sälja till någon annan än sin bror. Till underpris förstås.

Och när karlns bror ”bara” skulle ringa några samtal för att ordna fram kulorna för bilen gick han upp i rök. Lyxfällan känns dock väldigt uttjatat och blir bara tråkigare för varje avsnitt. Saknar verkligen tiden när Charlie och Mathias var programledare, var betydligt mer underhållande då.
Citera
2013-06-16, 17:02
  #10755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök
Säsong 11 - Avsnitt 10


tackar.
Citera
2013-06-16, 17:03
  #10756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Och när karlns bror ”bara” skulle ringa några samtal för att ordna fram kulorna för bilen gick han upp i rök. Lyxfällan känns dock väldigt uttjatat och blir bara tråkigare för varje avsnitt. Saknar verkligen tiden när Charlie och Mathias var programledare, var betydligt mer underhållande då.


saknar med den tiden när dom var programledare.
Citera
2013-08-29, 13:58
  #10757
Moderator
v50s avatar
Ikväll är det dags för en ny säsong och kvällens deltagare tjänar tydligen ca 90 000 kr i månaden efter skatt men går ändå back och har fler anmärkningar hos kronofogden än han har fingrar och tår.

Citat:
Bilar, båtar, fyrhjulingar, teknik, fina viner, lån - Mikaels pengar rinner iväg till allt möjligt. Det gör att hans lön som motsvarar mer än två normala familjers inte räcker till. På bara tre år har han fått över 30 ärenden hos kronofogden.
- Det här är det värsta vi sett i Lyxfällan, säger Lyxfällans Patrick Grimlund och det trots att Mikael är den deltagare i Lyxfällan som haft högst lön.


Citat:
Mikael köper fordon och prylar som andra köper lösgodis. Fem bilar, två båtar, fyra motorcyklar och alla nya teknikprylar som finns att köpa för pengar – Mikael skämmer bort sig själv och även barnen. För att kunna leva över sina tillgångar så förtränger Mikael skatteskulder och räkningar till den milda grad att han hunnit ha över 30 ärenden hos Kronofogden bara under de senaste tre åren.


http://www.expressen.se/noje/mikael-tjanar-90000-kr-i-manaden---har-skulder/

http://www.tv3.se/lyxfällan/det-här-är-det-värsta-fallet-vi-sett-någonsin
__________________
Senast redigerad av v50 2013-08-29 kl. 14:00.
Citera
2013-08-29, 17:55
  #10758
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17372001.ab

http://www.allabolag.se/befattningshavare/Ginste%252C_Hans_Mikael/fa46f1884060af302071e52635aff909

https://www.google.se/search?sourceid=navclient&aq=hts&oq=&hl=sv&ie=UTF-8&rlz=1T4LENP_sv___SE466&q=Mikael+Ginste
__________________
Senast redigerad av Knullkungen 2013-08-29 kl. 17:59.
Citera
2013-08-29, 19:40
  #10759
Medlem
Moff .. es avatar
Gud va jag längtar
Citera
2013-08-29, 20:02
  #10760
Medlem
svampgaffels avatar
Here we go! 183k i månaden. Inte illa...
Citera
2013-08-29, 20:03
  #10761
Medlem
Citat: "Det här det värsta vi har sett."
Citera
2013-08-29, 20:03
  #10762
Medlem
CptKirks avatar
Jean Renos broder?
Citera
2013-08-29, 20:04
  #10763
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Men vaf... karln bor i ett ruckel och kör en gammal risig Saab. Vart går alla pengarna? Mindre lyx än fälla
Citera
2013-08-29, 20:05
  #10764
Medlem
svampgaffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptKirk
Jean Renos broder?

Tycker det är lite Stallone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in