Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-10, 21:59
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredFolkFrihet
Det är inte är svårt att ringa. Det är desto svårare att få ett vettigt svar. Det finns 21 olika polismyndigheter i Sverige och det tar uppskattningsvis två arbetsdagar varje dag om man ska ringa dem alla, sitta i telefonkö och leta sig fram till någon vettig att prata med för att gå igenom det senaste dygnets händelser.
Två arbetsdagar tar det inte men flera timmar om man inte ska hafsa över det. Sen bygger polisarbete mycket på kontakter, lär man känna snutarna så pratar de mer än om någon random ringer upp för första gången. Ringer man från ett erkänt media så vet alla vad det handlar om, men ringer man från okända FT så kan folk säkert reagera på konstiga sätt. Nu kanske det finns enskilda poliser som är mer positivt inställda till FT men det tar som sagt ett tag att lokalisera och lära känna dem om så bara över telefon.
Citera
2013-06-11, 20:23
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredFolkFrihet
Det är inte är svårt att ringa. Det är desto svårare att få ett vettigt svar. Det finns 21 olika polismyndigheter i Sverige och det tar uppskattningsvis två arbetsdagar varje dag om man ska ringa dem alla, sitta i telefonkö och leta sig fram till någon vettig att prata med för att gå igenom det senaste dygnets händelser.

Varför är det svårt att erhålla vettiga svar? Två dagar kan det omöjligt ta och alla polismyndigheter behöver inte bevakas, det kan gott räcka med de tre största för att få bra utgångspunkter men det kan vara skönt att luta sig bakåt med Control C samt Control V gissar jag att FT tycker. Ambitionsnivån är väldigt låg.
Citera
2013-06-12, 08:34
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Varför är det svårt att erhålla vettiga svar? Två dagar kan det omöjligt ta och alla polismyndigheter behöver inte bevakas, det kan gott räcka med de tre största för att få bra utgångspunkter men det kan vara skönt att luta sig bakåt med Control C samt Control V gissar jag att FT tycker. Ambitionsnivån är väldigt låg.

Har du nån aning om vad du snackar om? Har du sysslat med någon liknande verksamhet själv som du kan referera till och kan påstå att du har gjort samma sak bättre?
Citera
2013-06-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Har du nån aning om vad du snackar om? Har du sysslat med någon liknande verksamhet själv som du kan referera till och kan påstå att du har gjort samma sak bättre?

FT är ju mestadels högerextrema rewrites och en del eget. Varken mer eller mindre och inte särskilt pretentiöst. Det är intressant att läsa där för att de lyfter fram en hel del nyheter som man annars hade missat. Bra ledare också.

Vad de dock inte är är en "En klipp&klistra-hemsida", till skillnad från alla andra svenska nyhetssidor som ctrl-c:ar TT in absurdum. Där har han ju fel.
Citera
2013-06-12, 18:34
Medlem
baggebo1s avatar
För att vara en antirasistisk sida är Fria Tider ovanligt måna om att hålla på 100% renrasighet när det gäller att ta in utländska krönikörer. Inte en ickejudisk droppe så långt ögat når. Gottfried är åtminstone mer sympatisk än det nya stjärnskottet, den anarkoliberala transhumanisten Rachel Haywire vars huvudsakliga budskap i artikeln (ett par vettiga råd finns det allt) är "if you can't beat them, join them". Det sista "them:et" ska givetvis utläsas "us" när Haywire säger det. Bekämpa inte judarna, bli judar själva i stället:

http://www.friatider.se/kontrarevolution-for-hemmafixaren

Transhumanismen är en sinnessjuk, och faktiskt ganska farlig, rörelse som vill få människor att experimentera med och förändra sina kroppar för att skapa en sorts mänsklig robotras. Genom att operera, injicera, experimentera och massanvända droger och mediciner är deras mål att "utrota allt lidande". Judarna har lanserat rörelsen på bred front i populärkulturen med affischnamn som Lady Gaga. Nu slår alltså även "paleokonservativa" Fria Tider ett slag för dessa människofientliga idéer (inte främst för det Haywire säger i den aktuella artikeln utan att man låter just henne säga det).

Här en intervju. För att vara rebellisk mot precis alla mänskliga gränser håller Haywire hårt på vissa regler i alla fall:

Citat:
I went to Israel for my Birthright trip
http://www.acceler8or.com/2011/10/%E2%80%9Cextreme-futurist-fest%E2%80%9D-in-los-angeles-interview-with-creator-rachel-haywire/

Kan väl va skönt sen när hon och hennes vänner har fått massor av dumma gojer att se ut och bete sig som freaks i ett totaldegenererat zombie-USA där alla går på antidepressiva att ha ett mänskligt samhälle att fly till, "bara för oss". Just in case, så klart. För det kan ju aldrig vara själva syftet med såna här idéer att förstöra, förfula och degenerera och slå sönder...
Citera
2013-06-12, 22:15
Medlem
Nix-registrets avatar
Undrade just vad Rachel Haywire var för en figur. Enligt en snabb sökning är hon aktiv i någon transhumanistlobby där nästan alla är judar, så jag antar att "futurist" i sammanhanget inte har nåt med 1900-talets futurism att göra, utan med den judiska singularitetsrörelsen. Om det är hennes huvudintresse, vad har hon med paleokonservatism att göra? Intrycket är snarast att hon är ute och praktiserar sitt eget råd om att kopiera fiendens retorik - som här består av snack om "PK-vänstern" med mera.
Citera
2013-06-13, 00:08
Medlem
Hennes efternamn, Haywire, är ju lagom lustigt också.

Citat:
hay·wire (hwr)
n.
Wire used in baling hay.
adj. Informal
1. Mentally confused or erratic; crazy: went haywire over the interminable delays.
2. Not functioning properly; broken.

http://www.thefreedictionary.com/haywire

Citera
2013-06-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
För att vara en antirasistisk sida är Fria Tider ovanligt måna om att hålla på 100% renrasighet när det gäller att ta in utländska krönikörer. Inte en ickejudisk droppe så långt ögat når. Gottfried är åtminstone mer sympatisk än det nya stjärnskottet, den anarkoliberala transhumanisten Rachel Haywire vars huvudsakliga budskap i artikeln (ett par vettiga råd finns det allt) är "if you can't beat them, join them". Det sista "them:et" ska givetvis utläsas "us" när Haywire säger det. Bekämpa inte judarna, bli judar själva i stället:

http://www.friatider.se/kontrarevolution-for-hemmafixaren

Transhumanismen är en sinnessjuk, och faktiskt ganska farlig, rörelse som vill få människor att experimentera med och förändra sina kroppar för att skapa en sorts mänsklig robotras. Genom att operera, injicera, experimentera och massanvända droger och mediciner är deras mål att "utrota allt lidande". Judarna har lanserat rörelsen på bred front i populärkulturen med affischnamn som Lady Gaga. Nu slår alltså även "paleokonservativa" Fria Tider ett slag för dessa människofientliga idéer (inte främst för det Haywire säger i den aktuella artikeln utan att man låter just henne säga det).

Här en intervju. För att vara rebellisk mot precis alla mänskliga gränser håller Haywire hårt på vissa regler i alla fall:

http://www.acceler8or.com/2011/10/%E2%80%9Cextreme-futurist-fest%E2%80%9D-in-los-angeles-interview-with-creator-rachel-haywire/

Kan väl va skönt sen när hon och hennes vänner har fått massor av dumma gojer att se ut och bete sig som freaks i ett totaldegenererat zombie-USA där alla går på antidepressiva att ha ett mänskligt samhälle att fly till, "bara för oss". Just in case, så klart. För det kan ju aldrig vara själva syftet med såna här idéer att förstöra, förfula och degenerera och slå sönder...
Paul Craig Roberts har väl haft några krönikor iallafall (senast i april? http://www.friatider.se/sanningen-ar-krankande), så knappast 100% "renrasighet" väl?

Men jag hade faktiskt tänkt ta upp frågan här kring det här med de utländska krönikörerna, vore kul med någon ny bra. Och så kom nu den här underliga personen som jag inte riktigt förstår, Haywire. Jag undrar vad det finns att välja på när det kommer till att köpa in krönikor..? Vore ju kul med något intressant...
Citera
2013-06-13, 01:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Paul Craig Roberts har väl haft några krönikor iallafall (senast i april? http://www.friatider.se/sanningen-ar-krankande), så knappast 100% "renrasighet" väl?
Jag raljerade för att göra trenden jag såg tydligare. Roberts är en arisk sanningsägare och FT ska ha all heder för att de har publicerat några av hans krönikor.
Citat:
Och så kom nu den här underliga personen som jag inte riktigt förstår, Haywire. Jag undrar vad det finns att välja på när det kommer till att köpa in krönikor..? Vore ju kul med något intressant...
FT gillar Vdare, Taki's och Alternative Right. Haywires krönika i original hittas här (Flashback är egentligen 4Chan):

http://alternativeright.com/blog/2013/4/3/fightin-words

Jag vet inte om det finns någon "pool" av artiklar från den här typen av tidningar FT handlar ifrån (Gottfried publiceras både i Taki's Magazine och Vdare).

Vilka krönikörer skulle du vilja se?
Senast redigerad av baggebo1 2013-06-13 kl. 01:53.
Citera
2013-06-13, 01:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Undrade just vad Rachel Haywire var för en figur. Enligt en snabb sökning är hon aktiv i någon transhumanistlobby där nästan alla är judar, så jag antar att "futurist" i sammanhanget inte har nåt med 1900-talets futurism att göra, utan med den judiska singularitetsrörelsen. Om det är hennes huvudintresse, vad har hon med paleokonservatism att göra? Intrycket är snarast att hon är ute och praktiserar sitt eget råd om att kopiera fiendens retorik - som här består av snack om "PK-vänstern" med mera.
Jag kan väldigt lite om de här rörelserna men transhumanismen påminner, filosofiskt, om Pierces kosmoteism, faktiskt. Och om den judiska varianten av messianism. Människan (den vita rasen om du pratar med Pierce, juden om du pratar med juden) skall bli gud, här på jorden.
Citera
2013-06-13, 12:31
Medlem
Fria Tider borde lösa sina ekonomiska bekymmer genom att tigga pengar från Ryssland. Sverige håller på med olika "demokratiprojekt" i Ryssland, så varför kan inte ryssarna få sprida lite demokrati i Sverige?

Själv skulle jag inte se ner på FT om det "avslöjades" att sidan tog emot stöd från Ryssland. Tvärt om faktiskt. Även Syrien borde vara intresserade av att det ska gå bra för Fria Tider.
Senast redigerad av Andraandningen 2013-06-13 kl. 12:33.
Citera
2013-06-13, 12:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Fria Tider borde lösa sina ekonomiska bekymmer genom att tigga pengar från Ryssland. Sverige håller på med olika "demokratiprojekt" i Ryssland, så varför kan inte ryssarna få sprida lite demokrati i Sverige.

Själv skulle jag inte se ner på FT om det "avslöjades" att sidan tog emot stöd från Ryssland. Tvärt om faktiskt.
Hm.. smart, dom kunde ju kanske bli "affiliate" till Russia Today. Lysande idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in