2013-06-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Kanske det är så enkelt att du har åsikter om saker du inte riktigt behärskar?

Jag är nu visserligen vare sig professor eller doktor i kremeringar, men bara gällande det jag talat om så långt är fysiken såpass enkel att jag känner att jag med ganska gott mod kan uttala mig i frågan.

Citat:
Vill du förkovra dig en smula så kanske detta kan ge en hint om vad som kan vara möjligt med eld och en människokropp, även om det inte är exakt samma sak som att brassa på i en krematorieugn. Men det visar hur som helst att människans egen kropp kan vara bränsle nog för att underhålla en brand kraftig nog till att förbränna kroppen helt eller delvis.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wick_effect

Men nu jämför du ju äpplen och päron. Artikeln talar om spontan självförbränning, ett fenomen jag mest sett beskrivet i böcker som i bokhandeln står på samma hylla som Erich von Dänikens alster. Det handlar med andra ord om tvivelaktiga saker som bara händer väldigt sällan och under mycket speciella omständigheter (och ofta är det "nå't skumt" med det). Sådant kan man självklart inte sätta i likhet med en storskalig, närmast industriell kremering av tiotusentals kroppar.

Men även om vi godtar att fenomenet existerar ger inte artikeln exempel på något som stärker Auschwitz-påståendena så här långt. Tvärtom visar den att "ögonvittnenas" påståenden inte är trovärdiga. Till exempel står det på den sagda Wikipedia-sidan:

Citat:
An investigation of a 1963 case in Leeds included an experiment with a wick effect. A small portion of human fat was wrapped in cloth to simulate clothing. A Bunsen burner flame was then applied to the 'candle'. Due to the high water content of human fat the flame had to be held on the 'candle' for over a minute before it would catch fire:

"One end of the candle was ignited by a Bunsen flame, the fat catching fire after about a minute. Although the Bunsen was removed at this point, combustion of the fat proceeded slowly along the length of the roll, with a smoky yellow flame and much production of soot, the entire roll being consumed after about one hour."[2]

This gives some indication of the slow speed with which the wick effect will proceed.

Ett litet stycke ren fettvävnad (utan ben, muskler och andra vävnader) behöver alltså först tillföras en i förhållande till sin massa betydande mängd energi (värmning med bunsenbrännare i cirka en minuts tid) för att över huvud taget kunna fatta eld, och sedan tar det ändå en timme för det att förbrännas också under dessa optimala omständigheter (med full "vek-effekt"). Vore det ett större stycke (för att inte tala om en hel kropp, som både är en mycket större massa och i huvudsak består av betydligt mindre brännbara substanser) skulle alltså detta vara mycket svårare ändå, samt förstås ta längre tid. Henryk Tauber å sin sida talar till exempel om att man kan kremera hela kroppar på 20 minuter(!).

Angående människokroppar sägs det om det fall som är mest detaljerat beskrivet:

Citat:
In February 1991, in woodland near Medford, Oregon, USA, two hikers came across the burning body of a female adult, lying face down in fallen leaves. They alerted the officials and a local deputy sheriff soon arrived. The victim was described as "well nourished". She had been stabbed several times in the upper regions of the chest and back. Both arms were spread outwards from the torso. The lower legs and surface of the neck showed signs of fire damage. The soft tissues of the right arm, torso and upper legs were consumed. The majority of bones of these parts retained their integrity, although friability was increased. Between mid-chest and knees the fleshy parts of the body were mostly destroyed. Crime scene personnel reported that the pelvis and spine were "not recoverable", having been reduced to a grey powder. Her killer had soaked the clothes and corpse in nearly a pint of barbecue starter fluid and set her on fire. In the well-oxygenated outdoor environment, this combination of circumstances -- an immobile and clothed body with a high fat-to-muscle ratio, accelerant (lighter fluid), and artificial ignition -- made it prime for the wick effect to occur. The murderer was arrested and made a full confession. He claimed to have set the body alight some thirteen hours before it was discovered.

Här har vi då alltså ett extremfallens extremfall: En ovanligt fet ("välnärd") kvinna har brunnit med "vek-effekten" i full aktion. Hurpass fet vet jag inte, men med tanke på den kroniska amerikanska övervikten det kan nog ganska lätt röra sig om 20-30 kg fett eller ännu mer. Dessutom har det tillförts bränsle, nämligen ett antal liter tändvätska, så det är alltså inte fråga om en förbränning bara med kroppens egna resurser. (Jag gissar att bränslet är fotogen eller liknande, då det är vanligast; i sådant fall tillför det bortåt sisådär tvåhundra megajoule teoretisk kemisk energi.) Elden har också fått ligga och pyra under närmare ett dygns tid, så tid på sig att verka har den fått, gott om syre likaså.

Men ändå är det ju långt ifrån någon kremering som har skett ens i det här extrema fallet. Huvuddelen av benen och även mycket av vävnaderna förblev enligt Wiki intakta. Hur mycket mindre skulle man då kunna förbränna en icke överviktig (eller rentav en svältande) kropp utan litervis med fotogen.

Sedan är ju dessutom nästan alla "ögonvittnen" hur som helst överens om att de kroppar som brändes av tyskarna var nakna; det kan alltså inte ha varit fråga om någon "vek-effekt" i de fallen:

Citat:
The wick effect is the name given to the partial destruction of a human body by fire, when the clothing of the victim soaks up melted human fat and acts like the wick of a candle.

Avslutningsvis skall jag dock i ärlighetens namn införa en liten korrigering av mitt ursprungliga påstående och backa litet. Jag skrev i inlägg #2697 i denna tråd att en typisk människokropp endast innehåller "kanske ett par kg fett". Detta var ett dumt räknefel från min sida, beroende på att jag slarvade med ett decimalkomma. Typiskt fettinnehåll för en människokropp är cirka 15-20 % av massan; med en snittvikt på 60-70 kg kan det alltså bli 9-14 kg. Min ursprungssiffra passade snarare in just på svältande; de kan ha ett fettinnehåll på 4-5 % av kroppsvikten eller mindre (dvs. cirka 2 kg av en kroppsmassa på 50 kg, osv.).

Med den korrigeringen blir det faktiskt teoretiskt möjligt att med fettets energi förånga kroppens vatteninnehåll när vi talar om en genomsnittsmänniska. Utgår man från ca 40-45 kg vatten kräver detta totalt bortåt 240-270 megajoule teoretisk energi (i praktiken mer, då förbränningen inte är 100 % effektiv) för upphettning till kokpunkten samt förångning. Mänsklig fettvävnad kan ha ett energiinnehåll på upp till omkring 25-30 MJ/kg, alltså för en normalkropp totalt 225-350 MJ (enligt siffrorna ovan) -- dvs. en teoretiskt tillräcklig energi om vi avser medelvärdet.

I praktiken är det dock fortfarande ytterst tveksamt om detta går, då mycket/det mesta av den teoretiska energin går förlorad som spill, lokal överhettning med mera utan att verka vid bränningen. Möjligen kunde det kanske låta sig göras med en ovanligt fet person under speciellt gynnsamma omständigheter. Sedan är ju vattnet förstås inte heller allt i denna fråga; det är även fråga om proteiner att förbrännas, ben som skall kalcifieras och så vidare (vilket kräver temperaturer mycket högre än kokpunkten för vatten, åtminstone sisådär 700-800 grader Celsius). Att kremera hela kroppen med enbart "dess eget bränsle" förblir såvitt jag kan se fysiskt omöjligt. Allra särskilt då förstås om det gäller utsvultna människor med lågt fettinnehåll.
Senast redigerad av Menschenkind 2013-06-14 kl. 14:00.
2013-06-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så vi kan sammanfatta: Kroppen innehåller brännbart material(druvsocker), även om det ej är komprimerat som ved. När kroppen brinner, så avger den energi(värrme) och syre finns det gott om runt om på jorden.
Så några miljoner liter bensin behövs ej och några hiskliga mängder med ved behövs ej.. För människor funkar också bra, men ej så effektiv som ved förstås eller bensin…
Bara tillför tillräcklig mycket värme, så är "triangeln" sluten, så antänds kroppen.

Jag är bekant med högstadiets kemi, så jag bara skummade igenom lejonparten av ditt inlägg, hoppas du ursäktar den saken. Men angående det sagda kan nog mycket av det jag skrev som svar till Dr. Tinnitus vara av intresse för dig också. Som specifikt tillägg måste vi möjligen ta frågan om socker, stärkelse mm.

Det är helt riktigt att brännbara kolhydrater finns i människokroppen (glukos, glykogen mm.). Både deras energiinnehåll och särskilt deras andel av kroppsmassan är dock avsevärt lägre än fetternas. Kroppens vanliga glykogenreserver lär till exempel uppgå till cirka 10-15 gram per kg kroppsvikt (alltså för en man på 70 kg cirka 0.7-1.1 kg), betydligt mindre för en som inte ätit på ett tag. Med ett teoretiskt energiinnehåll på kanske 16-17 MJ/kg blir alltså glykogenets bidrag till en eventuell förbränningsprocess mer eller mindre försumbart i förhållande till totalenergin. Inte heller blodsockret (glukosen) lägger särskilt mycket till de redan framlagda siffrorna. Att en kropp skulle självförbrännas förblir alltså omöjligt såvitt jag kan se.

Miljoner liter bensin behöver man inte för att bränna en enda människokropp, men ett antal liter går det nog åt om man vill ha en riktig kremering. (Exakt hur många vet jag ej, jag har lyckligtvis aldrig behövt experimentera med sådana saker.) Försöker man kremera utan ugn och under klar himmel får man dessutom andra problem med bland annat temperaturen, som gör det svårt (dock inte nödvändigtvis omöjligt) för en att uträtta sitt värv.

Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Det är ingen som påstått att ugnarna i Auschwitz enbart drevs på kroppsfett.

Inlägget var menat att bevisa att Germar Rudolfs påstående om det faktum att mängden koks som beställdes enbart ökade med en faktor av 2.5 sedan de nya krematorierna satts i drift är irrelevant och inte på något sätt visar på att de nybyggda ugnarna aldrig användes och lades i "malpåse".
Tvärtom står det i min länkade text att man använde andra bränslen såsom "straw and wood".Det står även att bränsleåtgången för de nya ugnarna minskade med en faktor på upp till tio.

Så man eldade en koksugn med halm och skräp? Det lär ju ha gått ungefär lika bra som att köra en etanolbil på svagdricka -- det vill säga inte alls. Inte nog med att bränslet inte räcker till för kremering, man förstör dessutom ugnen genom att använda den på sådana vis, som den inte blivit konstruerad för.

Och enligt ditt eget citat i inlägg #2694 säger ju Tauber just att det var självförbränning det var fråga om, även när man "tände på" med halm:

Citat:
"During the incineration of such corpses, we used the coke only to light the fire of the furnace initially, for fatty corpses burned of their own accord thanks to the combustion of the body fat. On occasion, when coke was in short supply, we would put some straw and wood in the ash bins under the muffles, and once the fat of the corpse began to burn the other corpses would catch light themselves."

En liten gnutta eld, bara, så brinner de färska kropparna som torr ved, tydligen . . . Detta låter inte trovärdigt i mina öron.

Citat:
Bland revisionisterna vimlar det av litteraturvetare,geologer och rena amatörer utan specialområde,så varför skulle inte Van Pelt få yttra sig?

Nej, självklart får han yttra sig, jag har ju aldrig begärt att han till exempel skall åka i fängelse för sina felaktiga påståenden i "Förintelse"-relaterade frågor, som hans vedersakare kan riskera att göra om de sätter foten i vissa frihetsälskande demokratiska republiker i Europa. Yttrandefrihet och fri debatt har jag ju alltid förespråkat här i detta forum, och det gäller förstås både "Förintelsetroende" och "revisionistiska" författare.

Fel har han dock likväl åtminstone i denna sakfråga, och det beror sannolikt att han inte har naturvetenskaplig utbildning och därför sväljer även orimliga och fysiskt omöjliga påståenden från "vittnen" som uttalat sig inför och på uppmaning av diverse polska och sovjetiska bolsjevik-kommissioner efter kriget.
2013-06-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Den allra passiva stilen är väl att inte svara på frågor, men jag ursäktar mig om jag har missat ditt svar. Då kan du ju gärna hänvisa till inlägget. Om du händelsevis missat den har jag all förståelse för detta. Du kan ju svara nu.

Angående dina inlägg är det milt sagt slående vilken andel som är fakta och argument respektive passiv-aggressivt malande. När jag skriver försöker jag i regel få med något som bidrar till diskussionen, snarare än tomt munväder och "one-liners" som denna till Sköll:

Citat:
"Är det kul att leva i lilla Förvilla Villerkulla?"
(Inlägg #221 i tråden "Vilka bevis skulle ni (revisionister) acceptera?")

Bättre än så vet vi ju att du kan, käre vän.

Angående din fråga har jag däremot mycket riktigt lyckats missa den, och det får jag förstås be om ursäkt för. (Kanske är det dock en smula förståeligt med tanke på vilka volymer korrespondens jag får bemöta -- ofta här är det ju två eller tre samtidigt som jag debatterar mot, och på ämnen som kräver långa inlägg.)

Hur som helst, minns jag det rätt var det från artikeln jag först länkade till som jag fick uppgiften om hans arbete för staten Illinois. Där stod det (inlägg #2341):

Citat:
The most insidious (and effective) effort has been has been a behind-the-scenes campaign to destroy his livelihood by pressuring state governments to stop employing him as their execution hardware engineer. To allow Leuchter to continue working for the state, declared Illinois Representative Ellis Levin (D-Chicago), "would be an affront to the Jewish community." (Chicago Daily Law Bulletin, August 17, 1990.) Sadly, these underhanded efforts have been successful. The Chicago Sun-Times newspaper, for example, confirmed (in August 1990) that "the state [of Illinois] cut its ties with him over statements that Nazi gas chambers, including those at Auschwitz, could not have been used for executing Jews."

Hur länge han arbetade för dem vet jag däremot inte, det tror jag inte framgick.

Citat:
Jag kan motivera min fråga om det är enradingsvarning på mig. Eftersom du skriver att att det torde vara "något av en "Förintelsetroende" anka" skulle jag vilja veta mer om Leuchters anställning, för det är ju relevant om du anser att det rör sig om en anka. Du menar ju att ifrågasättandet av Leuchters trovärdighet är nys (enligt min tolkning).

Jag har inte uttalat mig om trovärdigheten i hans resultat åt endera hållet, tvärtom skrev jag uttryckligen (samma inlägg):

Citat:
"Notera att jag inte tar ställning till Leuchters Auschwitz-rapport här; den har jag inte haft tillfälle att läsa. Men onekligen känns det som om han retade upp mäktiga intressen med vad han skrev, med tanke på vilken hetskampanj han blivit utsatt för sedan dess:"

Däremot motsatte jag mig det från "Förintelsetroende" håll vanliga nedsvärtande påståendet att han falskeligen skulle ha kallat sig "ingenjör". Som jag förstått saken kan det ordet på engelska ("engineer") ha en bredare betydelse än det brukar ha hos oss (där det som bekant vanligen avser en person med formell ingenjörsexamen). Och så tillade jag att det inte verkar ha varit någon som ifrågasatte hans yrkesmässiga kompetens innan den judiska lobbyn började hata honom på grund av hans för dem obekväma arkeologiska undersökningar.

Men dessa saker vill jag minnas att jag utlade mig om för ganska länge sedan nu?
2013-06-14, 16:20
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Jag talar om häxor och ufon därför att dessa är lika “bevisade“ som GasMyten. Det går alldeles utmärkt att bestämma sig för att det finns flygande tefat och sedan avkräva bevis av andra för att de inte finns. Skulle alla vittnen ljugit? Kan Du bevisa att de ljugit? Det finns tusentals fotografier, skulle alla vara fake? Vilken är ufo-revisionismens metod? Tillsammans bildar fynden bevis: spår i sädesfält+människor som försvunnit+fotografier av ljussken+böcker+TV-program+vittnen= det finns flygande tefat. Eller hur? Nej, det finns det inte, och det förekom inga massgasningar heller. Såvida Du inte sitter på vettiga bevis förstås, jag har ingen prestige i frågan utan min uppfattning står vidöppen för revidering. Men jag vill se bevisen först. Och de kan inte bestå av att Du ber mig bevisa annat.

Som sagt, för tredje gången: redogör för förföljelsen av Europas judar under andra världskriget. Du har ju skrivit att den skett så sätt i gång. Kristallnatten 1938 har du nämnt.

Eller ska du svamla vidare om häxor och ufon???
2013-06-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Har du något som helst vetenskapligt stöd för detta åtminstone i mina ögon ignoranta och verklighetsfrånvända uttalande? Jag har nämligen fått lära mig att insekter (som löss t ex) dör mycket långsammare och att det krävs betydligt högre koncentration cyanid (eller vätecyanid) för att döda dem jämfört med varmblodiga djur (som t ex människor)?

Nu kommer du nog dragande med någon obskyr "bok" av Germar Rudolf igen, den store kemisten, om inte den störste, men det jag efterfrågade var alltså något vetenskapligt (hållbart och beprövat) stöd?

Detta har varit uppe tusentals gånger och jag och andra har hela tiden refererat till Germar Rudolf, även du borde veta detta vid det här laget. Att insekter relativt sett är tåligare än människor vad gäller HCN har inte med saken att göra. Det är fortfarande så att vittnesmålen inte kan stämma utan att HCN halten måste ha varit högre än i avlusningskammarna.

Och vad har ni egentligen att gå på förutom vittnesmålen? Ingenting.
2013-06-14, 17:02
Medlem
Citat:
Med revisionister, vare sig amatörer som dig eller husgudar som Faurisson, måste man stanna upp och gå till källorna. För detta är jag en stalker i dina ögon. Det faller på dig och det är klart att du inte grejar en kritisk granskning.

Jag har inget emot kritisk granskning, tvärtom så är detta något jag välkomnar. Dina fanatiska hårklyverier går emellertid bortom detta.

Citat:
Fram med brevet nu som du hänvisat till. För det är så du ständigt gör; citerar eller hänvisar till något som slutar i en not eller en annan hänvisning. Men aldrig till originalet, till själva texten. Alltid denna återvändsgränd.

Men i vanlig ordning vill du smita iväg. Och försöker dra in på annat.

Jobba på!

Jag har redan angett en källa för mitt citat, vilket är allt man kan kräva, du får väl följa upp den om du inte tror på mig.
2013-06-14, 17:35
Medlem
Citat:
Nej ingen av dessa saker som du har tagit upp, eller har hänvisat till är "goda skäl" även allt det har hittills inte stämt. Det är bara teorier, sannolikt , med mera.. helt utan bevisvärde.

Ja det var på tiden du vill göra det. Jag hänvisade dig till en sida, eller flera sidor förresten.
Var har vi som du inte tycker verklighet:
Jo, Breven! De är verkliga. Sedan kan du komma gnälla hur mycket som helst om det är troligen förfalskning.
Brack är verklig, en person som förnekar all inblandning i kriget. Bara sedan han förnekar kännedomen om brevet, så betyder det inte att det är sant. Eftersom allt annat tyder på han måste känt till det. Allt har jag get dig källan innan.
Eichmann namn står i brevet, det är verkligt. Sedan han förnekar betyder inget, för hans namn är printat in där.

Allt detta har jag bemött tidigare, se tidigare inlägg, orkar inte upprepa mig i oändlighet då du ä'r som en skiva som har hakat upp sig.

Citat:
Jaså ? hur var det med tekniska understödda bevis? Jag tycker det har du nämnt ett antal gånger, inga gissningar. Så du menar x antal personer har tänkt ut logiskt med det måste vara förfalskningar. Men ej tittat det med teknikunderstödd bevis? Hur kan revisionisterna missat det? Det behövs då inget teknisk bevis nu längre, utan det räcker med logisk uträkningar?
Hemskt vad ni ändrar er...

Om brevet talar om saker som vi vet aldrig hände så finns det ingen anledning att göra någon annan form av analys.

Citat:
Fel med vadå ? Du påstod det inte skedde gasningar. Sedan gav jag länken till dig varför det du påstår är helt åt pipan. Pseudonym "Samuel Crowell"är fakta, det kan du bara checka upp själv, det är ingen personangrepp. Börja du bli desperat?

Nej, du klarade som vanligt inte av att bemöta mina motargument.

Citat:
Det har jag besvarat innan, är det troligen förfalskat. Så bör det checkas upp med göra en teknisk undersökning. Inte komma med massa teorier, som visa sig fel hittills. Det är det lättast bevisa något är förfalskat, sedan att revisionisterna har missat det är mig en gåta. De som är så noggranna annars. Det gjordes med "Hitlers dag böcker" , eller hur?
Den 6 maj avslöjades dagböckerna vara förfalskade. Materialundersökningen visade att papper och bläck var tillverkade långt efter andra världskriget. Författaren visade sig vara en påstådd förmedlare, i verkligheten en förfalskare, från Stuttgart - Konrad Kujau. Han hade specialiserat sig på att förfalska Hitlers handskrifter och målningar. Han har bland annat målat 700 tavlor från bildverket Adolf Hitler: The Unknown Artist (1983).
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hitlers_dagb%C3%B6cker

Källa på att en teknisk undersökning kan avslöja alla sorters förfalskningar? Ex man kan anta att vissa sorters bläck och papper är så vanliga att de inte går att avslöja och om utkastet är skrivet endast en kort tid efter att den påstås ha skrivits så går det inte att avslöja.

Sen så kan ma ju tänka sig att dokumentet finns i någon samling någonstans som ogärna lånar ut det till revisionister som kommer förbi och vill göra tekniska analyser på det. Till skillnad från holohoaxarna så arbetar de flesta revisionister under väldigt dåliga ekonomiska omständigheter och med väldigt begränsad budget och det finns gränser för vad man kan åstadkomma under sådana omständigheter.

Citat:
Så hur var det med jag hittade på om papper och bläck, som du nämnde något inlägg innan ?
Så sluta trams dig nu, och plocka fram nu bevis för de är förfalskade, eller acceptera det är äkta. Sedan om dina sidors teser ger jag inget för, som jag har nämnt innan. Här är det tekniska bevis som gäller och inte några "logiska tänkande"

Nej, finns inget som tyder på att det skulle vara äkta eller att det någonsin skulle ha skickats, punkt

Om dokumentet som du refererar till skulle vara äkta så skulle det också ha stora konsekvenser för holohoaxen generellt. I juni 1941 så ska Hitler enligt utsago ha beordrat Himmler att utplåna alla judar som de kunde få tag i och Himmler ska enligt utsago ha vidareberordrat detta till Höss.

men dokumentet som du refererar till är från oktober 1941 och säger att endast de judar som inte kan arbeta ska gasas. Vem, när och varför bestämde helt plötsligt att vissa judar inte skull dödas?

Varför utfördes aldrig den plan som refereras till i dokumentet?
2013-06-14, 18:16
Medlem
Citat:
Nu gör du dig dummare än du egentligen är.Läs vidare i mitt inlägg så ser du tydligt att koks användes i kombination med andra bränslen.

Att det finns ett patent är inte bevis för att processen fungerar.

Citat:
Du får nog klistra in vad du vill ha sagt här i tråden.Jag vägrar läsa dina "wall-of-text"-länkar.
Den övre av trådarna är skriven på den sämsta engelska jag någonsin sett!Jag slutade läsa redan vid första meningen: "A - Why did nazis cremate the bodies of the deaths?"

Min brandvägg spärrar din andra länk.Seriösa källor du kommer med!

Säger personen som kom med en källa från fuskarna på nizkor, något som du också avslöjades med och fick äta upp.

Citat:
Nizkor?

Jaja, skillnaden är inte så särskilt stor mellan dem.

Citat:
Så ditt uttalande:
Att det dina vittnesmål hävdar går tvärtemot all materiell och dokumentär bevisning för att inte tala om flera naturlagar stör dig alltså inte?

...gällde alltså att du har materiell och dokumentär bevisning angående sanningshalten i Gitta Serenys bok!Jamen,varför sitter du och trycker på sån bevisning utan att säga nåt!
Fram med bevisningen!Väntar med spänning!

Du är verkligen helt borta! Det är inte jag som ska komma med någon bevisning för Serenys påståenden om Stangl utan det är hON som ska komma med bevis för att Stangl verkligen sa vad hon påstår.

Citat:
Gör det!De är så lätta att avslöja!

Tar ett IHR-påstående i högen:

52. What was the role of the Vatican during the time six million Jews were allegedly being exterminated?
If there had been an extermination plan, the Vatican would most certainly have been in a position to know about it. But because there was none, the Vatican had no reason to speak out against it, and didn't.

Här är ett brev som avslöjar att Vatikanen visste om vad som skedde:

Polska ambassaden har äran att till hans helighets statssekritariat vidarebefordra följande uppgifter från officiella källor:

Tyskarna är i färd med att utplåna hela den judiska befolkningen i Polen.
De första som grips är gamla,krymplingar,kvinnor och barn,vilket bevisar att de deporterade inte kommer att användas som slavarbetare och bekräftar uppgifterna att de deporterade förs till för ändamålet avsedda anläggningar där de dödas med hjälp av olika metoder,medan de unga och arbetsföra går under av svält och tvångsarbete.

Vatikanen den 19 december 1942.

Personligen överlämnat av ambassadören till kardinal Tardini 21.12.1942.

Att man deporterade även barn och gamla är inget bevis för utrotning. Sen så är detta inget bevis för att man från Vatikanens sida faktiskt trodde på de här uppgifterna. Tvärtom så kände man att det fanns mycket propaganda bland de reporter som man fick kännedom om tack vare sitt mycket goda underrättelsenätverk.

http://codoh.com/library/document/2742

Citat:
Källa: Gitta Sereny vid avgrunden sid 363

Var detta det bästa du kunde hitta?
2013-06-14, 18:27
Medlem
Citat:
Vad menar du med oss?Du är tämligen ensam i din uppfattning.

Har du någon gissning om varför inte Sereny stämdes av de övriga medverkande i boken när hon enligt dig hittat på deras utsagor?

Därför att de tjänade på lögnen låter inte som en orimlig hypotes.

Citat:
Nu är du enbart löjlig!

Nej, det överlämnar jag åt dig.

Citat:
Det är nog ingen här som misstagit dig för att vara beläst.

Apropå avatarer.Din schäfer verkar ha ledsnat och gått hem med svansen mellan benen.

Kan inte pajasen som inte ens kan skilja på sin egen sida och revisionisterna lära sig att inse att han redan förbrukat all rätt att läxa upp andra vad gäller deras bedrifter?

Citat:
Jag förstår mycket väl,men begagnar mig av din metod att flytta målstolparna.
En retorisk metod som brukar kunna ge motståndarsidan sympatier om man misslyckas,men i det här fallet riskerar jag inget.

Jag börjar allt mer få känslan av att du är någon form av troll eller liknande, något som jag iof misstänkt ett bra tag nu.
2013-06-14, 19:55
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind

Ett litet stycke ren fettvävnad (utan ben, muskler och andra vävnader) behöver alltså först tillföras en i förhållande till sin massa betydande mängd energi (värmning med bunsenbrännare i cirka en minuts tid) för att över huvud taget kunna fatta eld, och sedan tar det ändå en timme för det att förbrännas också under dessa optimala omständigheter (med full "vek-effekt"). Vore det ett större stycke (för att inte tala om en hel kropp, som både är en mycket större massa och i huvudsak består av betydligt mindre brännbara substanser) skulle alltså detta vara mycket svårare ändå, samt förstås ta längre tid. Henryk Tauber å sin sida talar till exempel om att man kan kremera hela kroppar på 20 minuter(!).
Ska vi alltså tro att det är din uppfattning att bränna saker fritt i luften som ett ljus (candle) är jämförbart med att bränna samma sak i en ugn?

Testa att bränna upp tio + tio vedträn.
Tio i en kakelugn och tio fritt i luften likt ett ljus.
Berätta om utfallet av ditt experiment här på forat tack.

/VV
2013-06-14, 20:45
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Så man eldade en koksugn med halm och skräp? Det lär ju ha gått ungefär lika bra som att köra en etanolbil på svagdricka -- det vill säga inte alls. Inte nog med att bränslet inte räcker till för kremering, man förstör dessutom ugnen genom att använda den på sådana vis, som den inte blivit konstruerad för.

Och enligt ditt eget citat i inlägg #2694 säger ju Tauber just att det var självförbränning det var fråga om, även när man "tände på" med halm:

En liten gnutta eld, bara, så brinner de färska kropparna som torr ved, tydligen . . . Detta låter inte trovärdigt i mina öron.

Då kanske detta låter mer trovärdigt:

when coke was in short supply, wood was used in the furnaces;

Här är en bild från Auschwitz som visar vedstaplar nära det rivna krematoriet:
http://www.holocaust-history.org/~dkeren/cremation/wood.shtml

The facts of nature have not changed, and today we can read in the brochure of the Simonds firm, which manufactures various incinerators, including pathological incinerators (this material is quoted from the Simonds firm web page as it appeared there on 09/23/1999):

"At or near capacity our continuous feed incinerators operate without auxiliary fuel."

"Pathological Incinerators are designed to consume Type IV waste. This includes: Human and animal remains, consisting of carcasses, organs and solid wastes from hospitals, laboratories, abatoirs, animal pounds and similar sources. These wastes consist of up to 85% moisture and 5% incombustible solids with a heating value of 1000 BTUs per pound as fired Unlike the starved-air systems of Continual Burn and Batch Burn Incinerators, Pathological Incinerators function on excess air."

For those not fluent with technical terms, this means that the "Type IV waste" described here, has a heating value - that is, with enough air, it can sustain its own burning process for some time....

Ugnarna var utrustade med fläktar:

...the Auschwitz-Birkenau furnaces used compressed air which was injected into them to enhance the burning. The fact that this can save a great deal of fuel was noted by the Enginner Mueller, who in 1937 planned a crematorium for the Dachau concentration camp.

Källa: http://www.holocaust-history.org/~dkeren/cremation/discussion.shtml
2013-06-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Tycker du verkligen att allt som jag presenterade ovan med Gersteins vittnesmål låter vettigt?
Att Kurt Gerstein när han hamnade i fransk fångenskap 1945 inte var sig själv och lämnade osammanhängande uppgifter om Förintelsen innan han (troligen) tog livet av sig är känt och de har du också noggrant redovisat. Däremot har du inte redovisat någon vettig förklaring till att hans och professor Wilhelm Pfannenstiels gemensamma besök i Belzec i augusti 1942, där de bägge såg och kommenterade samma gasning. Istället hittar du på att Pfannenstiel tvingats hitta på besöket för att undkomma åtal, vilket inte är vidare sannolikt!

Rätta förhållandet är att Pfannenstiels och Gersteins gemensamma besök i Belzec var omvittnat av några av de som skulle åtalas i Belzecrättegången. Hade Pfannenstiel förnekat besöket hade han troligen riskerat åtal. Nu berättade han om besöket och att han sett gasningen, men kunde påvisa att han var där som medicinskt sakkunnig på tjänstens vägnar och att han inte blivit informerad om dem. Han hade blivit mycket upprörd av det han såg och, enligt sin berättelse, vid hemkomsten informerat en överordnad om det, som hållit med honom och som lovat stoppa gräsligheterna.

Jag går inte vidare här utan nöjer mig med att redovisa det intressanta Höfletelegrammet, http://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6fle_Telegram .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in