2009-11-06, 17:57
  #4753
Medlem
Denmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jageliten
2500 för all elektronik skulle han få först, men idag kände affärsinnehavaren sig snäll och betalar 4700....

Hmm, mystiskt..

Ja, jag tycker han fick ett riktigt dåligt pris.


Men iaf så var det första programmet där det var en vettig person med. Hoppas det går bra för killen.
Citera
2009-11-06, 18:14
  #4754
Medlem
Denmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
hur fattiga e folk egentligen? få ut 15 000 efter skatt???????

får ut 60...trodde medel var 30?!

Oj, din verklighetsuppfattning är inte bra alls.
Citera
2009-11-07, 02:42
  #4755
Medlem
KidWonderboys avatar
Nu har det säkert redan nämnts, men jag har inte läst hela tråden...
Men är visst är Mathias Andersson sjukt lik Captain/Commander William T. Riker från Star Trek?

Mathias:
http://www.sn.se/polopoly_fs/1.358865!image/3769552030.jpg_gen/derivatives/468w/3769552030.jpg

William T.Riker
http://data.koolkrazy.com/EpisodeGuides/CharacterImages/Startrek_The_Next_Generation/TNGWilliamTRiker.jpg
Citera
2009-11-07, 02:45
  #4756
Medlem
MB-Hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Jag tyckte nästan mig se lite kärlek mellan Charlie och grabben...Kändes som att de skulle kyssas vilken sekund som helst

Hehe ja f-n man fick en väldigt skum känsla där
Tycker det här verkade vara en väldigt reko kille. Inge WT.. han kommer klara sig ypperligt
Citera
2009-11-07, 12:23
  #4757
Medlem
Chilimans avatar
Vart var hans föräldrar? Den enda som känt till hans problem är hans syster, men borde inte hans föräldrar anat något? Han är ju trots allt inte lastgammal och borde väl ha bra kontakt med dom fortfarande? När farsan och morsan sätter ner foten lyssnar man lixom.

Det är från familjen man vill ha mest ärlighet och trygghet, inte från en polare som ger bort en tjocktv, medan dom andra inte ens erbjuder sig att betala tillbaks lite av det han har belånat för att skjutsa dom 20 mil, utan bara sitter och dricker sin jävla öl!

Kompisar kommer och går, familjen finns alltid kvar.
Citera
2009-11-07, 13:25
  #4758
Medlem
Eithnes avatar
Jag tyckte också kompisscenen var jävligt märklig, "vi tycker om dig ändå" istället för "å fy fan, det är klart att vi bjuder dig resten av året". Men sen vet jag inte hur jag hade reagerat med två tv-kameror i nyllet.
Citera
2009-11-07, 23:24
  #4759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100apor.se
hur fattiga e folk egentligen? få ut 15 000 efter skatt???????

får ut 60...trodde medel var 30?!


Hej troll

Eftersom du säger dig ha 60k efter skatt har du en lön på 110k i månaden har man en sådan hög lön borde man vara så allmänbildad att man förstår att medel inte är 30k efterskatt vilket motsvarar nästa 50k i månadslön
Citera
2009-11-07, 23:51
  #4760
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Jag tyckte nästan mig se lite kärlek mellan Charlie och grabben...Kändes som att de skulle kyssas vilken sekund som helst

Jag blev också lite kär. Grabben är ju hur rar som helst, intelligent, mycket medveten om sin situation (till skillnad från de flesta puckon de lyckas gräva fram), skötsam och ordentlig, rar och trevlig. En drömman som bara behöver lite mer råg i ryggen och bättre självförtroende. Undrar om man har en chans sedan han dumpat bruden...
Citera
2009-11-08, 00:19
  #4761
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Jag blev också lite kär. Grabben är ju hur rar som helst, intelligent, mycket medveten om sin situation (till skillnad från de flesta puckon de lyckas gräva fram), skötsam och ordentlig, rar och trevlig. En drömman som bara behöver lite mer råg i ryggen och bättre självförtroende. Undrar om man har en chans sedan han dumpat bruden...


Jag tyckte han verkade rätt ryggradslös och opersonlig. Han verkade bry sig om mycket hur saker "ser ut", en ytlig och feg och självupptagen person.
Citera
2009-11-12, 08:15
  #4762
Medlem
Ikväll är det med en riktig jubelidiot. Eller vad sägs om detta..

Citat:
När Lena låg på BB spelade sambon Peter poker. Och han förlorade. Han spelade bort hela deras sparkapital innan Lena hunnit återvända från sjukhuset.
Hur fan kan man vara så dum i huvudet. Och då framförallt när dom har BARN på ingång också så är det ännu viktigare med ett sparkapital.
Citera
2009-11-12, 09:10
  #4763
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Hur fan kan man vara så dum i huvudet. Och då framförallt när dom har BARN på ingång också så är det ännu viktigare med ett sparkapital.
Vilken stjärna! Borde inte någon släkting på moderns sida ha dödat honom vid det här laget?
Citera
2009-11-12, 11:14
  #4764
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Ikväll är det med en riktig jubelidiot. Eller vad sägs om detta..


Hur fan kan man vara så dum i huvudet. Och då framförallt när dom har BARN på ingång också så är det ännu viktigare med ett sparkapital.

Riktigt stolle. Spelberooende är inget att leka med. Skulle inte förvåna om detta förhållande tar slut när han återfaller. Lite mer info om kvällens avsnitt följer.

När Lena låg på BB spelade sambon Peter poker. Och han förlorade. Han spelade bort hela deras sparkapital innan Lena hunnit återvända från sjukhuset. Att han är spelberoende är uppenbart för dem båda. Charlie och Mathias märker genast att paret, trots att de förstår problemet, inte inser vilka ekonomiska konsekvenser pokerspelandet få. Lena och Peter får därför själva räkna ut hur mycket pengar som gått till pokersajterna de senaste åren. Summan blir en chock för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in