Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hm.. smart, dom kunde ju kanske bli "affiliate" till Russia Today. Lysande idé.

Ja, det smarta ligger just i att ryssarna sedan några år tillbaka har upptäckt att de måste göra som väst som hela tiden sysslar med att underminera den ryska regimen innifrån. Ryssland lägger nu ner en ansenlig summa pengar på olika medieinitiativ.

Om man specifikt vill nå ut till svenskar så finns det inget mer kostnadseffektivt sätt än att se till att FT blir en bra tidning som kan arvodera sina journalister. FT är inte Rysslands röst i Sverige, men i den viktigaste frågan, den som handlar om antiimperialismen så har Ryssland och FT identiska åsikter.
Citera
2013-06-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Fria Tider borde lösa sina ekonomiska bekymmer genom att tigga pengar från Ryssland. Sverige håller på med olika "demokratiprojekt" i Ryssland, så varför kan inte ryssarna få sprida lite demokrati i Sverige?

Bästa enkelt genomförbara samhällsförbättrande åtgärden jag har hört på länge.
Citera
2013-06-13, 19:42
Medlem
Fjodorovs avatar
Hade det inte varit bättra att uppmuntra svenskar att skriva in krönikor till FT istället för att betala utländska judiska sådana, som i vissa fall till och med bara är översatta gamla krönikor?
Citera
2013-06-13, 20:06
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Har du nån aning om vad du snackar om? Har du sysslat med någon liknande verksamhet själv som du kan referera till och kan påstå att du har gjort samma sak bättre?

Jag har lite erfarenhet av redaktionellt webb-arbete ja. Vet att det är tidskrävande att bygga upp ett kontaktnät för en seriös publikation men FT verkar inte ens vilja ta steget att försöka. Klipp-och-klista verkar vara tidningens motto.
Citera
2013-06-14, 03:06
Medlem
0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
i den viktigaste frågan, den som handlar om antiimperialismen så har Ryssland och FT identiska åsikter.
Putin antiimperialist? Haha. Nej, men som konservativt orienterad västerlänning har man såklart ändå allt att vinna på ett starkare Ryssland och ett försvagat USA. Rysk utrikespolitik handlar fortfarande om krassa ekonomiska och geopolitiska intressen, medan USA:s utrikespolitik, såvitt gäller Europa i alla fall, har blivit en lekstuga för olika finansiella/mediala intressen vars fobier och fientliga attityder gentemot traditionella europeiska samhällen i allmänhet och gentemot den europeiske mannen i synnerhet är bortom all kontroll. Detta tar sig uttryck i en "kulturmarxistiskt" inriktad utrikespolitik i Västeuropa vars existens naturligtvis är avhängig dessa olämpliga personer. Så har fallet inte varit i Ryssland sedan Jeltsin (salig i åminnelse, hehe) och efter honom har Putin lyckats ganska bra med att återställa ordningen i landet. Nog är Putin hatad av västerländska medier och många oligarker, och nog var Jeltsin omåttligt populär i dessa kretsar, men de uttryckliga och återkommande anklagelserna om antisemitism har Putin samtidigt sluppit. Ryssland är och förblir ett imperium, men de är ändå i någon mån en allierad mot det postmoderna amerikanska inflytandet som för närvarande håller på att omintetgöra hela vår civilisation. Kan man slippa all denna förgörelse i utbyte mot en eller annan flygbas på nordpolen eller gasledning nära Gotland så är det en deal som man, i egenskap av vit svensk man, skulle vara dum om man vägrade acceptera.

Mer på temat:
http://www.friatider.se/imperiet-som-avskaffade-sig-sjalvt
https://twitter.com/friatider/status/338761331039682560
https://www.flashback.org/t168851
Senast redigerad av 0z 2013-06-14 kl. 03:10.
Citera
2013-06-14, 16:37
Bannlyst
Den samlade svenska nazismen som häckar på nationell.nu har fått en kollektiv hjärnblödning efter judinnans krönika.
http://www.nationell.nu/2013/06/13/fria-tider-marknadsfor-judisk-kamp-och-ideologi/
Citera
2013-06-14, 16:43
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Klipp-och-klista verkar vara tidningens motto.
Fast klipp-och-klistra är den huvudsakliga arbetsmetoden för i princip samtliga svenskvänliga nyhetsmedier, från Avpixlat till Fria Tider.

Jag har tex själv skickat in tips till dessa alternativa medier där jag angav målnummer osv och inget hände förrän ett par veckor senare då jag skapade en tråd på Flashback om det hela och lade ut dokument som jag begärt ut. Då blev det en stor nyhet på nästan samtliga alternativa medier. Det visar starkt att är det förenat med minsta lilla arbetsinsats så struntar man i det och hoppas att flashbackgrävarna gör jobbet. Det är så de här medierna får nyheter, genom att surfa etablerade medier och surfa på flashback. Det är också anledningen till att dessa medier aldrig kommer vara något annat än alternativa medier. Man kommer alltid att bara tvåa på bollen och i marginalen. Och vem vet, kanske vissa trivs så.
Citera
2013-06-15, 03:22
Medlem
0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Jag har tex själv skickat in tips till dessa alternativa medier där jag angav målnummer osv och inget hände
Skicka dokumenten nästa gång då, om du nu uppenbarligen sitter på dem. Eller är det viktigare för dig att skapa arbetsuppgifter åt FT- och Avpixlat-redaktionen?

För övrigt består runt 90% av alla artiklar i etablerad dagspress av rewrites eller TT-telegram. Mest eget material hittar man faktiskt i kvällspressen.
Citera
2013-06-15, 10:26
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Den samlade svenska nazismen som häckar på nationell.nu har fått en kollektiv hjärnblödning efter judinnans krönika.
http://www.nationell.nu/2013/06/13/fria-tider-marknadsfor-judisk-kamp-och-ideologi/

Haha. Alltså den där sidan är helt underbar, och alla i kommentatorsfältet.
Ungefär som Svinstian.
Citera
2013-06-15, 12:30
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0z
Skicka dokumenten nästa gång då, om du nu uppenbarligen sitter på dem. Eller är det viktigare för dig att skapa arbetsuppgifter åt FT- och Avpixlat-redaktionen?

För övrigt består runt 90% av alla artiklar i etablerad dagspress av rewrites eller TT-telegram. Mest eget material hittar man faktiskt i kvällspressen.
Ska jag skriva artikeln också?

Du bevisade just min poäng, de här alternativa medierna har inte kapacitet att göra eget arbete så de kommer för alltid att vara klipp-och-klistra bloggar.

Möjligen finns det en kommande ljuspunkt i Nya Tider som verkar ha en hel del eget material.
Citera
2013-06-15, 12:44
Medlem
Citat:
Ska jag skriva artikeln också?
Varför inte?

Citat:
Du bevisade just min poäng, de här alternativa medierna har inte kapacitet att göra eget arbete så de kommer för alltid att vara klipp-och-klistra bloggar.
Moderna journalistisk är rewrites och rent allmänt är det mkt mer ctr-c ctrl-v i DN mfl än i FT.

Har inte FT avlönade journalister kommer de inte sätta sig och ringa runt på småfall gratis, när de bara kan sno från msm utan arbetsinsats. Det är inte så att artiklar skriver sig självt.

Citat:
Möjligen finns det en kommande ljuspunkt i Nya Tider som verkar ha en hel del eget material.
Introvert sekttidning. FT hade en halv miljon återkommande besökare i maj. Nya Tider har väl runt 1000 högerextrema prenumeranter.
Citera
2013-06-15, 13:53
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontosmurfen
Varför inte?
Huruvida jag är lämplig eller ens bör skriva artiklar är en helt annan fråga. Du försöker göra det hela till en "gör det bättre själv då!"-diskussion. Frågan är större än så, det är en symptom både på kapacitet och även avsikt när man inte klarar av att göra ett journalistiskt arbete. Det var ett relativt stort scoop jag kom med och ändå klarade inte några av dessa alternativa medier att göra något av saken förrän jag lät starta en tråd om det på Flashback och jag gjort allt arbete (vilket verkligen inte var särskilt mycket, jag beställde ut några dokument). Tråden resulterade i över hundra sidor och alla alternativa medier tog upp saken. Det är ett oerhört svaghetstecken att den svenskvänliga rörelsen inte har medier som klarar av att göra lite journalistiskt arbete.
Citat:
Moderna journalistisk är rewrites och rent allmänt är det mkt mer ctr-c ctrl-v i DN mfl än i FT.
Löpande enklare nyheter är det men inte större inrikesnyheter. Och en rörelse som vill påverka kan inte alltid vara tvåa på bollen. En rörelse som vill påverka måste göra egna granskningar, gräva fram egna nyheter, ställa makthavare till svars osv. Inte bara rewrita från Aftonbladet och Flashback.
Citat:
Har inte FT avlönade journalister kommer de inte sätta sig och ringa runt på småfall gratis, när de bara kan sno från msm utan arbetsinsats. Det är inte så att artiklar skriver sig självt.
FT kommer aldrig kunna avlöna några journalister så länge man inte klarar av att omsätta sitt arbete i pengar. Något som gänget bakom Nationell Idag och numera Nya Tider verkar kunna.
Citat:
Introvert sekttidning. FT hade en halv miljon återkommande besökare i maj. Nya Tider har väl runt 1000 högerextrema prenumeranter.
Roligt hur alla dessa alternativa svenskvänliga medier kivas och försöker stämpla varandra med samma stämplar som hela den svenskfientliga rörelsen klumpar ihop de svenskvänliga med. Pinsamt. PK-media anser säkert att FT är en "introvert sekttidning" som endast läses av "högerextrema". Personligen tror jag att det är ungefär samma människor som tilltalas av NT som av FT och Avpixlat. Och med tanke på ditt gnäll om att FT inte kan avlöna någon så kanske det är bättre med 1000 (källa på siffran?) betalande prenumeranter än en halv miljon icke-betalande? För trots allt, NT kommer antagligen så småningom att börja gå ut på internet och har de presstöd så kommer de kunna avlöna journalister, göra egna scoop och nyheter och FT kommer fortsätta trycka CTRL-C men kanske har man inte högre ambitioner än så.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-06-15 kl. 14:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in