Citat:
Ursprungligen postat av
Kontosmurfen
Varför inte?
Huruvida jag är lämplig eller ens bör skriva artiklar är en helt annan fråga. Du försöker göra det hela till en "gör det bättre själv då!"-diskussion. Frågan är större än så, det är en symptom både på kapacitet och även avsikt när man inte klarar av att göra ett journalistiskt arbete. Det var ett relativt stort scoop jag kom med och ändå klarade inte några av dessa alternativa medier att göra något av saken förrän jag lät starta en tråd om det på Flashback och jag gjort allt arbete (vilket verkligen inte var särskilt mycket, jag beställde ut några dokument). Tråden resulterade i över hundra sidor och alla alternativa medier tog upp saken. Det är ett oerhört svaghetstecken att den svenskvänliga rörelsen inte har medier som klarar av att göra lite journalistiskt arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kontosmurfen
Moderna journalistisk är rewrites och rent allmänt är det mkt mer ctr-c ctrl-v i DN mfl än i FT.
Löpande enklare nyheter är det men inte större inrikesnyheter. Och en rörelse som vill påverka kan inte alltid vara tvåa på bollen. En rörelse som vill påverka måste göra egna granskningar, gräva fram egna nyheter, ställa makthavare till svars osv. Inte bara rewrita från Aftonbladet och Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kontosmurfen
Har inte FT avlönade journalister kommer de inte sätta sig och ringa runt på småfall gratis, när de bara kan sno från msm utan arbetsinsats. Det är inte så att artiklar skriver sig självt.
FT kommer aldrig kunna avlöna några journalister så länge man inte klarar av att omsätta sitt arbete i pengar. Något som gänget bakom Nationell Idag och numera Nya Tider verkar kunna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kontosmurfen
Introvert sekttidning. FT hade en halv miljon återkommande besökare i maj. Nya Tider har väl runt 1000 högerextrema prenumeranter.
Roligt hur alla dessa alternativa svenskvänliga medier kivas och försöker stämpla varandra med samma stämplar som hela den svenskfientliga rörelsen klumpar ihop de svenskvänliga med.

Pinsamt. PK-media anser säkert att FT är en "introvert sekttidning" som endast läses av "högerextrema". Personligen tror jag att det är ungefär samma människor som tilltalas av NT som av FT och Avpixlat. Och med tanke på ditt gnäll om att FT inte kan avlöna någon så kanske det är bättre med 1000 (källa på siffran?) betalande prenumeranter än en halv miljon icke-betalande? För trots allt, NT kommer antagligen så småningom att börja gå ut på internet och har de presstöd så kommer de kunna avlöna journalister, göra egna scoop och nyheter och FT kommer fortsätta trycka CTRL-C men kanske har man inte högre ambitioner än så.