2013-06-14, 08:53
Medlem
http://www.friatider.se/har-ljuger-dn-om-rapport-om-invandringens-kostnader-ar-istallet-forlust

Kanske redan har postats.
Citera
2013-06-14, 08:58
Medlem
Triremers avatar
Nu kan alla PK-ister vara glada. Enligt OECD så finns det ju inget problem med invandringen då den tydligen bidrar med mer än vad den kostar... En nyanserad debatt om invandring hade behövts.
Citera
2013-06-14, 09:29
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Nu kan alla PK-ister vara glada. Enligt OECD så finns det ju inget problem med invandringen då den tydligen bidrar med mer än vad den kostar... En nyanserad debatt om invandring hade behövts.

Njae, enligt DN finns inga problem med invandringen. OECD´s rapport med allt inräknat visade att i slutändan så vart det ju en förlust ändå, vilket DN medvetet inte rapporterade, utan valde att fokusera på den uträkningen man hade gjort men där inte tagit med ca 40% av dem totala utgifterna.

Dock har ju SVD varit lite ärligare i sin rapportering, där man skriver att om man räknar med det totala är invandringen "mindre gynnsam"

Detta är inget att haka upp sig på för mycket, vi har några journalister som suttit och förvridit fakta, några tusen "redan frälsta! som delat artikeln helt okritiskt, sen har vi resten av befolkningen som helt skiter i det här, som har egna ögon att se med.

Dock så visar ju vänstersidan upp sig igen, ett totalt obildad folk som inte drar sig för osanningar.
Citera
2013-06-14, 09:31
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Denna rapport blir ett formidabelt vapen i Åkessons händer. Här presenteras en över 400 sidor lång rapport att kostnaderna vida överstiger intäkterna. Kolla bara tabellerna 3.9 sid 159 och 3.10 sidan 160. Man har för att mildra de negativa siffrorna lagt in t.ex. finnar som kom till Sverige sin ungdom och fortfarande efter 40 år stod till arbetsmarknadens förfogande mellan år 2007-09. Jag tror att Wolodarski bittert ångrar att gav rapporten sådan uppmärksamhet för ge Twitter-vänstern ett köttben. Får mig att tänka på Curt Nicolins berömda beskrivning av devalvering: Det är som att kissa på sig. Varmt och gott i början, kallt och obehagligt efter ett tag.
Sedan är ju faktiskt det ganska underhållande att se hur Twitter-vänstern sväljer allt med hull och hår. Det finns tydligen inga kritiskt tänkande människor i de leden. De tar mer och mer formen av djuren i Grisfarmen, där Wolodarski är en av grisarna.
Citera
2013-06-14, 10:01
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pramus
Njae, enligt DN finns inga problem med invandringen. OECD´s rapport med allt inräknat visade att i slutändan så vart det ju en förlust ändå, vilket DN medvetet inte rapporterade, utan valde att fokusera på den uträkningen man hade gjort men där inte tagit med ca 40% av dem totala utgifterna.

Dock har ju SVD varit lite ärligare i sin rapportering, där man skriver att om man räknar med det totala är invandringen "mindre gynnsam"

Detta är inget att haka upp sig på för mycket, vi har några journalister som suttit och förvridit fakta, några tusen "redan frälsta! som delat artikeln helt okritiskt, sen har vi resten av befolkningen som helt skiter i det här, som har egna ögon att se med.

Dock så visar ju vänstersidan upp sig igen, ett totalt obildad folk som inte drar sig för osanningar.

Tack för klargörandet.
Citera
2013-06-14, 10:05
Medlem
Det som nu presenteras som en nyhet är egentligen väl känt sedan länge. De som flydde från krigets Jugoslavien började jobba ganska snart. De gick i skolan i gamla Jugoslavien och lägger sina produktiva år här i Sverige. Samhällsekonomiskt är detta naturligtvis rena klippet för nationalräkenskaperna i Sverige. Andelen ålderspensionärer bland invandrare är dessutom betydligt mindre. De som föraktfullt pratar om bidrag och bidragsberoende hit och dit glömmer viktiga saker. När Ali och Ahmed lyfter flerbarnstillägget kanske de åker Volvo till Ikea för att köpa våningssängar för pengarna. Allt detta bidrar till att sätta snurr på samhällets hjul. Det är mer än vad man kan säga om de verkliga parasiterna som gör storkovan i riskkapitalbolag som numera ägnar sig åt att snylta på skattebetalarna genom borgarregeringens försorg.
Citera
2013-06-14, 10:15
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Viktigt att komma ihåg är att 2:a(+) generationens invandrare, födda i Sverige som är arbetslösa och livnär sig på bidrag kommer att betraktas som svenskar i undersökningen och dra ner det svenska medlet. Denna grupp är ganska omfattande nu i jämförelse med hänvisningar till äldre undersökningar från 80 eller 90 talet.
Citera
2013-06-14, 10:15
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cetkin
Det som nu presenteras som en nyhet är egentligen väl känt sedan länge. De som flydde från krigets Jugoslavien började jobba ganska snart. De gick i skolan i gamla Jugoslavien och lägger sina produktiva år här i Sverige. Samhällsekonomiskt är detta naturligtvis rena klippet för nationalräkenskaperna i Sverige. Andelen ålderspensionärer bland invandrare är dessutom betydligt mindre. De som föraktfullt pratar om bidrag och bidragsberoende hit och dit glömmer viktiga saker. När Ali och Ahmed lyfter flerbarnstillägget kanske de åker Volvo till Ikea för att köpa våningssängar för pengarna. Allt detta bidrar till att sätta snurr på samhällets hjul. Det är mer än vad man kan säga om de verkliga parasiterna som gör storkovan i riskkapitalbolag som numera ägnar sig åt att snylta på skattebetalarna genom borgarregeringens försorg.
Framför allt är det fel att klumpa ihop nordiska arbetsinvandrare med arabiska och afrikanska bidragsinvandrare, ekonomiska migranter som söker höja sin levnadsstandard genom att parasitera de svenska skattebetalarna.
Våra närbesläktade och grannar Norge, Danmark och Finland klumpas ihop med afrikaner och araber, inte klokt.
Citera
2013-06-14, 10:17
Medlem
Hej alla snedvridna invandrarhatare, jag har en fråga gällande integration?
Schweiz toppar tydligen listan med invandrare som ger 15 000 euro tillbaka, medan Sverige låg på 800 euro? I schweiz så är ca 10 % av befolkningen kosova-albaner (500 000), dvs samma typ av människor som de vi finner i Landskrona. Jag förstår att ett land som Shweiz har bättre finanser och har möjlighet att sysselsätta sina invandrare i högre grad? Men en skillnad på 14200 euro? Ni som hela tiden är ute efter att förstärka stereotypen, hur resonerar ni här? Ni är måna om att skylla på politiker samt invandrarna själva, men varför har samma typ av "drägg" lyckats så mycket bättre i exempelvis Schweiz?
Mitt svar är att svenska systemet är för naivt, ställer man rimliga krav så får man prestation efter det med. Jag förstår ilskan bland många svenskar, men att hela tiden försöka stärka stereotypen för att det är det enda svaret ni har på invandrares beteende är väl lite att ta i? Ni har inte bara förstått hur man bemöter människor från olika kulturer
Citera
2013-06-14, 10:21
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cetkin
Trots att man stoppat in dessa människor från ex-Jugoslavien i population invandrare går det med en brakförlust.
Det du föraktfullt glömmer när du refererar till att Ali och Achmed åker Volvo till IKEA gör han det för pengar som skulle ha använts i den allmänna välfärden. Det finns inget sådant som en gratis lunch.
Senast redigerad av Bertil Jonson 2013-06-14 kl. 10:24.
Citera
2013-06-14, 10:22
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imthedudeman
Hej alla snedvridna invandrarhatare, jag har en fråga gällande integration?
Schweiz toppar tydligen listan med invandrare som ger 15 000 euro tillbaka, medan Sverige låg på 800 euro? I schweiz så är ca 10 % av befolkningen kosova-albaner (500 000), dvs samma typ av människor som de vi finner i Landskrona. Jag förstår att ett land som Shweiz har bättre finanser och har möjlighet att sysselsätta sina invandrare i högre grad? Men en skillnad på 14200 euro? Ni som hela tiden är ute efter att förstärka stereotypen, hur resonerar ni här? Ni är måna om att skylla på politiker samt invandrarna själva, men varför har samma typ av "drägg" lyckats så mycket bättre i exempelvis Schweiz?
Mitt svar är att svenska systemet är för naivt, ställer man rimliga krav så får man prestation efter det med. Jag förstår ilskan bland många svenskar, men att hela tiden försöka stärka stereotypen för att det är det enda svaret ni har på invandrares beteende är väl lite att ta i? Ni har inte bara förstått hur man bemöter människor från olika kulturer

Människor från forna Jugoslavien har historiskt sett integrerats väldigt bra i Sverige och tveklöst bidragit med mer än de kostat. De som kostar pengar är generellt araber och afrikaner. Så nej, vi har inte "samma typ av drägg" som Schweiz i o m att de tydligen haft lyckan att få ta emot de vettiga folkslagen.

Du har dessutom tydligen missat att DN har ljugit sig blå när de hänvisat till OECDs rapport, som i sin tur dessutom är gjord på ett sätt som gör siffrorna näst intill irrelevanta.
Citera
2013-06-14, 10:25
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Du missförstår hela grejen.

Invandringen är så klart en vinst, vilket vi fått svart på vitt nu. Men, ditt argument
att detta borde leda till ännu större invandring är felaktigt.

Det går inte att ta in fler invandrare än vi gör, på för kort tid. Så vi ligger ungefär rätt
i mängd, plus eller minus några enheter. Det tar nämligen tid för nyanlända att etablerar
sig, och en rad andra faktorer.

Så vi ligger ungefär rätt till, men det är bra att det finns siffror på det nu.

Nej vi har fått det svart och vitt att vi förlorar miljarder årligen, något vi redan visste. DN har bara hittat på rubriken, men jag antar du inte är speciellt intresserad av att rota i det (typ läsa rapporten själv?) då det passar din agenda. Jag skrev inte att jag med det menade att vi ska öka invandringen utan jag menade att OM invandringen som helhet var ett ekonomisk tillgång för landet så skulle detta såklart rendera SD's politik som värdelös, OM regeringen kunde gå med på att gå ut med officiella siffor för kostnader osv, det vägrar man alltså att göra. Jag skulle defenitivt inte rösta SD om jag fick det svart på vitt att invandring som helhet var en vinst, jag tror få skulle göra det... tro det eller ej men SD'are är människor som röstar på partiet för landets bästa och inte för att man hakat upp sig på människors hudfärg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in