2013-06-13, 14:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Spelar väl ingen större roll vad han häktas för, däremot åtalet kanske bara gäller griftefridsbrott.

Ja, jag vet inte, just därför jag frågar, kanske någon kunnig kan svara. Tycker bara att det låter konstigt att sitta häktad för mord om enbart brott mot griftefriden kan styrkas(om det nu är så), sedan vad åtalet handlar om är en annan fråga.
Citera
2013-06-13, 14:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
På grund av att han mår dåligt och behöver medicinsk expertis - kontinuerlig omvårdnad av vårdpersonal, vak och lagom mycket farmaka.

Hur länge är det tänkt att han ska behandlas med silkesvantarna ? Kanske dags att byta ut dessa mot hårdhandskarna ?
Citera
2013-06-13, 14:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Frågan är vad han gör på rättspsyk .. Han är ju inte psykiskt sjuk i den meningen, bara sjukt orolig för att polisen hittar de avgörande bevisen mot honom.

Var det inte så att KJ skulle genomgå en liten psykundersökning? Kanske därför han sitter på psyket, låter som en lämplig plats för en sådan undersökning.
Citera
2013-06-13, 14:50
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Inte ett erkännande, men eventuellt någon ledtråd som kan bidra till att få fast GM. En eventuell koppling på avstånd, men inte i hans direkta närhet..

Jag bara undrar lite ödmjukt hur du kan vara så säker på att han är oskyldig? Vet du mer än vad vi vet? Berätta gärna nåt i så fall.
Citera
2013-06-13, 14:52
Medlem
sisterroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är ett tämligen troligt scenario och ett kvitto på att han är skyldig.

Behöver det inte vara. Oavsett utgång så är han märkt för livet och kan mycket väl ta livet av sig pga anklagelserna, utan att för den delen vara skyldig. Krimvårdarna på häkten får ofta springa och rädda dem häktade från sin egen ångest. Känner en som jobbar med det.

Så jag hoppas han är skyldig, annars har en oskyldig person fått sitt liv ödelagt.
Citera
2013-06-13, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag bara undrar lite ödmjukt hur du kan vara så säker på att han är oskyldig? Vet du mer än vad vi vet? Berätta gärna nåt i så fall.

I en debatt bör det ju finnas förespråkare för alla synvinklar annars blir det ingen debatt.
Visserligen efter de senaste händelserna, så stärks ju knappast MTs aktier.
Citera
2013-06-13, 14:54
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag menar hur det går imorgon om inte åklagaren har bevis för mord, det han häktats för misstanke om, men att åklagaren bara kan styrka styckning. Två olika brott oavsett sannolikheten för att han gjort både och.

Måste han inte i det läget omhäktas med en annan brottsrubricering om de ska hålla honom kvar i häktet?

Brottrubriceringen måste ändras och omhäktning för den nya rubriceringen ska ske. Tror knappast han skulle släppas fri om häktningen skulle dröja. Nu gäller att mord ska styrkas. KJ frias från mordmisstanke och släpps gällande det och om inga NYA graverande bevis hittas kan han inte häktas för den gamla rubriceringen - mord.
Citera
2013-06-13, 14:57
Moderator
OYs avatar
Kring samma tid uppges ett vittne ha sett henne i närheten av mannens bostad Aftonbladets faktaruta.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article16956156.ab

Hur är det nu, har aftonbladet missat något eller är det här vittnet fortfarande aktuellt?

I så fall är det intressant.
Citera
2013-06-13, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Precis vad jag menar med vad jag sa.

Sen är det ju regel också i större uppmärksammade fall att försvarsadvokat skall bytas ut osv.

Har aldrig tanken slagit dig att denna advokat passar sin klient,nackdelen med att ha en
"känd" advokat är att den oftast har många klienter,vilket gör att han inte kan träffa
KJ på dennes villkor utan är upptagen med andra fall och är därför inte lika tillgänglig som en mindre känd advokat.
KJ är förmodligen i behov av BF både som advokat men också som mentor. Jag tror Bo är bra för KJ.
Senast redigerad av LKVN 2013-06-13 kl. 15:04.
Citera
2013-06-13, 15:02
Medlem
''För 22-åringen väntar ny häktningsförhandling i morgon.

Han sitter häktad med fulla restriktioner och mår, enligt Bo Forssberg, inte särskilt bra.

– Det är ganska isolerat men vad jag förstår så kan han nu se på vissa tv-program''
Citera
2013-06-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kring samma tid uppges ett vittne ha sett henne i närheten av mannens bostad Aftonbladets faktaruta.

http://www.aftonbladet.se/incoming/article16956156.ab

Hur är det nu, har aftonbladet missat något eller är det här vittnet fortfarande aktuellt?

I så fall är det intressant.

Aftonbladet går ju bara på de gamla uppgifterna som de fick från intervjun med åklagare.
Klart att det vittnet är intressant, speciellt om det sett KJ några minuter senare på väg åt samma håll.
Citera
2013-06-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Har aldrig tanken slagit dig att denna advokat passar sin klient,nackdelen med att ha en
"känd" advokat är att den oftast har många klienter,vilket gör att han inte kan träffa
KJ på dennes villkor utan är upptagen med andra fall och därför inte tillgänglig.
KJ är förmodligen i behov av BF både som advokat men också som mentor. Jag tror Bo är bra för KJ.

Det kan säkert vara så att han är den bästa för KJ, men det behöver väl inte KJ veta.

De har ju försökt få två advokater till fallet tidigare så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in