Citat:
Ursprungligen postat av
Laccus
Ok, jag förstår. Har du någon förståelse för att andra har en högre "gräns" än dig? Om du säger att du accepterar 30-40% kan du förstå att andra kanske inte kan gå med på detta mål. Ett mål som kanske aldrig kan infrias skall sägas, utan detta är ju endast en förhoppning från din sida, precis som många SvP:are hoppas på att SvP kommer in i Riksdagen.
Jodå. Jag kan förstå att andra har helt andra mål, och strävar hårt efter det. Jag försöker bara göra en bedömning av vad som är realistiskt för SD att uppnå. Jag tror att SD kan få valresultat kring 20-30% i framtiden, om allt flyter på. Jag tror inte att SD kommer få över 30% eftersom alltför många svenskar tänker på ett annat sätt (om invandring och mångkultur) plus att de även prioriterar annat. Och sedan blir ju de utomeuropeiska invandrarnas (och deras barns) andel av väljarkåren också allt större för varje år som går vilket lär hålla nere SD:s siffror.
Och eftersom SD inte kommer ta makten ensam i Sverige så måste de kompromissa, och då får de nog räkna med att inte få genom allt som de vill. Hur mycket de kan få igenom står nog helt i relation till hur stora de kan bli.
Citat:
Ursprungligen postat av
Laccus
Allt det du säger om påverkan på samhället, detta hoppas ju SvP:are skall kunna ske med SvP i riksdagen.
Ja, men det lär nog dröja några val innan SvP är i Riksdagen. Nu är SD i Riksdagen och det är bra att någon tar upp dessa frågor redan idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Laccus
En sak du skall veta innan du sätter för stort hopp till att gammelmedia skall sprida de budskap du vill se är att nyheterna på Svt i dagsläget når cirka 12% av dem under 25, samma med morgontidningar. Gammelmedia har i princip ingen inverkan alls på den kommande generationen, de har helt tappat sin makt där och det finns absolut ingen återvändo för dem.
Ja. Det är en förändring på gång här. Men fortfarande så når gammelmedia väldigt många människor (om man slår ihop allt: SVT, TV4, SR, Aftonbladet, Expressen, DN, SvD osv) men visst, annat kommer nog att gälla i framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Laccus
Kan du gå med på att en organisation som SvP behövs, även utanför riksdagen? En organisation bara för etniska svenskar, kan du se behovet av detta?
Jodå. Även utanför Riksdagen har SvP en funktion. Och jag ser värdet av en organisation som är orädd och pratar klarspråk och ständigt påminner svenskarna om att de faktiskt är en etnisk grupp precis som andra, och det är värt att bevara denna grupp, precis som kurderna eller assyrierna anser att de ska bevaras.