Citat:
Ursprungligen postat av
Medel-IQ
Sidan 146 i rapporten anger att man använder enkätundersökningar.
Menar du hänvisning 34? (Sid 164) Där står det att resultatet brett överensstämmmer med andra enkätundersökningar, men att man underrepresenterar de positiva effekterna eftersom högkvalificerad nyanländ arbetskraftsinvandring utesluts. Så inget om att det skulle underrapportera kostnader framgår av att det är en enkätundersökning.
Man har alltså fått uppgifter om sysselsättning ifrån EU-LFS:
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/microdata/lfs
Det står att data är från 07-09, säger inte det emot påståendet på avpixlat där man säger att man hämtar data ifrån efterkrigstiden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Oformad
Källan är OECDs rapport. Friatiders invändning tycks legitim i mina ögon, dock är jag inte direkt insatt. Men du kanske vet bättre?
OECD's rapport är flera hundra sidor, det är svårt att veta vad de ens refererar till. Man får inte ens sidnummer.
Friatiders invändning är legitim, de andra verkar lite löst hämtade och desperata. Väldigt tunn kritik till hela rapporten måste jag säga, fast det kanske kommer fram mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Platin
"Mathias: Är det några stora förändringar du ser för dig för DN under din ledning eller blir det mest "finputsning"?
Peter Wolodarski: Det blir förändringar steg för steg, precis som tidigare. Vi har precis gjort en stor omgörning av tidningen, så den ligger fast. Men vi kommer i närtid att satsa mer på berättande och agendasättande journalistik. Dagens artikel om tiggeriet i Stockholm är ett exempel på de"
http://www.dn.se/nyheter/sverige/chatt-med-peter-wolodarski/
Jag vet inte om DN:s trovärdighet är särskilt mycket större än någon av dessa. Alla de ovannämnda drivs av en ideologi, DN drivs av en extrem liberalism, medan de andra drivs av nationalism. Det är föga förvånande att DN vill framställa invandringen som enbart positivt och givande, med tanke på deras ideologiska hemvist.
Jag kan hålla med dig helt och hållet. DN skrev ju en asdålig artikelserie om Carema som sågades under vid fotknölarna när man inte bara intervjuade en kritisk sida som var i en arbetsdispyt. Man kan slänga ut alla de där hänvisningarna som illegitima i min mening.
Tycker man kan hänvisa till ursprungliga källan, lobengula la ändå till den på min begäran som andra inlägg i tråden.