2013-06-16, 01:08
Medlem
Lilla hjärtats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Oerhört viktigt att alla hjälps åt och sprider detta!

ja , men vem står bakom den sidan??

//Lilla hjärtat
Citera
2013-06-16, 01:56
Moderator
Lobengulas avatar
Tråden handlar om rapporten och huruvida den stämmer eller inte. Allt annat är off-topic i den här tråden.

/Mod
Citera
2013-06-16, 02:03
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Vem/vilka beställer rapporter från OECD och vem/vilka ligger bakom uppgifterna samt det framtagna materialet/rapporten och hur är fakta bakom statistiken framtagna?
Citera
2013-06-16, 04:27
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Vem/vilka beställer rapporter från OECD och vem/vilka ligger bakom uppgifterna samt det framtagna materialet/rapporten och hur är fakta bakom statistiken framtagna?

EU är min gissning. Annars är det säkert myndigheten som är närmast kopplad med OECD. Faktan är framtaget genom olika metoder tror jag. Det står angivet i rapporten då det är ett krav på en rapport. Enkätundersökningar lär ha varit en metod.

När man googlar organisationen OECD så står det under beskrivningen på google; "International organisation helping governments tackle the economic, social and governance challenges of a globalised economy.".

Edit: http://www.oecd.org/about/whatwedoandhow/ Är detta något som har att göra med de enorma mängder utav information som finns lagrade om folk, eller är jag lite för konspirativ av mig?
Senast redigerad av Bara-Robin 2013-06-16 kl. 04:47.
Citera
2013-06-16, 09:54
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tietokone
Man skulle behöva göra en undersökning i Sverige utan alla Finländare och andra nordbor, då skulle resultatet vara helt annat. Jag tycker för min egen del (som har aldrig kostat Sverige ett öre, bara har arbetat från andra veckan jag var i landet och arbetar fortfarande efter 40 år) att jag vill inte bidra med plus till den statistiken där det finns massa somalier, afganer osv... som bara ger minus!
Försökte hitta en arbetslös Finländare till ett speciell jobb men det fanns ingen, alla hade jobb. Däremot hittade jag många mörkhyade, men av erfarenhet ville jag inte ens tänka ha nån av de (har haft ca.10 av dom genom åren och alla, alla dom har inte kunnat prestera bra). Obs. Är inte rasist.

Det kallas erfarenhet, och enligt vissa så gör det dig visst till rasist.

Tack för att du kom hit och hjälpte/hjälper till, förlåt att vi gör vårt bästa för att förstöra det.

Rapporten "stämmer" säkert... men varför de inte gjort skillnad på sådana som dig och sådana som den som stal min cykel förstår jag inte riktigt.
Citera
2013-06-16, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Det kallas erfarenhet, och enligt vissa så gör det dig visst till rasist.

Tack för att du kom hit och hjälpte/hjälper till, förlåt att vi gör vårt bästa för att förstöra det.

Rapporten "stämmer" säkert... men varför de inte gjort skillnad på sådana som dig och sådana som den som stal min cykel förstår jag inte riktigt.

Rapporten stämmer givetvis INTE då den är beställd i syfte att framställa blattar som en tillgång, vilket alla vet att de inte är. Rapporten är en del av den Svenskfientliga propagandan och skall ignoreras och behandlas som ren lögn och pravda
Citera
2013-06-16, 10:05
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Noterar några intressanta saker i rapporten:

- Tydligen räknas återflyttade svenskar med som "invandrare", och deras skatteintäkter räknas således med bland immigranternas.

- Man bakar samman arbetskraftinvandrare och flyktingar. En separerad redovisning hade varit önskvärd. En sådan hade visat att arbetskraftinvandrare är mer lönsamma än infödda svenskar i genomsnitt, medan "humanitära" invandrare kostar samhället ohyggliga summor.

- I Schweiz så bidrar invandrare med mer pengar i snitt, än schweizaren själv.
Schweiz har en stor inflyttning av rika privatpersoner pga deras låga kapitalskatter och banksekretess. Dessa räknas med på plussidan. De har dessutom en väldigt restriktiv flyktingpolitik i övrigt, vilket ger att i stort sett endast rika och arbetskraftsinvandring kan flytta till Schweiz.

-I Sverige bidrar genomsnittlige svensken med 5000 EURO (50.000) mer än genomsnittlige invandraren (sida 154)

- I Sverige så är det 460% mer sannolikt (ratio 5,6) för invandrare att få socialbidrag, 70% vanligare med bostadsbidrag, 30% vanligare med familjestöd och a-kassa. (sidan 157)

- Kostnader på en ansträngd infrastruktur/samhällsbyggnad är inte heller medräknade, då stora grupper av kostnadskrävande människor kommer på relativt kort tid, jämfört med hur samhället annars hanterar befolkningstillväxt.

Betänk också att dessa siffror för t.ex. Socialbidrag är utslaget på hela gruppen invandrare (samt återvändande svenskar?). Det reella socialbidraget för problematiska grupper är således med all sannolikhet avsevärt högre.
Citera
2013-06-16, 10:27
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Eftersom moderatorn inte vill ha sådana diskussioner här i tråden så startade jag en separat tråd om vilka det är som står bakom rapporten och vilka politiska preferenser de har.

https://www.flashback.org/t2163156
Citera
2013-06-16, 10:42
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Betänk också att dessa siffror för t.ex. Socialbidrag är utslaget på hela gruppen invandrare (samt återvändande svenskar?). Det reella socialbidraget för problematiska grupper är således med all sannolikhet avsevärt högre.

Ja, och dessutom föreligger ett annat problem: hur är det med de kostnader som inte kan hänföras till individer och hushåll? Exempelvis kommer ju kostnader för upplopp, skadegörelse och ökad kriminalitet inte att tas med i beräkningen om jag förstått det hela rätt.

Och hur värderar man en allmän känsla av otrygghet bland äldre och kvinnor? Det där med kostnader är svårt och ger stora möjligheter att komma fram till en politiskt önskvärd slutsats, då den "kreative" forskaren självklart är mån om framtida forskningsanslag. Den här typen av samhällsforskning är genompolitiserad och måste därför betraktas med största skepsis.
Citera
2013-06-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Sanningen:
http://sanningskommissionen.se/
Sanningen enligt vem/vilka?
Citera
2013-06-16, 10:58
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Sanningen enligt vem/vilka?

Enligt OECD rapporten, du vet den delen som media valde att mörka.
Citera
2013-06-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pramus
Enligt OECD rapporten, du vet den delen som media valde att mörka.
Det var inte svaret på min fråga, vem/vilka ligger bakom den s.k sanningskommissionen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in