Citat:
Ursprungligen postat av
STARO
Jag skiter i hur du tycker att jag framstår. Nivån är skrämmande låg i denna tråden. Vad exakt är mitt påstående om priset? Jag är intelligent nog att fatta inköpsbeslut som inte bara baseras på vad som händer i min plånbok samma minut som köpet sker. Det finns givetvis folk som inte gör detta, har jag nånsin påstått något annat? Men det innebär inte att det dom gör är särskilt intelligent, för det är det inte.
Det var komiskt, och givetvis en slump, att du valde just sjuksköterska som exempel. Eller? Vet du vad, om man resonerar som du skriver blir det varken PS4 eller Xbox One utan snarare Xbox 360 som inhandlas, då den är grymt mkt billigare.
Vet du vad? Nästa gång du går utomhus så kan du få en meteorit i skallen. Jag säger inte att det kommer att ske. Jag säger bara att möjligheten finns
Du menar alltså på fullaste allvar att man skall köpa en laptop/surfplatta/mobil och sedan köra dessa offline för att på så sätt minimera risken att NSA eller CIA avlyssnar dig. Är du SERIÖS?
Du vet, precis lika mycket som jag, att dessa apparater, likt en massa andra grejer, är gjorda för att vara uppkopplade 24/7. Hur man kan vara så reaktionär och samtidigt intressera sig för spelbranschen övergår mitt förstånd.
- Inskränkt, sa Bill.
- Paranoid, sa Bull.
Du baserade ju hela ditt inlägg på påståendet att bestämma vilken konsoll man köper baserat på priset är idiotiskt. Det är ditt påstående.
Jag kom hem från min kusin innan jag skrev det där. Han råkar vara just sjuksköterska, hans pappa också, det kanske hade någon påverkan. Oavsett vilket yrke jag skrev så påverkar det inte poängen jag försökte få fram. Jag borde kanske ha lämnat det utanför helt, såhär med facit i hand.
Vill man inte ha en next-gen konsoll så ja, resonerar man på det sättet så är både 360 och PS3 billigare. Eller varför inte ett SNES? Eller ett N64? Eller så tar vi det till det extrema, varför köpa en konsoll alls? Bra sätt att höjda nivån på debatten, eller hur?
Jag säger inte att man ska, jag säger att MAN KAN. Vilket är en väsentlig skillnad. Men ska du spela Xbox One så är Kinect på, punkt. Du kan inte spela Xbox One utan Kinect alls. Du kan inte ens använda din konsoll utan internet. Det var min poäng. Du är uppkopplad 24/7, förutsatt att man inte bara spelar SP-lir och pingar endast en gång om dagen, och har en kamera riktad mot dig. Det enda sättet att undkomma det är att inte köpa konsollen. Förstår du nu vad jag försökte få fram?
För övrigt får du jättegärna förklara för mig vart jag skrev att man ska köpa grejer för att sedan köra dessa offline.
Jag är inte ett dugg reaktionär. Jag har heller inte påstått att man ska köpa och köra saker offline, jag påpekar bara risken som finns med att vara uppkopplad. Speciellt nu efter vad som eventuellt pågår i USA.
Jag kör själv med mängder av saker uppkopplade, använder både Facebook och Google etc dagligen. Vilket är medvetna val jag har gjort, så jag är mycket väl medveten om eventuella risker.
Hela den här diskussionen började med att jag svarade på ett inlägg du gjorde om att någon var pessimistisk som såg Kinect som ett spionverktyg, och jag svarade varför folk gör det.
Sen kommer du med hån mot andra användare när de försöker förklara varför en del inte är bekväma med att få in en kamera och en mikrofon i hemmet, och både det ena och det andra.
Att du sen tolkar saker lite som du vill innan du kastar tillbaks dina argument höger ju knappast nivån här. Se din meteoritanalogi, tydligt exempel.