2013-06-14, 14:49
Medlem
Om inte trenden som vi sett på de flesta spelsidor och dylikt som har omröstningar om ps4 vs x1 ändras, så tror jag MS kommer att tappa ganska många exklusiva spel från tredjeparts utvecklare.

Om det blir lika mycket skillnad i försäljnings siffrorna så tror jag även att tredjeparts utvecklare kommer att fundera en extra gång om det är värt att porta över ett spel till x1.

Till och med avalanches Christofor Sundberg (ligger bakom just cause serien och det kommande mad max spelet) har nyligen uttalat sig om MS DRM. Hans åsikt: "Yeah no it's terrible" "When we have that connectivity there's no need for systems like that. it just gets in the way, becomes more annoying"
Citera
2013-06-14, 15:10
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Har heller aldrig haft problem med online tjänsten på ps3an, förutom tiden det låg nere efter hacker attacken då förståss. men alla online baserade tjänster kan hackas eller ligga nere. Xbox live är inget undantag.

Just precis, Sony blev hackade. Exakt det som ni är livrädda för att MS skall bli genom Kinect. Trots detta har ni inga problem med att fortsätta använda Sony´s tjänst. Är det jag som är en fanboy?
Återigen så har du svårt att ta in vad jag skriver. Jag skrev att MS onlinetjänst är bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Eckepecke
Och vad är det med dom senaste nyheterna angående NSA och CIA du inte fattar?

Det är ingen som tror att en kille på MS kontor kommer sitta och kåta upp sig när du drar en runk.

Däremot, kommer dom kunna samla in kopiösa mängder data angående deras användare. Tider på dygnet/dagar/längd/vikt/ålder/kön. Allt för att kunna utveckla mer riktade produkter.

Vilket också råkar falla in ganska bra med Xboxens värdelösa uppkopplingskrav. Man får ju direkt en brygga att skicka all denna data över.

Och nej, jag är inte rädd för övervakning. Däremot tycker jag att det är ett jävligt konsumentfientligt tilltag dom håller på med.
Och om fanboys som du kunde förstå att om ni skiter i att köpa Xboxen, så kommer ingenting sånt här hända på många år.

Stackars lilla Eckepecke som sitter hemma och är rädd för NSA och CIA

Vet du vad, jag betackar mig för dina sk. tips angående vad jag skall köpa och inte. Jag fungerar rationellt och vet vad som är värt att vara rädd för på riktigt och vad som inte rör mig i ryggen. Jag är inte rädd för spelkonsoler.

Berätta istället för mig, varför är det inte otäckt med kameror och mikrofoner på surfplattor, bärbara datorer och mobiltelefoner?

Fanboy? Det begreppet brukar man slänga sig med när argumenten tar slut.
Citera
2013-06-14, 15:20
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Priserna är för övrigt officiella nu.
PS4 kommer gå på 3890.
Xbox One 4495.
Såg detta när jag var inne på prisjakt idag. Skönt att priset på PS4 gick ner en del iaf. Hur vet du att det är det officiella dock? Jag bor nära ett köpcentrum med både Media Markt och Elgiganten så de lär nog prispressa PS4 ner till 3499kr eller något sådant.
Citera
2013-06-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Såg detta när jag var inne på prisjakt idag. Skönt att priset på PS4 gick ner en del iaf. Hur vet du att det är det officiella dock? Jag bor nära ett köpcentrum med både Media Markt och Elgiganten så de lär nog prispressa PS4 ner till 3499kr eller något sådant.
Komplett gick ut med det idag. Sen om det är deras officiella priser eller gäller för alla vet jag inte.
Jag skulle kanske länkat Kompletts inlägg från början.

En prisspress från Media Markts sida är inte alls omöjlig. Speciellt då den ska släppas lagom till julhandeln.
Citera
2013-06-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STARO
Stackars lilla Eckepecke som sitter hemma och är rädd för NSA och CIA
Du kanske inte har problem med att, som i detta fall USA's regering, spionerar på dig. Men en del av oss har detm jävligt stora problem, till och med.
Så som det ser ut idag med att allt är digitalt är information kung.
Citera
2013-06-14, 15:48
Medlem
STAROs avatar
Citat:
Frågan är ju om den är så överlägsen numera. Jag vet att den var det förr.
PS+ hade i senaste mätningen en satisfaction rate på 97% och subscriberantalet ökade med 295% förra året.

Till att börja med så skulle du kanske kunna justera din attityd lite. Du framstår som en liten barnunge som gått i taket för att någon har påpekat något om din favoritleksak.

Och jag konstaterade att det finns folk som inte står och resonerar som du. "Köper jag den här konsollen och ser över en tidsperiod på 8 år så skiljer det 34 öre per dag." De flesta ser det som en engångskostnad där och då. Inte som något man delar upp per användningsdag, även om dessa personer finns.
Du sa att folk är ute och cyklar om man väljer konsoll efter pris. Jag kontrade bara med att ditt påstående är precis lika hjärndött och att du är ute och cyklar du med.

Jag försöker inte påpeka att någon grupp i samhället har det bättre eller sämre ställt alls. Det var bara ett exempel. Jag kunde lika gärna skrivit talpedagog, svetsare eller kirurg.

Skillnaden i ditt exempel är att jag kan välja att helt sonika strypa tillgången till min dator/surfplatta/mobil genom att koppla ner från nätet. En Xbox One utan internet däremot är bara en glorifierad tv-box.

Om du inte kan se nyttan i att kunna se vad folk gör och pratar om hemma, eller om de ens är hemma, så är det ju upp till dig. Oavsett hur ointressant deras andra aktiviteter i hemmet är.
Sen vem denne någon som eventuellt kan ta sig in i din box och se detta är väl irrelevant, så länge någon kan. Jag säger inte att någon kommer göra det, jag säger bara att möjligheten finns. Precis som någon kan hacka min laptop eller liknande anordning. En del bryr sig inte, för en del är det en dealbreaker. Speciellt nu med hela NSA, CIA och PRISM-debatten som pågår på andra sidan pölen där Microsoft pekas ut som ett av de inblandade företagen.

Priserna är för övrigt officiella nu.
PS4 kommer gå på 3890.
Xbox One 4495.

Jag skiter i hur du tycker att jag framstår. Nivån är skrämmande låg i denna tråden. Vad exakt är mitt påstående om priset? Jag är intelligent nog att fatta inköpsbeslut som inte bara baseras på vad som händer i min plånbok samma minut som köpet sker. Det finns givetvis folk som inte gör detta, har jag nånsin påstått något annat? Men det innebär inte att det dom gör är särskilt intelligent, för det är det inte.

Det var komiskt, och givetvis en slump, att du valde just sjuksköterska som exempel. Eller? Vet du vad, om man resonerar som du skriver blir det varken PS4 eller Xbox One utan snarare Xbox 360 som inhandlas, då den är grymt mkt billigare.

Vet du vad? Nästa gång du går utomhus så kan du få en meteorit i skallen. Jag säger inte att det kommer att ske. Jag säger bara att möjligheten finns

Du menar alltså på fullaste allvar att man skall köpa en laptop/surfplatta/mobil och sedan köra dessa offline för att på så sätt minimera risken att NSA eller CIA avlyssnar dig. Är du SERIÖS?

Du vet, precis lika mycket som jag, att dessa apparater, likt en massa andra grejer, är gjorda för att vara uppkopplade 24/7. Hur man kan vara så reaktionär och samtidigt intressera sig för spelbranschen övergår mitt förstånd.

- Inskränkt, sa Bill.

- Paranoid, sa Bull.
Citera
2013-06-14, 15:50
Medlem
Citat:
Just precis, Sony blev hackade. Exakt det som ni är livrädda för att MS skall bli genom Kinect. Trots detta har ni inga problem med att fortsätta använda Sony´s tjänst. Är det jag som är en fanboy?
Återigen så har du svårt att ta in vad jag skriver. Jag skrev att MS onlinetjänst är bättre.

Så du påstår alltså att Xbox live aldrig har varit nere sen dom startade upp live tjänsten eller har jag förstått dig fel.

Och nej, folk är inte rädda att MS ska bli hackade genom kinect. Folk är rädda att xbox live servrarna ska bli hackade.inte genom kinect.

Vad gör du med din X1 om xbox live blir hackat eller utsatt för DDOS en längre tid. Eller ska vi säga mer än 24 timmar. Då sitter du där med en dvd/bluray spelare. När PSN var nere efter attacken så kunde man ju i alla fall spela single player spel. Vilket inte kommer att vara möjligt om live går ner mer än 24 timmar.

Du är väl också medveten om att alla tjänster som finns tillgängliga online kan bli hackade och nedstängda p.g.a. av hacker attacker.

Tror även att MS always online kommer att uppröra många "hacktivist" grupper, som kommer att ddosa live servrarna bara för att ge fingret åt MS.
Citera
2013-06-14, 16:15
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Citat:
Komplett gick ut med det idag. Sen om det är deras officiella priser eller gäller för alla vet jag inte.
Jag skulle kanske länkat Kompletts inlägg från början.

En prisspress från Media Markts sida är inte alls omöjlig. Speciellt då den ska släppas lagom till julhandeln.
Ah ok. Såg att Inwarehouse och Spelbutiken även sänkt priset! Kommer vänta tills julhandeln och köpa då. Hoppas på att få den för högst 3500kr eller 4000kr i ett paket.
Citera
2013-06-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Ah ok. Såg att Inwarehouse och Spelbutiken även sänkt priset! Kommer vänta tills julhandeln och köpa då. Hoppas på att få den för högst 3500kr eller 4000kr i ett paket.
Lanseringen av PS4 i Europa (Sverige) lär dröja fram till marsmånaden 2014.
Citera
2013-06-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Lanseringen av PS4 i Europa (Sverige) lär dröja fram till marsmånaden 2014.

Vadårå? Slut på dioder till bluray igen?
Citera
2013-06-14, 17:13
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas87
Vadårå? Slut på dioder till bluray igen?

Det brukar tillverka maskinerna i en jämn ström över året, så om de inte hinner bunkra upp tillräckligt inför första julhandeln brukar det vara Europa som blir utan. Att öka & sedan minska produktionskapaciteten är dyrt.
Citera
2013-06-14, 17:17
Medlem
Citat:
Jag skiter i hur du tycker att jag framstår. Nivån är skrämmande låg i denna tråden. Vad exakt är mitt påstående om priset? Jag är intelligent nog att fatta inköpsbeslut som inte bara baseras på vad som händer i min plånbok samma minut som köpet sker. Det finns givetvis folk som inte gör detta, har jag nånsin påstått något annat? Men det innebär inte att det dom gör är särskilt intelligent, för det är det inte.

Det var komiskt, och givetvis en slump, att du valde just sjuksköterska som exempel. Eller? Vet du vad, om man resonerar som du skriver blir det varken PS4 eller Xbox One utan snarare Xbox 360 som inhandlas, då den är grymt mkt billigare.

Vet du vad? Nästa gång du går utomhus så kan du få en meteorit i skallen. Jag säger inte att det kommer att ske. Jag säger bara att möjligheten finns

Du menar alltså på fullaste allvar att man skall köpa en laptop/surfplatta/mobil och sedan köra dessa offline för att på så sätt minimera risken att NSA eller CIA avlyssnar dig. Är du SERIÖS?

Du vet, precis lika mycket som jag, att dessa apparater, likt en massa andra grejer, är gjorda för att vara uppkopplade 24/7. Hur man kan vara så reaktionär och samtidigt intressera sig för spelbranschen övergår mitt förstånd.

- Inskränkt, sa Bill.

- Paranoid, sa Bull.
Du baserade ju hela ditt inlägg på påståendet att bestämma vilken konsoll man köper baserat på priset är idiotiskt. Det är ditt påstående.

Jag kom hem från min kusin innan jag skrev det där. Han råkar vara just sjuksköterska, hans pappa också, det kanske hade någon påverkan. Oavsett vilket yrke jag skrev så påverkar det inte poängen jag försökte få fram. Jag borde kanske ha lämnat det utanför helt, såhär med facit i hand.
Vill man inte ha en next-gen konsoll så ja, resonerar man på det sättet så är både 360 och PS3 billigare. Eller varför inte ett SNES? Eller ett N64? Eller så tar vi det till det extrema, varför köpa en konsoll alls? Bra sätt att höjda nivån på debatten, eller hur?

Jag säger inte att man ska, jag säger att MAN KAN. Vilket är en väsentlig skillnad. Men ska du spela Xbox One så är Kinect på, punkt. Du kan inte spela Xbox One utan Kinect alls. Du kan inte ens använda din konsoll utan internet. Det var min poäng. Du är uppkopplad 24/7, förutsatt att man inte bara spelar SP-lir och pingar endast en gång om dagen, och har en kamera riktad mot dig. Det enda sättet att undkomma det är att inte köpa konsollen. Förstår du nu vad jag försökte få fram?
För övrigt får du jättegärna förklara för mig vart jag skrev att man ska köpa grejer för att sedan köra dessa offline.

Jag är inte ett dugg reaktionär. Jag har heller inte påstått att man ska köpa och köra saker offline, jag påpekar bara risken som finns med att vara uppkopplad. Speciellt nu efter vad som eventuellt pågår i USA.
Jag kör själv med mängder av saker uppkopplade, använder både Facebook och Google etc dagligen. Vilket är medvetna val jag har gjort, så jag är mycket väl medveten om eventuella risker.

Hela den här diskussionen började med att jag svarade på ett inlägg du gjorde om att någon var pessimistisk som såg Kinect som ett spionverktyg, och jag svarade varför folk gör det.
Sen kommer du med hån mot andra användare när de försöker förklara varför en del inte är bekväma med att få in en kamera och en mikrofon i hemmet, och både det ena och det andra.
Att du sen tolkar saker lite som du vill innan du kastar tillbaks dina argument höger ju knappast nivån här. Se din meteoritanalogi, tydligt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in