Citat:
OECD-rapport: "Invandrarna betalar mer till samhället än de får tillbaka"
Jag och min svärfar såg detta på TV tillsammans. Trots att vi länge debatterat (och kommit överens om) att invandringen förorsakar mer problem än nytta, så köpte han detta inslag med hull och hår - och konfronterade nu mig för första gången om invandringen. (Vi bor i en landsbygd med svåra ärr från urbaniseringen, och han tycker (nu) att det är självklart att vi måste befolka oss). "De är en tillgång, inse det"...
Suck - hur man än vrider och vänder, bevisar och överbevisar, så verkar just det här med att "man gör dem (invandrarna) en välvillig tjänst dessutom", så det blir "dubbelbra" - det verkar som om allt det övergriper allt annat (att Sverige går under, att alla lagar/moraler och allt det andra bra undermineras osv...)
I Mena och Turkiet händer nu saker. Där tycker folket att gammelstyrarna ska bort och att de inte utvecklar landet. Vi ligger en nivå högre. snart inser även vi att gammelstyrarna gör fel och inte utvecklar landet längre (genom att dra tillbaka klockan, och importera dåtiden). När och hur ska vi visa det?
Edit: Inget personligt tycke i att gammestyrarna i mena&T har fel.
Propaganda.