2013-06-13, 12:16
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Det är svårt för oss att veta vad som de sa då det inte finns några bevis, jag gissar på att han förnekade allt han anklagades för.

Vad menar du med oss?Du är tämligen ensam i din uppfattning.

Har du någon gissning om varför inte Sereny stämdes av de övriga medverkande i boken när hon enligt dig hittat på deras utsagor?

Citat:
Gjorde de nu det? Jag har svårt att se vad det skulle ha med saken att göra i så fall då dessa inte var anklagade för att ha massmördat människor i Treblinka och Sobibor.

Nu är du enbart löjlig!

Citat:
Jag har aldrig sagt att jag har varit beläst, enbart att du är en clown.

Det är nog ingen här som misstagit dig för att vara beläst.

Apropå avatarer.Din schäfer verkar ha ledsnat och gått hem med svansen mellan benen.

Citat:
Jag tycker att det är en intressant teori, så här skriver Sereny själv;
En dag senare så var han död och Sereny kunde skriva precis vad hon ville!

Mycket intressant!Bevis saknas dock.

Citat:
Jag har inget emot dokumentära bevis men det är lite skillnad på en bandinspelning och hanskrivna anteckningar från en intervju, det måste väl även du förstå?

Jag förstår mycket väl,men begagnar mig av din metod att flytta målstolparna.
En retorisk metod som brukar kunna ge motståndarsidan sympatier om man misslyckas,men i det här fallet riskerar jag inget.
2013-06-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Av det jag läst så var det inte koncentrationen av HCN i själva rummet DA dog av, utan p g a att man inte följt procedurerna ordentligt på nåt sätt. Detta resulterade att kudden var mättad med HCN och när DA lade huvudet på den för att stämma träff med John B blev det tyvärr Lucifer som han fick hälsa på, då det pressades fram HCN (som gömt sig i kudden) rätt i nyllet på DA.

Mycket intressant information!!

Tack.
2013-06-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
.....wall of text...

Så några miljoner liter bensin behövs ej och några hiskliga mängder med ved behövs ej.. För människor funkar också bra, men ej så effektiv som ved förstås eller bensin…
Bara tillför tillräcklig mycket värme, så är "triangeln" sluten, så antänds kroppen.

Citat:
Normalt förbrukas ca 20 liter eldningsolja (Eo1) som stöd-
bränsle per kremering. Mängder upp till 30 liter kan dock förekomma.

http://www.naturvardsverket.se/Documents/publikationer/978-91-620-8491-2.pdf
2013-06-13, 13:24
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeke12
Citat:
Mhmm.
Information helt ur sitt rätta sammanhang. Information som helt saknar värde för det som den här tråden handlar om. Men inte får ditt inlägg mig att tvivla på att Förintelsen är ett historiskt faktum precis. Helt tvärt om faktiskt!
2013-06-13, 16:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Citat:
.....wall of text...

Så några miljoner liter bensin behövs ej och några hiskliga mängder med ved behövs ej.. För människor funkar också bra, men ej så effektiv som ved förstås eller bensin…
Bara tillför tillräcklig mycket värme, så är "triangeln" sluten, så antänds kroppen.

Citat:
Citat:

Titta vad du hittade! Men Zeke12, vad skrev jag?
Men du har rätt det krävs mer energi att förbränna en kropp än ved. Men att det inte skulle kunna NÄSTAN vara självförsörjande det är nog rätt så möjligt. Sedan kan man nog diskutera var är NÄSTAN? Men att kroppen kan användas till att tillföra energi är inga problem.
sedan kommer "wall of text" . Ni missar som vanligt helheten i det man skriver.

Tyskarna brände inte en kropp i taget och lät sedan ugnen svalnar till rumstemperatur.
När du bränner en kropp så tillför du energi (titta på texten) så den antänds. När kroppen är under förbränning så avger den också energi. Den energin som kan användas till nästa kropp, på det viset går det inte åt så mycket energimängd. Därför stämmer inte er uträkning som vanligt.

Så den länken du gav anger vad som behövs för kremera en kropp fullständigt i pulver i en kall krem. Det kan du inte jämföra med tyskarna som brände i princip 24/7 . Då hann inte ugnarna svalna av, plus kropparna tillförde energi. Det är det ni bruka missa som vanligt.
2013-06-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Mycket intressant information!!

Tack.

Citat:
Slutet

Sommaren 1920 får hans hustru jobb på Väddö och de flyttar dit. I brev verkar Dan nu pendla snabbt mellan djup olycka och förtvivlan, och lika stor uppsluppenhet och skämtsinne. Han har i alla fall kommit ifrån Gonäs, som aldrig trivdes i. Han talar även om att flytta till Stockholm.
Han får ett erbjudande om jobb på tidningen Social-Demokraten i Stockholm. Det var för att diskutera denna anställning som han den 15 september 1920 reser till Stockholm. Han tar in på Hotell Hellman på Bryggaregatan. När han lämnat sin packning på rummet ger sig han ut på stan och sammanträffar med några vänner. Vid tvåtiden på natten återkommer han till hotellet och går i säng. Dagen innan hade man behandlat rummet mot ohyra med cyanväte, men inte vädrat enligt föreskrifterna. I madrassen finns stora mängder av giftet kvar. Efter lunchtid hittas Dan Andersson, död i sitt rum, hotellets billigaste, nygift och väntande sitt första barn (dottern Monika, som enligt uppgift ännu lever).
Inte riktigt en tröst, men på något sätt känns det märkligt att veta att Dan en gång sade att han önskade dö på så sätt att han gick och lade sig trött och sliten för att somna in och sedan aldrig vakna.

Källa: http://www.algonet.se/~dander/ord/dan/dan.html#9
2013-06-13, 19:51
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Så den länken du gav anger vad som behövs för kremera en kropp fullständigt i pulver i en kall krem. Det kan du inte jämföra med tyskarna som brände i princip 24/7 . Då hann inte ugnarna svalna av, plus kropparna tillförde energi. Det är det ni bruka missa som vanligt.

Så lustigt.
Revisionisterna missar detta varje gång!
Lär dom sig aldrig av sina misstag?

/VV
2013-06-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så lustigt.
Revisionisterna missar detta varje gång!
Lär dom sig aldrig av sina misstag?

/VV

Missat en av konfans evighetsmaskiner?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Det finns patent på evighetsmaskiner också. Dem tror jag på när jag ser dem i aktion.

http://news.nationalgeographic.com/n...nk_patent.html

Och evighetsmaskin är ju för den delen just vad en ugn är som bränner mer än den får bränsle till att bränna . . .

Nu får vi lugna oss? Så du menar att ett 30 ingenjörer inte kunde försöka utveckla sådan sak?
Nu menar jag DR tinnitus länk om krem ugn? Har du läst deras hemsida? eller bättre gör ett besök ner dit. http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=120
Sedan hur bra det hade funkat en annan sak, men det hade funkat säkert med diverse ändringar.
Men du har rätt det krävs mer energi att förbränna en kropp än ved. Men att det inte skulle kunna NÄSTAN vara självförsörjande är det nog rätt så möjligt. Sedan kan man nog diskutera var är NÄSTAN? Men att kroppen kan användas till att tillföra energi inga problem.
[...]
Så vi kan sammanfatta: Kroppen innehåller brännbart material(druvsocker), även om det ej är komprimerat som ved. När kroppen brinner, så avger den energi(värrme) och syre finns det gott om runt om på jorden.

https://www.flashback.org/sp43883276

En sammanfattning till:

Citat:
[...]
Men du har rätt det krävs mer energi att förbränna en kropp än ved. Men att det inte skulle kunna NÄSTAN vara självförsörjande är det nog rätt så möjligt. Sedan kan man nog diskutera var är NÄSTAN?
[...]

zeke12 ger en länk om var är NÄSTAN?, typ normalt:

Citat:

Citat:

http://www.naturvardsverket.se/Docum...620-8491-2.pdf
https://www.flashback.org/sp43885573

Herkulesbig fetar vad han vet och skrivit om den missade helheten:

Citat:
Titta vad du hittade! Men Zeke12, vad skrev jag?

[...]Sedan kan man nog diskutera var är NÄSTAN? Men att kroppen kan användas till att tillföra energi är inga problem.
sedan kommer "wall of text" . Ni missar som vanligt helheten i det man skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Och evighetsmaskin är ju för den delen just vad en ugn är som bränner mer än den får bränsle till att bränna . . .

Ser man helheten i det dom skriver ser man evighetsmaskinen....

Citat:
Sedan hur bra det hade funkat en annan sak, men det hade funkat säkert med diverse ändringar.

Det MÅSTE ha funkat för att helhetsbilden inte ska missas?

Herkulesbig igen:

Citat:
Men du har rätt det krävs mer energi att förbränna en kropp än ved.
[...]
För människor funkar också bra, men ej så effektiv som ved förstås eller bensin…
[...]
Ni missar som vanligt helheten i det man skriver.

......

Men det finns flera evighetsmaskiner på konfan - kremakapaciteten är en av dom.

Den som är intresserad kan t ex börja här:

https://www.flashback.org/t80013p49

...sidan 49 i tråden Vad betyder revisionism?, där ni dessutom kan läsa en tidig Tinnitus i första inlägget #577.

Flera lik åt gången i krematorieugnar (om det vore tillåtet av etiska skäl) skulle kunna göra dom lika effektiva som bränngropar och utegrillar i Reinhardlägren (Treblinka, Belzec, Sobibor), där heller inget ytterligare bränsle krävdes när man väl fått fyr på ett barnlik:

Citat:
"In Treblinka we learned that little children burn better than grown men. All it takes is a match to light them. That's why the Germans, damn them, ordered us to put the children in the pit first."[91]
[...]

[...]Once the bodies caught fire they would continue burning by themselves.[...]

http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndtreb.html

Som Herkulesbig skriver:

Citat:
För människor funkar också bra, men ej så effektiv som ved förstås eller bensin…

2013-06-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Flera lik åt gången i krematorieugnar (om det vore tillåtet av etiska skäl) skulle kunna göra dom lika effektiva som bränngropar och utegrillar i Reinhardlägren (Treblinka, Belzec, Sobibor), där heller inget ytterligare bränsle krävdes när man väl fått fyr på ett barnlik:

Quotemining.Rosenberg nämner bensin i vittnesmålet.

SS-vakten Heinrich Matthes beskrivning av hur kremering utomhus gick till:

"The incineration was carried out by placing railroad rails on blocks of concrete. The corpses were then piled up on these rails. Brush wood was placed under the rails. The wood was drenched with gasoline. Not only the newly obtained corpses were burnt in this way, but also those exhumed from the ditches."

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Matthes

Intressant nog användes metoden även i Dresden för att kremera liken efter bombräden den 13 februari 1945:

Man hällde bensin över kropparna där de låg på fönsterjalusierna och sedan brändes de döda i en takt om ett likbål per dag med ungefär 500 lik per gång.Uppgiften sköttes med stor sakkunskap - att förvandla så många kroppar till finaste aska utan tillgång till ett specialbyggt krematorium är en tekniskt komplicerad process - av SS-experter som hämtats till staden.Ryktet förtalte att det rörde sig om folk från det ökända förintelselägret Treblinka.

Källa: Sidan 352 Dresden av Frederick Taylor isbn: 91-975262-1-5
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2013-06-14 kl. 00:36. Anledning: Stavfel
2013-06-14, 03:01
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
[...]
Intressant nog användes metoden även i Dresden för att kremera liken efter bombräden den 13 februari 1945:

Man hällde bensin över kropparna där de låg på fönsterjalusierna och sedan brändes de döda i en takt om ett likbål per dag med ungefär 500 lik per gång.Uppgiften sköttes med stor sakkunskap - att förvandla så många kroppar till finaste aska utan tillgång till ett specialbyggt krematorium är en tekniskt komplicerad process - av SS-experter som hämtats till staden.Ryktet förtalte att det rörde sig om folk från det ökända förintelselägret Treblinka.

Källa: Sidan 352 Dresden av Frederick Taylor isbn: 91-975262-1-5
Man skulle kanske kunna "revidera" historien om Dresdenbombningen något?
I och med att det uppenbarligen inte går att bränna liken (som fanns kvar) utan ohemult stora mängder bränsle så måste de ha lagts i massgravar. Men Dresdenbombningen hände (nog) aldrig eftersom man inte kan hitta alla dessa lik i några massgravar, och särskilt inte nu längre. Och man har i vart fall inte gjort några obduktioner från lik hittade i sådana massgravar. Skulle man ha gjort några sådana obduktioner så påvisar de väl knappast att de omkomna dödades av några allierade bomber! Jag skulle tro att de i så fall bara visar på kvävning, brännskador och sådant.

Observera att detta inte är några kategoriska påståenden från min sida. Det är bara en jämförelse med hur så kallade "revisionister" brukar resonera.
2013-06-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Skulle man ha gjort några sådana obduktioner så påvisar de väl knappast att de omkomna dödades av några allierade bomber!

Nä,de dog i ett väldigt kort och exceptionellt dödligt tyfusanfall.
2013-06-14, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du talar ju om bl.a. häxor och ufon, så det är ju uppenbart att vi får ta det hela från början. Metodiskt. 1933-1945 skrev jag angående förföljelsen av Europas judar. Eller 1933-1942, om det blev för mycket på en gång. Ta rubbet. När blev det förbjudet att inneha en statlig tjänst mm mm mm?

Ta den tid du behöver. Ibland får man vänta år på svar här, om de ens kommer.

Jag talar om häxor och ufon därför att dessa är lika “bevisade“ som GasMyten. Det går alldeles utmärkt att bestämma sig för att det finns flygande tefat och sedan avkräva bevis av andra för att de inte finns. Skulle alla vittnen ljugit? Kan Du bevisa att de ljugit? Det finns tusentals fotografier, skulle alla vara fake? Vilken är ufo-revisionismens metod? Tillsammans bildar fynden bevis: spår i sädesfält+människor som försvunnit+fotografier av ljussken+böcker+TV-program+vittnen= det finns flygande tefat. Eller hur? Nej, det finns det inte, och det förekom inga massgasningar heller. Såvida Du inte sitter på vettiga bevis förstås, jag har ingen prestige i frågan utan min uppfattning står vidöppen för revidering. Men jag vill se bevisen först. Och de kan inte bestå av att Du ber mig bevisa annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in