Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-15, 18:58
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är en intressant punkt tycker jag. Jag antar att detta faktiskt är en förutsättning för flera av punkterna i SvP's lista, eftersom de ju vill skilja på rättigheterna mellan svenskar och icke-svenskar.

Hur skulle denna rasprofilering se ut?

Skulle det vara en procentsats, dvs hur många procent nordgerman, latino, asian, arab, indian eller afrikan man är. Eller skulle man klassas in som en av dessa?

En nordgerman som fått barn tillsammans med en asiat, vad är detta barn?

Jag tror problemet är ganska stort, eftersom er förhatliga rasblandning ju praktiseras med stort nöje av många människor.
Du är alltså den första i ledet i att sända ditt eget barn till the husby school? Annars är du ju en rasist!
Citera
2013-06-15, 19:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Du är alltså den första i ledet i att sända ditt eget barn till the husby school? Annars är du ju en rasist!

Där hängde jag inte med riktigt, det var iallafall inte ett svar på min fråga hur SvP's rasprofilering i ID-handlingarna skulle se ut.

Men nej, jag skulle aldrig vilja att mitt barn gick i någon Husby-skola, Rosengårdsskola eller annan blattefierad skolmiljö. Hemska!

Det verkar alldeles för stökigt, och eleverna går i stor utsträckning ut ur skolan med ofullständiga betyg trots att det formligen öses pengar och lärartäthet över dessa förlorade skolor.
Citera
2013-06-15, 19:10
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Där hängde jag inte med riktigt, det var iallafall inte ett svar på min fråga hur SvP's rasprofilering i ID-handlingarna skulle se ut.

Men nej, jag skulle aldrig vilja att mitt barn gick i någon Husby-skola, Rosengårdsskola eller annan blattefierad skolmiljö. Hemska!

Det verkar alldeles för stökigt, och eleverna går i stor utsträckning ut ur skolan med ofullständiga betyg trots att det formligen öses pengar och lärartäthet över dessa förlorade skolor.
jag får be om ursäkt. mitt svar var inte riktat till dig. Jag hade lite dålig koll, så jag får lov att be om ursäkt.
Citera
2013-06-15, 19:17
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Under Spanska inkvisationen hade man en ganska enkel lösning:

Man ställde helt enkelt frågan.

Är Jesus Guds son? Ja eller Nej?

Citera
2013-06-15, 19:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Ok, jag förstår. Har du någon förståelse för att andra har en högre "gräns" än dig? Om du säger att du accepterar 30-40% kan du förstå att andra kanske inte kan gå med på detta mål. Ett mål som kanske aldrig kan infrias skall sägas, utan detta är ju endast en förhoppning från din sida, precis som många SvP:are hoppas på att SvP kommer in i Riksdagen.

Jodå. Jag kan förstå att andra har helt andra mål, och strävar hårt efter det. Jag försöker bara göra en bedömning av vad som är realistiskt för SD att uppnå. Jag tror att SD kan få valresultat kring 20-30% i framtiden, om allt flyter på. Jag tror inte att SD kommer få över 30% eftersom alltför många svenskar tänker på ett annat sätt (om invandring och mångkultur) plus att de även prioriterar annat. Och sedan blir ju de utomeuropeiska invandrarnas (och deras barns) andel av väljarkåren också allt större för varje år som går vilket lär hålla nere SD:s siffror.

Och eftersom SD inte kommer ta makten ensam i Sverige så måste de kompromissa, och då får de nog räkna med att inte få genom allt som de vill. Hur mycket de kan få igenom står nog helt i relation till hur stora de kan bli.

Citat:
Allt det du säger om påverkan på samhället, detta hoppas ju SvP:are skall kunna ske med SvP i riksdagen.

Ja, men det lär nog dröja några val innan SvP är i Riksdagen. Nu är SD i Riksdagen och det är bra att någon tar upp dessa frågor redan idag.

Citat:
En sak du skall veta innan du sätter för stort hopp till att gammelmedia skall sprida de budskap du vill se är att nyheterna på Svt i dagsläget når cirka 12% av dem under 25, samma med morgontidningar. Gammelmedia har i princip ingen inverkan alls på den kommande generationen, de har helt tappat sin makt där och det finns absolut ingen återvändo för dem.

Ja. Det är en förändring på gång här. Men fortfarande så når gammelmedia väldigt många människor (om man slår ihop allt: SVT, TV4, SR, Aftonbladet, Expressen, DN, SvD osv) men visst, annat kommer nog att gälla i framtiden.

Citat:
Kan du gå med på att en organisation som SvP behövs, även utanför riksdagen? En organisation bara för etniska svenskar, kan du se behovet av detta?

Jodå. Även utanför Riksdagen har SvP en funktion. Och jag ser värdet av en organisation som är orädd och pratar klarspråk och ständigt påminner svenskarna om att de faktiskt är en etnisk grupp precis som andra, och det är värt att bevara denna grupp, precis som kurderna eller assyrierna anser att de ska bevaras.
Citera
2013-06-15, 19:36
Medlem

Du verkar helt klart vara en av de vettigare SD:arna här, till skillnad mot rabiata nazibrölare som VirtruvianskeMannen.

Så som jag ser det kommer SD klara sig i riksdagen och de får säkert 9+ % skulle jag tro, därför behöver vi stötta organisationen SvP även om de säkerligen inte får supermånga röster. Bra att du ser ett värde i detta, skulle du kunna tänka dig att, om du visste att SD får 10+ % stödja SvP med en röst för att hålla den organisationen vid liv?
Citera
2013-06-15, 19:47
Medlem
kakburks avatar
Citat:

Men det är väl OK om kaosblattarna går i ditt barns skola istället? För assimileringens skull.
Det kan du väl ställa upp på?

Jag menar, det är ju inget fel på dem, det är ju byggnaderna i deras skolor som gör dem onda och svagpresterande.
Sen kan de sitta gulligt med dina barn och läsa Mor är rar, far är bra inför lärarinnan och käka bullar och spela kula på rasterna.
Tänk vad mysigt det är med assimilering. Alla problem liksom bara försvinner.

Och har du riktig tur kanske din dotter går och gängar sig med N´Komo från Kongo och föder ut såna där härligt bruna barnbarn med kryllsvart hår och svarta ögon åt dig.
Vad mysigt ni ska ha det. Gottegris.
Senast redigerad av kakburk 2013-06-15 kl. 19:53.
Citera
2013-06-15, 19:47
Medlem
Citat:

DNA-test? Det går att se skilnad på svarta, araber, gula och vita. I tveksamma fall får vi ta ett DNA-test helt enkelt.
Citera
2013-06-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
jag får be om ursäkt. mitt svar var inte riktat till dig. Jag hade lite dålig koll, så jag får lov att be om ursäkt.

Inga problem, lätt att klicka fel om man har flera diskussioner på gång samtidigt. Been there
Citera
2013-06-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Men det är väl OK om kaosblattarna går i ditt barns skola istället? För assimileringens skull.
Det kan du väl ställa upp på?

Jag menar, det är ju inget fel på dem, det är ju byggnaderna i deras skolor som gör dem onda och svagpresterande.
Sen kan de sitta gulligt med dina barn och läsa Mor är rar, far är bra inför lärarinnan och käka bullar och spela kula på rasterna.
Tänk vad mysigt det är med assimilering. Alla problem liksom bara försvinner.

Och har du riktig tur kanske din dotter går och gängar sig med N´Komo från Kongo och föder ut såna där härligt bruna barnbarn med kryllsvart hår och svarta ögon åt dig.
Vad mysigt ni ska ha det. Gottegris.

Nej det håller jag inte med dig om. Jag tror inte att det är byggnaderna som gör dem onda och svagpresterande. Jag tror helt enkelt att det beror på personerna själva:
- Obefintlig eller ingen tidigare skolgång
- Ett IQ som i många fall ligger i snitt på 65-70, istället för drygt 100 som i Sverige

Så till skillnad från dig så tror jag att det är till stor del genetiska orsaker till att blatteskolor presterar så dåligt. Jag tror inte det är byggnadernas fel.

Därför är jag mycket skeptisk till fortsatt massinvandring från MENA, och röstar på ett parti som kan göra verklig skillnad i frågan. Det sker redan genom att det diskuteras i riksdagens talarstol.
Citera
2013-06-15, 22:17
Medlem
Citat:
...

VitruvianskeMannen: Vad tycker du om din medSD:are -Info-'s vettiga svar som jag fick här ovan, skriver du också under på att SvP är en bra organisation som faktiskt behövs även om de inte kommer in i riksdagen, eller är det bara hat från din sida?
Senast redigerad av Laccus 2013-06-15 kl. 22:32.
Citera
2013-06-15, 22:49
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Nej det håller jag inte med dig om. Jag tror inte att det är byggnaderna som gör dem onda och svagpresterande. Jag tror helt enkelt att det beror på personerna själva:
- Obefintlig eller ingen tidigare skolgång
- Ett IQ som i många fall ligger i snitt på 65-70, istället för drygt 100 som i Sverige

Så till skillnad från dig så tror jag att det är till stor del genetiska orsaker till att blatteskolor presterar så dåligt. Jag tror inte det är byggnadernas fel.

Därför är jag mycket skeptisk till fortsatt massinvandring från MENA, och röstar på ett parti som kan göra verklig skillnad i frågan. Det sker redan genom att det diskuteras i riksdagens talarstol.
Så förespråkar du eller förespråkar du inte assimilering?
Om man får tro dina tidigare inlägg så är du förespråkare men här visar du plötsligt ett annat ansikte.
Intressant, är du möjligtvis smyg-SvPare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in