2013-06-14, 22:09
Medlem
Bastubans avatar
Är det inte cyniskt av PK-iterna att se på invandringen som en kassako?
Citera
2013-06-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Vilka invandrare då? Rika turister som bosätter sig i Schweiz? Invandrare från tredje världen och andra sunkområden (som generellt utgör en mycket stor majoritet av invandringe till vita nationer) betalar ju en droppe i skatt och får hela jävla Nilen och Amazonfloden i bidrag.
En genomsnittlig invandrare betalar mer i skatt än vad denne får i bidrag, men det är ändå ingen vinst för svensken som får en sämre ekonomi per capita.
Staten vill ju att vi ska bli fler människor i Sverige som kan konsumera mer och skapa sysselsättning, att medborgaren får det sämre skiter dom i, en ekonomi lika stor som den indiska vore en dröm för kapitalet men skit för mig som person.
Senast redigerad av kroppskultur 2013-06-14 kl. 23:02. Anledning: stavfel
Citera
2013-06-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
En genomsnittlig invandrare betalar mer i skatt än vad denne får i bidrag

Nej, det gör den inte alls. Varför du kommer med totalt absurda påståenden? Den genomsnittlige invandraren i Sverige jobbar inte alls (vitt) och kan därmed av naturliga inte heller betala någon skatt. Bland alla de stora uomeuropeiska invandrargrupperna (vilka utgör majoriteten av alla invandrare nuförtiden) så arbetar en stor majoritet inte alls. Det har kommit flera rapporter om att det tar sju år, eller tio år, eller en hel förbannad evighet, innan medlemmar av de värdelösa skitfolken som kommer till Sverige hamnar i "sysselsättning" (t.ex. som kvoterad busschaufför utbildad med gratis körkort för svenska pengar) och många kommer aldrig någonsin i sysselsättning. Arbetslösheten är mycket hög inom gruppen och bidragsutnyttjandet är många gånger högre än bland etniska svenskar. En majoritet av allt socialbidrag i Sverige går t.ex. till svartskallar. Detta diskuteras ju fan dagligen här på Flashback och delvis även i vanlig media. Det är med andra ord KLART NÅT SÅ IN I HELEVETS SATANS JÄVLAR att kulturberikarna INTE betalar in mer i skatt än vad de får i bidrag och kostar samhället i övrigt.

Citat:
, men det är ändå ingen vinst för svensken som får en sämre ekonomi per capita.
Staten vill ju att vi sak bli fler människor i Sverige som kan konsumera mer och skapa sysselsättning, att medborgaren får det sämre skiter dom i, en ekonomi lika stor som den indiska vore en dröm för kapitalet men skit för mig som person.

Ett vitt samhälle blir ALLTID sämre om det "berikas" med svartfolk från tredje världen. Så enkelt är det. Det är dock fortfarande naturligtvis INTE sant att svartfolkspopulationen betalar in mer i skatt än vad de plockar ut i bidrag.
Citera
2013-06-14, 22:50
Medlem
Faktum är att verklighetsbeskrivningen och sunt förnuft fick ordentligt med pisk i veckan.
Oavsett att all FB:are och övriga insatta vet att denna OECD rapport inte skildrar sanningen så är detta just nu den officiella bilden av invandring som ALLA som är för dagens invandringspolitk kommer att åberopa i alla debatter under lång tid framöver.

Vänta bara tills Ullentotts talskrivare finslipat hans kommande tal, vi kan vara 100% säkra på att denna rapport kommer att ersätta "600 000 går till jobbet" floskeln.
Vanliga lådvinssvensson slummrar återigen till och fattar inget som vanligt.

Jag känna på mig att loppet är kört, Sveriges befolkning förtjänar att utnyttjas eftersom dom inte fattar bättre.
Lika bra att börja planera för flytten till något av våra nordiska grannländer.

nKomo
Citera
2013-06-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertee
Invandringsfrågan blev helt plötsligt väldigt enkel.
Arbetskraftsinvandring tillåter vi för att vi tjänar på det.
Flyktingar släpper vi in av medmänsklighet.

Nu när korten ligger på bordet så är det enbart logiskt konsekvent att rösta på SD om man är fullblodsrasist. Deras uttåg ur riksdagen känns närmare än någonsin förut.

Det etniska svenska folket, de rättmätiga vita invånarna av detta land, tjänar inte ett piss på "arbetskraftsinvandring", har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det. Den enda invandringen som kan vara bra för en vit nation är små mängder av vita högkvalitetsmänniskor med särskild eftertraktad bristkompetens.
Citera
2013-06-14, 22:58
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Jag antar undersökningen skiljer på olika demografiska folkgrupper. Låt mig gissa: nej. Alltså kan vi dra slutsatsen att det enligt rapporten är lika lönsamt att importera en högutbildad finländare som att importera en analfabetisk somalier med posttraumatiskt stressyndrom.

Om rapporten hade stämt, hade inte våra kommuner gått på knäna ekonomiskt och bönat och bett om att få slippa ta emot fler inkomstbringare, de hade tvärtom smällt upp nya bostäder för dem, eftersom de vore en sådan fantastisk vinstaffär.

Jag har inte en aning hur de har kommit fram till dessa briljanta beräkningar, men de verkar hämtade ur arslet. Det är skillnad på invandrare och invandrare när det kommer till samhällsekonomi, det kan inte ens den mest vurmande sjuklöverröstaren sticka under stolen.

OECD-rapporten verkar bygga på den ekonomiska teorin att om någon bränner upp en bil, så skapar det ekonomisk tillväxt och är en vinst för samhället.
Kunde inte uttryckt mig bättre, Vad DN har gjort med denna undersökning saknar motstycke i mediaförvanskning
Citera
2013-06-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Ursäkta om den postats, men nu får det vara slut på verklighetsförnekare. Tino Sanandaji är ett ganska respekterat namn och förklarar här verkligheten. För er som inte har lyssnat på oss som redan visste detta.

http://www.tino.us/2013/06/oecd-invandringen-en-nettokostnad-nar-samtliga-budgetposter-raknas-in/

Ganska respekterad?
Bra kommentar från Johan på Tinos blogg.

"Får väl först upplysa om att citatet som Tino arrgumentetar mot (“Det är viktigt… diskuteras endast översiktligt”) inte är skrivet av Svd utan är ett citat av Ekberg själv

Med stordriftfördelar avsåg jag ju det faktum att OECD uppenbarligen skrivit ner siffran för ökade kostander för offenligverksamhet till 60% för invandringens del av offentliga utgifter. Jag tycker det förfaller rimligt i vissa avseenden, vi behöver inte bygga en 10% längre väg mellan Kiruna och Luleå bara för att mängden skattebetalare som finansierar vägen ökat med 10%.

På slutet väver dock Tino in SD-resonemang av typen “mer invandring – mer brottslighet” och jag tycker det är synd att han inte kan strikt hålla sig till en faktabaserad konstruktiv kritik av OECD-rapporten, så som hans huvudinlägg innehöll."http://www.tino.us/2013/06/oecd-invandringen-en-nettokostnad-nar-samtliga-budgetposter-raknas-in/
Citera
2013-06-14, 23:11
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Nej, det gör den inte alls. Varför du kommer med totalt absurda påståenden? Den genomsnittlige invandraren i Sverige jobbar inte alls (vitt) och kan därmed av naturliga inte heller betala någon skatt. Bland alla de stora uomeuropeiska invandrargrupperna (vilka utgör majoriteten av alla invandrare nuförtiden) så arbetar en stor majoritet inte alls. Det har kommit flera rapporter om att det tar sju år, eller tio år, eller en hel förbannad evighet, innan medlemmar av de värdelösa skitfolken som kommer till Sverige hamnar i "sysselsättning" (t.ex. som kvoterad busschaufför utbildad med gratis körkort för svenska pengar) och många kommer aldrig någonsin i sysselsättning. Arbetslösheten är mycket hög inom gruppen och bidragsutnyttjandet är många gånger högre än bland etniska svenskar. En majoritet av allt socialbidrag i Sverige går t.ex. till svartskallar. Detta diskuteras ju fan dagligen här på Flashback och delvis även i vanlig media. Det är med andra ord KLART NÅT SÅ IN I HELEVETS SATANS JÄVLAR att kulturberikarna INTE betalar in mer i skatt än vad de får i bidrag och kostar samhället i övrigt.

Ett vitt samhälle blir ALLTID sämre om det "berikas" med svartfolk från tredje världen. Så enkelt är det. Det är dock fortfarande naturligtvis INTE sant att svartfolkspopulationen betalar in mer i skatt än vad de plockar ut i bidrag.
Hur förklarar du allt elände och krig i vita länder fram till 1945?
Varför immigrerade häften av europeerna till andra världsdelar?
Är du nu säker på att du inte behöver JUDEN?
Citera
2013-06-14, 23:11
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Är det inte cyniskt av PK-iterna att se på invandringen som en kassako?

Det är nog en förutsättning att vara rejält cynisk och bitter på sitt land, för att sälja ut det till främlingar som PK:iter gör.
Citera
2013-06-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Nej vi har fått det svart och vitt att vi förlorar miljarder årligen, något vi redan visste. DN har bara hittat på rubriken, men jag antar du inte är speciellt intresserad av att rota i det (typ läsa rapporten själv?) då det passar din agenda. Jag skrev inte att jag med det menade att vi ska öka invandringen utan jag menade att OM invandringen som helhet var ett ekonomisk tillgång för landet så skulle detta såklart rendera SD's politik som värdelös, OM regeringen kunde gå med på att gå ut med officiella siffor för kostnader osv, det vägrar man alltså att göra. Jag skulle defenitivt inte rösta SD om jag fick det svart på vitt att invandring som helhet var en vinst, jag tror få skulle göra det... tro det eller ej men SD'are är människor som röstar på partiet för landets bästa och inte för att man hakat upp sig på människors hudfärg.

Givetvis är invandringen en plus-affär för staten. Sedan att vissa invandrargrupper presterar sämre
än andra är något som måste tas itu med.

Du behöver inte förklara varför du röstar SD. Det finns många anledningar till att folk
missnöjesröstar. Tyvärr så rör det sig om selektivitet. Man ser att en person med
blå byxor gör något dumt, sedan är man misstänksam nästa gång man möter någon
med blå byxor. Du kan byta ut blå byxor mot nästa vad som helst. Principen är densamma.

Denna selektivitet i sättet man väljer på och lever sina liv på, kalla det för en helt mänsklig defekt
Citera
2013-06-14, 23:17
Medlem
Bajsolle1s avatar
Bluffen m.m

OECD rapporten tar bara in 60% av de statliga kostnaderna för invandingen + att man tar med migrationen till Sverige strax efter kriget då de bästa hantverkarna & snillena från Europa sökte sig hit från ett Europa i spillror !
Och Sverige blomstrade fram till 80-talet så långt allt väl och ett stort + i plånboken !
Men, man tar inte hänsyn till 90 & 20.hundratalets massinvandring som drar ned nettovinsten till ett par futtiga tusenlappar vilka annars skulle ha legat kvar i klass med Schweiz 15.000 kronor i snitt vinst per invandrare förmodligen låg Sveriges nettovinst långt över Schweiz fram tills dess massinvandringe drog ned nettot till en bananrepubliks.

DN har alltså en kraftigt hemsnickrad version av rapporten men, Det är deras sätt att dra sitt strå till stacken i den mediala överenskommelse om att till varje pris bräcka varandra i att smutskasta SD på alla möjliga raffinerade sätt fram till valet 2014.

-Det här är bland annat en plan/kampanj Miljötallibanen Gustav Fridolin sjösatt/planerat och sytt ihop under sin pappaledighet 2012 via sina mediakontakter. Han har skrutit om det offentligt bl.a hos Robert Aschberg Radio 1 samt inför combacken tidigare i år DN grejan var ett av projekten man inväntade i samband med Chefsredaktör bytet i år , Typ Karims , "Byta skinn med justsie ministern" ett annat jippo och SVTs lobby för dessa artiklar i nyheterna samt kultur programen ett flertal gånger i proposition till nyhetsvärdet otroligt utbasunerat , det är ju ingen nyhet precis att Media är 90% MP eller VPK sympatisörer där Frittolin har haft fritt fram där han susat runt med barnvagnet och "styrt opp i media manegerna !

Jag tror emellertid man skjuter sig i själva i foten, när det blir skarpt läge 2014
Senast redigerad av Bajsolle1 2013-06-14 kl. 23:48.
Citera
2013-06-14, 23:17
Medlem
[quote]
Citat:

Rapporten visar just att dom gemensamma skatteintäkterna från invandrarna är större än vad dom får i bidrag, men det betyder inte att dom är en vinst för samhället.

Invandare får betydligt mer bidrag och dom kostar samhället betydligt mer än svenskarna vilket gör till en förlust, men det betyder inte att dom invandrare som arbetar betalar mindre i skatt än vad Somalierna i Tensta får i bidrag.

Jag vill absolut inte försvara invandringen som jag anser vi ska stoppa nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in