Är det någon som har en undersökning om vad emigration kostar? Om arbetskraftsinvandring av högutbildade/kapitalstarka individer medför plus för landet de invandrar till så borde detta betyda någon form av inkomstbortfall för landet individen emigrerar ifrån. Ett av de vanligaste argumentet för invandring är att individer kommer som vuxna och därmed slipper vi kostnaden för när de är barn. Detta borde ju betyda att ett annat land/befolkning har fått ta denna kostnad.
Varför räknas det bara kostnader/intäkter på immigration och inte emigration? Vad kostar egentligen emigrationen "fattigare" länder? Är emigrationen verkligen bra för de som blir kvar och ej har möjlighet att emigrera eller är dagens invandring modern kolonialism där "rika" länder stjäler humankapital från "fattigare"?
Är dagens invandring etisk? Är arbetskraftsinvandring något att sträva efter? Borde inte enkel frihandel bidra till samma sak? T.ex om en kines är bra på att tillverka strumpor (eller vad fan som helst) så kan han väl likväl göra det i Kina som i Sverige och sen exportera dessa strumpor till strumpbehövande svenskar. Varför importera kinesen för att tillverka strumpor i Sverige när vi istället kan importera strumpor?
Nej handelshinder i kombination med emigration/invandring är inget annat än stöld och därmed anser jag den oetisk.
Jag älskar när rapporteringar och fakta visas upp och det inte stämmer in med det den inavlade whitetrash befolkningen i de här landet tror på så skyller man direkt ifrån.
* Rapporteringen gäller bara invandrare som kommer hit för att jobba, säger den inavlade.
Men sanningen är att det inte stämmer. Läs rapporterna!
Jag vet, kan vara svårt för inavlade rasister som inte kommer ihåg när de senast läste en bok.
* Det är bullshit, säger den inavlade.
Kan garantera dig din inavel att om rapporten hade varit tvärtom och istället sagt att invandrarna kostar mer för samhället, så hade du inte sagt att det var bullshit.
Bara för att det inte stämmer ihop med din skeva världsbild så dömer du rapporten som bullshit. Intelligent gjort.
Och till SD frågan:
SD vill få vita, kristna människor att hata bruna/svarta muslimer, när de väl får dessa grupper att hata varann och lägga ner tid på att anklaga varann, så kommer juden från sidan och snor till sig hela landet. Den inavlade befolkningen har inte förstått detta, då den inavlade befolkningen har en IQ på 40, anklagar invandrare för att det blåser och regna för mycket i Sverige, och som aldrig någonsin har öppnat en bok. Inte de smartaste hjärnorna så att säga.
Samtidigt som SD skickar iväg sitt folk till "Israel" och tar in judar i toppositionerna inom SD, så tror den inavlade trollet att SD är för den vita folket och mot invandringen, men ingenstans kan du peka när SD anklagar judiska invandrare, eller kristna invandrare för något, utan det gäller bara muslimer.
* Få den kristna, vita att hata muslimen. Checked!
* Få muslimen att hata kristna. Få den bruna/svarta att hata vita. Checked!
* Få dom att gå loss på varann, anklaga varann för att möljligt. Checked!
* Få dom att inte se hitåt, få dom att fokusera att hata varann. Checked!
* Få igång nån inbördeskrig, revolution mellan dessa grupper. Soon checked!
* Nu när dom mördar och skadar varann så ser de inte här, nu kan juden sno åt sig allt. Soon checked!
Haha! Men din otroliga pajas, har du ens själv läst rapporten? Där står det svart på vitt att det är en förlustaffär. Dock har DN bara skrivit om de resultaten de tycker är mest relevanta att ta upp, alltså de få resultaten som visar på något positivt, men utelämnar de "jobbiga resultaten"
Enkelt, de resultaten är baserade på enbart en del av de kostnader som finns, därav vart enligt det resultatet slutsumman en vinst, men, när man tog med alla kostnader, så vart det helt plötsligt en förlust, detta har DN valt att inte skriva om, utan vinklade som de kände för. SVD å andra sidan var lite ärligare och skrev med detta, om man räknade med alla kostnader (vilket man såklart alltid ska göra) så vart invandringen "mindre gynnsam"
Varför är vänsterpersoner så otroligt obildade? Jag förvånas lika mycket varje gång någon av dem skriver ett inlägg
Jag älskar när rapporteringar och fakta visas upp och det inte stämmer in med det den inavlade whitetrash befolkningen i de här landet tror på så skyller man direkt ifrån.
* Rapporteringen gäller bara invandrare som kommer hit för att jobba, säger den inavlade.
Men sanningen är att det inte stämmer. Läs rapporterna!
Jag vet, kan vara svårt för inavlade rasister som inte kommer ihåg när de senast läste en bok.
* Det är bullshit, säger den inavlade.
Kan garantera dig din inavel att om rapporten hade varit tvärtom och istället sagt att invandrarna kostar mer för samhället, så hade du inte sagt att det var bullshit.
Bara för att det inte stämmer ihop med din skeva världsbild så dömer du rapporten som bullshit. Intelligent gjort.
Och till SD frågan:
SD vill få vita, kristna människor att hata bruna/svarta muslimer, när de väl får dessa grupper att hata varann och lägga ner tid på att anklaga varann, så kommer juden från sidan och snor till sig hela landet. Den inavlade befolkningen har inte förstått detta, då den inavlade befolkningen har en IQ på 40, anklagar invandrare för att det blåser och regna för mycket i Sverige, och som aldrig någonsin har öppnat en bok. Inte de smartaste hjärnorna så att säga.
Samtidigt som SD skickar iväg sitt folk till "Israel" och tar in judar i toppositionerna inom SD, så tror den inavlade trollet att SD är för den vita folket och mot invandringen, men ingenstans kan du peka när SD anklagar judiska invandrare, eller kristna invandrare för något, utan det gäller bara muslimer.
* Få den kristna, vita att hata muslimen. Checked!
* Få muslimen att hata kristna. Få den bruna/svarta att hata vita. Checked!
* Få dom att gå loss på varann, anklaga varann för att möljligt. Checked!
* Få dom att inte se hitåt, få dom att fokusera att hata varann. Checked!
* Få igång nån inbördeskrig, revolution mellan dessa grupper. Soon checked!
* Nu när dom mördar och skadar varann så ser de inte här, nu kan juden sno åt sig allt. Soon checked!
Herrejävlar. Du var inte den vassaste kniven i lådan. Jag tror du har blivit paranoid av all bankmaffia och jude konspirationsteorier.
Man undrar hur det kan handla om en positiv trendkurva när tiotusentals drar benen efter sig hela dagarna eller lär sig alfabetet A-Ö på lågstadienivå, lär sig språket motvilligt och samtidigt lever på socialbidrag. Varje större (t.o.m. mindre stad numera) har dessutom minst Ett getto vars invånare ska försörjas med skattemedel - förlåt om jag missade procenten eller så som faktiskt går till jobbet varje dag - eller någon dag i veckan.
Man blandar äpplen med päron och jämställer invandrare från övriga Europa, eller ännu värre från våra grannländer. Man talar också om arbetskraftsinvandring; varför behövs Den när det finns hundratusentals utan arbete? Andelen invandrare som kommer hit för arbete är försvinnande liten jämfört med de övriga från utomeuropeeiska länder.
Undersökningen är inte värd pappret den står på. Om samtliga med öppna ögon och några hjärnceller i behåll kan konstatera förfallet i Sverige så förstår man lögnen i media lättare.
Rapporten stämmer men räkna bort ungefär 8000 kr vilket dom som går i bidrag betalar i skatt (Skatt på bidrag + moms på saker dom köper) så kommer vi fram till att varje invandrare inte tjänar svenska samhället 800 euro utan att vi förlorar ungefär 120 euro/invandrare vilket lägger oss sist i världen i integration.
Att DN vrider och vänder på att gör mig inte förvånad men att idioter i denna tråden har sådan låg jävla intelligensnivå är något som jag blir rädd för.
Ingen som har någonting sakligt att säga om studien? Enda jag sett som gjort ett sakligt inlägg i hela tråden är Nymfhane
Allt han säger är därtill fel.
Det framgår inte alls av tabell 3.2 att man gör en förlust på 2%. Man tar upp tidigare studier, Ekbergs studie är på 1994, det var nästan 20 år sedan.
Men du är ju själv uppenbarligen en desinformatör då du erkänt att ditt stöd till massinvandring beror på att du vill urholka välfärden, du VILL med andra ord att invandring ska vara en förlust för Sverige.
Du är säkerligen medveten om vilken ekonomisk förlust massinvandringen är för Sverige och börjar bli nervös att fasaden rasar nu.
Ska du verkligen snacka om sektbeteende då du alltid vinklar invandringen till en fördel, oavsett om det rör sig om anarkokapitalisters förhoppningar att urholka välfärden, eller mångkulturalisters förhoppningar om att den BIDRAR till välfärden och är en ekonomisk vinst?
Rapporten stämmer men räkna bort ungefär 8000 kr vilket dom som går i bidrag betalar i skatt (Skatt på bidrag + moms på saker dom köper) så kommer vi fram till att varje invandrare inte tjänar svenska samhället 800 euro utan att vi förlorar ungefär 120 euro/invandrare vilket lägger oss sist i världen i integration.
Att DN vrider och vänder på att gör mig inte förvånad men att idioter i denna tråden har sådan låg jävla intelligensnivå är något som jag blir rädd för.
Fast bidrag är ju skattemedel. Att betala skatt på redan skattade pengar är ju helt befängt att räkna som inkomst för staten.
Pengar utifrån är en vinst för staten, t.ex. via turism snarare än välfärdsturism.
Ursäkta om den postats, men nu får det vara slut på verklighetsförnekare. Tino Sanandaji är ett ganska respekterat namn och förklarar här verkligheten. För er som inte har lyssnat på oss som redan visste detta.