2013-06-15, 23:21
Medlem
valleros avatar
Mycket dåligt med tanke på att folk bara läser rubriker, och dessutom tror blint på gammelmedia.
Då folk inte tänker rationellt eller ifrågasätter fakta är detta en katastrof. Hantera rätt, minimera skadan - det nu givna falsariet "invandring är ka-ching för statskassan" - kan kontras av att ha bra svar förberedda. Att få de dumma att förstå sitt eget bästa är dock inte lätt.
Citera
2013-06-15, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Det blir inget slagträ om SD sätter sig ner, studerar rapporten och framlägger precis de saker som står om den humanitära invandringen samt, utöver detta, påpekar att de antaganden som gäller dessa invandrares belastning på samhället i övrigt är överdrivet positiva (se http://sanningskommissionen.se/)

Detta visar hur mycket makt media har. En journalist rapporterar att en rapport säger "B", när den egentligen säger "A" och efter detta tar helsiket fart.

Funderar på att maila de journalister (och Ullenhag) som är citerade på sanningskommissionen.se och fråga varför de ljuger.
Citera
2013-06-15, 23:24
Medlem
Kleo73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosselebban
Detta handlar nog om invandrare som kommer hit för att jobba... Det handlar inte om FLYKTINGAR dom kostar ca: 80 miljarder--om året. man måste skilja på saker och ting.......

Vad bra sagt!
T.ex jag kom till Sverige 2011- årsinkomst 2011 runt 300 000, 2012- runt 500 000.
Inget bidrag alls!!!!
Mina barn är utflugna och har sina CSN själva.
Känner ganska många sådana invandrare som jag som bara bidrar...

Hur kan an blanda ihop flyktingar och oss???
Man vill bara vilseleda eller nej, lura folk med sådan snedvriden statistik.
Skulle önska mig någon statistik som gäller BARA FLYKTINGAR....
Då blir svensken garanterat chockad ....
Citera
2013-06-15, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saab99Turbo
Nja. Som bekant beror allting på vem som förmedlar nyheten. Om alla medier, politiker, debattörer, twittrare och proffstyckare hamrar in att rapporten säger "B", samtidigt som Jimmie Åkesson säger att den säger "A", vem tror du får mest gehör för sin ståndpunkt? Det spelar ingen som helst roll vem som egentligen har rätt, eftersom folk inte tänker. Medelsvensson kanske på sin höjd läser rubriken i DN, för att sedan somna om.

Så är det, och det gör mig illa till mods. Folk tänker inte! Försöker upplysa mina nära, men det är ju en piss i havet.
Frustrerande.
Citera
2013-06-15, 23:29
Medlem
Rapporten är vinklad ur ett invandrarvänligt perspektiv. Det är tråkigt att medierna bara ljuger och att denna hjärntvättning aldrig tycks ta slut. Av alla studier som gjorts så framgår det klart och tydligt att vi ej tjänar på det. Sen spelar det väl ändå ingen roll då vi får offra vår kultur och arv. Varför ska vi vara det enda landet i världen som byter sin egna befolkning? Varför är det negativt att vara Svensk?
Varför är det inne att ha brytning och vara mörk?
Citera
2013-06-15, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo73
Vad bra sagt!
T.ex jag kom till Sverige 2011- årsinkomst 2011 runt 300 000, 2012- runt 500 000.
Inget bidrag alls!!!!
Mina barn är utflugna och har sina CSN själva.
Känner ganska många sådana invandrare som jag som bara bidrar...

Hur kan an blanda ihop flyktingar och oss???
Man vill bara vilseleda eller nej, lura folk med sådan snedvriden statistik.
Skulle önska mig någon statistik som gäller BARA FLYKTINGAR....
Då blir svensken garanterat chockad ....

Flyktingar enligt konventionen är inte så många, och det är som det är.
Citera
2013-06-15, 23:32
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab99Turbo
Nja. Som bekant beror allting på vem som förmedlar nyheten. Om alla medier, politiker, debattörer, twittrare och proffstyckare hamrar in att rapporten säger "B", samtidigt som Jimmie Åkesson säger att den säger "A", vem tror du får mest gehör för sin ståndpunkt? Det spelar ingen som helst roll vem som egentligen har rätt, eftersom folk inte tänker. Medelsvensson kanske på sin höjd läser rubriken i DN, för att sedan somna om.
Det är möjligt att Svensson inte orkar analysera på djupet, men det är svårt att tro på att t.om. sovande Svensson fortfarande tror att när stad efter stad fylls med somaliska 8-barnsmammor och irakier inavlade med unibrows att detta skulle vara någon lottovinst för riket. Svensson är inte fullt så dum, han orkar inte engagera sig, och vad kan Svensson göra även om Svensson tycker att det är åt h-e?
Citera
2013-06-16, 00:01
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
OECD-rapport: "Invandrarna betalar mer till samhället än de får tillbaka"

Jag och min svärfar såg detta på TV tillsammans. Trots att vi länge debatterat (och kommit överens om) att invandringen förorsakar mer problem än nytta, så köpte han detta inslag med hull och hår - och konfronterade nu mig för första gången om invandringen. (Vi bor i en landsbygd med svåra ärr från urbaniseringen, och han tycker (nu) att det är självklart att vi måste befolka oss). "De är en tillgång, inse det"...

Suck - hur man än vrider och vänder, bevisar och överbevisar, så verkar just det här med att "man gör dem (invandrarna) en välvillig tjänst dessutom", så det blir "dubbelbra" - det verkar som om allt det övergriper allt annat (att Sverige går under, att alla lagar/moraler och allt det andra bra undermineras osv...)

I Mena och Turkiet händer nu saker. Där tycker folket att gammelstyrarna ska bort och att de inte utvecklar landet. Vi ligger en nivå högre. snart inser även vi att gammelstyrarna gör fel och inte utvecklar landet längre (genom att dra tillbaka klockan, och importera dåtiden). När och hur ska vi visa det?

Edit: Inget personligt tycke i att gammestyrarna i mena&T har fel.

Propaganda.
Senast redigerad av dajevlar 2013-06-16 kl. 00:09.
Citera
2013-06-16, 00:07
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
USAs rikedom och välfärd bygger faktiskt mer på afrikanska slavar färgade cowboys och ej att förglömma kineserna som byggde järnvägarna. Så glöm ditt rassejox.
Långt ifrån många kineser byggde n.g.r järnvägar , I Sverige byggde Vi dem själva dessutom får vi nu bygga ut kostsam samhällsvård skola m.m för invandrare som inte betalar sin egen nota. Bara dagens Invandring kostar Sverige 150 miljarder varje år + Utlandsbiståndet 1% av BNP . Mer här https://www.flashback.org/p43908402#p43908402
Senast redigerad av Bajsolle1 2013-06-16 kl. 00:13.
Citera
2013-06-16, 00:42
Medlem
Lilla hjärtats avatar
Hej

vem eller vilka ligger bakom sidan sanningskommisionen?

jag har inte uppfattat det?

//Lilla hjärtat
Citera
2013-06-16, 00:47
Medlem
TheBurdens avatar
Sanningen:
http://sanningskommissionen.se/
Citera
2013-06-16, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Sanningen:
http://sanningskommissionen.se/

Oerhört viktigt att alla hjälps åt och sprider detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in