Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-09, 14:11
  #1
Medlem
Skattofobs avatar
Någon som vet mer om vilka som ligger bakom http://www.friatider.se/ ? De har en ganska icke PK-agenda. Sen länkar de till diverse kommunistiska sidor, några liberala och till denna sidan. Till råga på allt så finns en reklambanner från greenpeace.org.

Jag får inte det hela att gå ihop kommunister och islamkritiker på en om samma sida. Så info om vilka som står bakom Fria Tider/ Fria medier?


Edit: såg att den stiftelsen som stödde moderaterna hette Fria media och inte fria medier. Då blir frågan ännu mer intressant vilka står bakom Fria tider och Fria medier?
__________________
Senast redigerad av Skattofob 2009-12-09 kl. 14:17.
Citera
2009-12-10, 04:55
  #2
Medlem
Normalgradens avatar
Det finns ingen koppling till den moderata stiftelsen =)

Jag vet att en stockholmare vid namn Widar Nord genom bolag reggat domänen, men tidningen är nog en kund eller vänner till vederbörande snarare en hans egen.

Han bloggar i eget namn i liknande ämnen på http://telerymd.org/~nord/
Citera
2009-12-10, 04:56
  #3
Medlem
Normalgradens avatar
Förresten verkar stiftelsen inte finnas eller ivf inte ha hunnit reggas hos LST ännu.
Citera
2009-12-10, 14:31
  #4
Medlem
FriaTider.ses avatar
Stämmer bra det!

Den som vill skriva för oss kan för övrigt höra av sig till mig per PM då vi behöver fler anonyma klimatförnekare, islamofober, homofober, sexister osv som kan vara med och skapa morgondagens tidning!

Självklart kan man publicera under pseudonym.
Citera
2009-12-24, 14:14
  #5
Medlem
anakatas avatar
Kan avsloja att jag ar en av redaktionsmedlemmarna och att ett par artiklar fran mig kommer upp narmaste manaderna.
Tidningen borjade val egentligen som en forlangning av Widar Nords utmarkta blogg och sedan var vi flera som sag potential att gora nagot riktigt vettigt av den.

FT satsar pa att vara helt politiskt oberoende och vi i redaktionen ar inte speciellt overrens om sa mycket mer an att den ska handla om allt som ar tabu att ta upp i vanliga pressen, berora kontroversiella fragor, samt satsa pa en mycket hog kvalitet pa texterna - det sistnamnda ar det lite sisadar med just nu tyvarr. Lite darfor jag blev engagerad.
Det ska inte bli nagon ny Frianyheter / Politisktinkorrekt aven om det givetvis finns vissa beroringspunkter och gemensamma namnare och vi ser dem definitivt som kollegor aven om jag personligen anser dem vara for vinklade.

Alla ar valkomna att bidra med artiklar och det ar valfritt om man vill ha dem publicerade i eget namn, under pseudonym eller helt anonymt. Vi satsar pa att i framtiden halla betydligt hogre klass an vad t.ex. dagspressen gor, men samtidigt inte censurera nagot.
Kraven vi staller pa skribenter ar bara att faktagrunden stammer och att referenser ges vid behov, att fula retoriska knep i stil med ad hominem (att argumentera mot vem som framfor budskapet istallet for sjalva innehallet) inte anvands, och att - nar det ar tillampligt, vilket givetvis inte galler allt inom politik, filosofi, religion, egna asikter, etc - samtliga pastaenden ar logiska och falsifierbara.
Det vill saga sadant som egentligen borde vara sjalvklart for all press men som svensk dagspress glomt bort for lange sedan.

Tyvarr handlar for manga av artiklarna om invandring just nu, vilket dock ar fullt logiskt av den enkla anledningen att det ar ett av de omradena dar absolut starkast asiktsforbud galler. Jag ska borja skriva om narkotikapolitik och vi ser garna artiklar om fler kontroversiella amnen fran alla standpunkter.
En framtida plan ar aven att kora en serie intervjuer med diverse blattar av olika sorter och farger om hur de ser pa laget i Sverige.

Sjalv ar jag ju libertarian och for fri invandring men anser att Sveriges nuvarande invandrings- och migrationspolitik ar en katastrof bade for Sverige som land och for nodlidande varlden over, bisexuell men anser att all hets- och diskrimineringslagstiftning ska avskaffas omgaende, etc. Sa ni behover inte vara oroliga for att jag skulle vara nagon PK-mupp som jag ibland framstalls som.
Det ar nog snarare en fordel att ha en redaktionsmedlem som det ar helt omojligt att rikta diverse rasist/nazist/Sverigedemokrat/homofob-anklagelser mot... (Just nu rakar jag faktiskt vara i ett land med betydligt fler muslimer per capita an Sverige, och djupt troende sadana dessutom)


Om nagon undrar nagot eller vill diskutera sa laser atminstone jag och Widar den har traden.

Kliar det i fingrarna att argumentera for, emot eller kring fascism, libertarianism, massutvisningar, massinvandring, multikulti, monokulti, bogeri, straigheteri, ja vad som helst som kan vara intressant och som tystas ner eller forminskas i etablerad media sa tveka inte att skicka in en artikel! Ar du osaker pa om den ar relevant och uppfyller kraven sa skriv ihop ett snabbt utkast istallet.
__________________
Senast redigerad av anakata 2009-12-24 kl. 15:11.
Citera
2010-04-14, 11:18
  #6
Medlem
Den judiska sverigedemokraten Ted Ekeroth skriver raljerande om sidan:

Citat:
Fria Tider – fast i PK-världens idioti

Posted on 2010-04-14 by Ted Ekeroth

Fick nyss tips om följande artikel på Fria Tider. Den hade jag helt missat. Sorgligt, för Fria Tider har i många andra fall en del intressanta inlägg. Men det visar sig nu att de följer i vänsterns fotspår av desinformation och lögner och gillar läget att sprida uråldriga antisemitiska myter.

Utan att kommentera allt för detaljera på texten i sig, det har gjort bra på andra håll, kan man bara konstatera att deras resonemang haltar kraftigt. Att det förekommer illegal organhandel över hela världen är väl kanske ingen nyhet, men Aftonblaskans ”artikel” handlade om att IDF dödar ”palestinier” för att ta deras organ och har ingenting med det som uppdagades för längesedan i Israel – att en läkare använde redan döda kroppar (judar, araber och alla andra) i forskning och annat. Att påstå att det ger Aftonbladet rätt är bara ett desperat försök att smutskasta judarna. Nåja, det finns många bra inlägg om detta.

Vad gäller Fria Nyheter är det väl ganska klart att de är inte speciellt vänligt inställda till mångkulturen. Men en varningsklocka ringer alltid när man dels är emot massinvandringen och sedan gillar att driva ”blood libels” mot Israel och judarna, delta i propaganda mot Israel som uteslutande kännetecknas av att judarna är skyldiga till det mesta och alla andra är offer för judarnas, förlåt, israelernas ondhet.

Det som förenar extremhögern med vänstern är antisemitismen, kampanjen mot Israel och judarna. Efter jag läst detta dravlet på Fria Tider inser jag nu ungefär vilka åsikter Fria Tiders redaktion har.

http://tedekeroth.se/2010/04/14/fria...rldens-idioti/

Det där med nyanser är verkligen inte judarnas grej riktigt. Det blir ganska uppenbart vilken roll bröderna Ekeroth har att spela i den allt snabbare framväxande kritiken mot mångkulturen i Sverige. Min gissning är att de inte enbart har sin betalning för politiskt arbete från SD:s partikassa.
__________________
Senast redigerad av IvanLendl 2010-04-14 kl. 11:28.
Citera
2010-04-14, 20:44
  #7
Medlem
ShineCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Den judiska sverigedemokraten Ted Ekeroth skriver raljerande om sidan:



http://tedekeroth.se/2010/04/14/fria...rldens-idioti/

Det där med nyanser är verkligen inte judarnas grej riktigt. Det blir ganska uppenbart vilken roll bröderna Ekeroth har att spela i den allt snabbare framväxande kritiken mot mångkulturen i Sverige. Min gissning är att de inte enbart har sin betalning för politiskt arbete från SD:s partikassa.
Ja, där var det verkligen ljud i skällan. Ekeroth är i mitt tycke inte en av de samtida intellektuella i Europa, starkt att kritisera en artikel på Fria Tider som är 4 månader gammal.

Fria Tider måste vara nere i brygga nu.
Citera
2010-04-18, 17:59
  #8
Medlem
Är Friatider nedstängt nu eller?
Citera
2010-04-18, 19:23
  #9
Medlem
klas121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deavile
Är Friatider nedstängt nu eller?
Sidan blev tydligen DoS-attackerad.
Citat:
http://www.friatider.se/friatider-se...ny-ddos-attack
Vid halvtvåtiden idag sänktes FriaTiders server av en mer koordinerad DoS-attack från flera olika datorer.
Citera
2010-04-18, 23:56
  #10
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Den judiska sverigedemokraten Ted Ekeroth skriver raljerande om sidan:



http://tedekeroth.se/2010/04/14/fria...rldens-idioti/

Det där med nyanser är verkligen inte judarnas grej riktigt. Det blir ganska uppenbart vilken roll bröderna Ekeroth har att spela i den allt snabbare framväxande kritiken mot mångkulturen i Sverige. Min gissning är att de inte enbart har sin betalning för politiskt arbete från SD:s partikassa.

Ted Ekeroth är, och har alltid varit, en impulsdriven, sionistisk idiot.
Citera
2010-04-21, 20:54
  #11
Medlem
ShineCitys avatar
Fria Tider drar på sig uppmärksamhet från bloggosfären:

Bloggo - "Fria Tider - en intellektuell höger":
http://bortkopplad.se/bloggo/2010/04...ektuell-hoger/

Helena von Schantz - "Felval på norra Cypern":
http://helenavonschantz.blogspot.com...ra-cypern.html

De blir populärare verkar det som.
Citera
2010-04-21, 22:27
  #12
Medlem
Cesares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShineCity
Fria Tider drar på sig uppmärksamhet från bloggosfären:

Bloggo - "Fria Tider - en intellektuell höger":
http://bortkopplad.se/bloggo/2010/04...ektuell-hoger/

Helena von Schantz - "Felval på norra Cypern":
http://helenavonschantz.blogspot.com...ra-cypern.html

De blir populärare verkar det som.

Fria Tider verkar ha fått ett rejält uppsving den senaste månaden efter deras rapportering i Landskronafallet. Enligt Alexa är de nu större än Fria Nyheter, till exempel. Vi föredrar helt klart FT framför de andra indignerat pöbelvrålande bloggarna á PI; de är bredare, seriösare och mindre SD-korrekta. Här om dagen blev de ju alltså attackerade av Kent Ekeroth för sin Israelkritik, t.ex.
__________________
Senast redigerad av Cesare 2010-04-21 kl. 22:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback