Citat:
Ursprungligen postat av mrwu
Jag förstår inte vad som är fel med detta. Från vad jag har sett så är den största anledningen till att folk inte röstat bort import av brottslighet pga okunnighet och ignorans bland den svenska befolkningen. Man dumpar ju "invandrarna" i små förorter medans majoriteten av medelklassborgare inte får uppleva särskillt mycket "kulturell berikning" - det mesta de ser är via nyheter och massmedia och vi vet alla hur nyheter och massmedia har styrts till att kasta invandring is *bra* ljus så bra som de kan.
SD vinner, börjar tvångsintegrering, resten av svenskarna får en vakenchock, demokratin gör resten vid nästa val.
Det är ju typ samma sak som hur hycklarna som är för invandring försöker att få in mer folk som blir "svenska medborgare" och därmed röstar på de för att öka antalet röster de får.
Om du vill någonstans måste du ju lära dig att se framåt längere än endast till dina framfötter.
SD vinner, börjar tvångsintegrering, resten av svenskarna får en vakenchock, demokratin gör resten vid nästa val.
Det är ju typ samma sak som hur hycklarna som är för invandring försöker att få in mer folk som blir "svenska medborgare" och därmed röstar på de för att öka antalet röster de får.
Om du vill någonstans måste du ju lära dig att se framåt längere än endast till dina framfötter.
Nu har du hoppat i galen tunna. Som du kan läsa i andra inlägg är jag för att att svenskar, speciellt rika svenskar som ser sig som överklass, kulturberikas genom närkontakt med blatteriet.
Problemet är här att vanliga svenssons tror att SD är emot kulturberikning av tredje graden. En vanlig svensson tror att SD har SvPs partiprogram. Det är bara en liten del av SDs väljare som faktiskt vet vad de står för. Det finns gott om inlägg i I&I av typen "blattar i min unges skolklass/i min stad/på bussen osv... grr...grrr... SD 2014". Alla de människor som skriver sådana inlägg är oinformerade, ignoranta svenssons som inte fattar vad SDs"integration och assimilation" betyder i praktiken. Det enda de känner till är att SD har ett varumärke som "mot blattar och invandring". SD är inte mot blattar eller invandring. SD är mot islam.
Om jag får predika lite så är det tre saker som kännetecknar en svensson:
1) En svensson är ignorant - dvs han vet ingenting.
2) En svensson är ignorant om att han är ignorant - dvs han vet inte om att han inte vet
3) En svensson är ointresserad av att sluta vara ignorant - dvs han vill inte veta.
Sådana människor kan bara förstå eller komma ihåg ytterst enkel information. Det är därför man hela tiden måste bröla enkla saker som "SD är för assimilation och en mulattisering av det svenska folket och inte återvandring" eller "SD vill att det ska vara tio blattar i varje skolklass för SD är för assimilation och inte återvandring" eller "SD utesluter folk för rasistiska åsikter som dina" om och om igen tills SDs varumärke som anti-PK, anti-blatte är helt borta.
När det gäller sådant här så är upprepingar av enkla slogans mycket viktigare än djup intellektuell diskussion för mottagarna är helt enkelt inte kapabla till det. Jag behöver inte skriva här vad jag anser om demokrati som styrelseskick.
Om alla människor hade fokuserat på klassfrågan på en global nivå där kapitalister roffar åt sig och en stor del människor blir lidande på grund av kapitalismen och istället bekämpat detta så hade vi inte haft invandring och etniska konflikter.