Citat:
Ursprungligen postat av
Visf
Det är en studie som är gjord på 1994, invandringen har förändrats en stor del sedan dess och likaså konjunkturläget. Men jag kan hålla med om att Ekbergs studie en längre tid varit den bästa i Sverige. De flesta på detta forum refererar dock till Tullbergs studie, som bygger en modell för att uppfatta kostnaderna i framtiden och passar bäst för det. De väljer bara den för att det är en högre siffra.
Jag sa det i mitt första inlägg i tråden. Ett minus på 0.57% exkluderat försvarets kostnader. Det är dock mycket mindre än vad tidigare studier visar på, vilket är helt rimligt eftersom sysselsättnigsgraden hos invandrare har ökat så rejält.
Nej, vi har gått igenom det. Tvinga mig inte att leta upp tidigare debatter där Tullbergs siffror är räknade på nutid och dessutom de mest sanningsenliga då det inkluderar en rad missade områden från Ekberg.
I övrigt är allt som vanligt. En studie som missar en massa kostnadsposter visar ändå på ett stort minus trots alla norrmän, danskar, finnar, tyskar osv som invandrat senaste 40 åren. Det är egentligen otroligt hur det trots alla driftiga människor från närliggande länder lyckas gå så mycket minus.
Media ljuger och vinklar.
Wolodarski har något helt annat än Sveriges bästa för sina ögon.