2013-06-13, 05:53
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
vBortsett frn vriga effekter och bieffekter, vad fr skydd kan man vidta om man tar krlsammandragande preparat av ngot skl?
Acetylsalicylsyra / Treo/ Trombyl osv. r ju ett mne som minskar risken fr att det skall bildas proppar generellt. Men sedan hamnar man bland de receptbelagda och svrare lkemedlen som Waran etc. ganska snabbt.

Att vrma extrtemiteterna r vad jag frsttt gynnsamnt (vidgar krlen), likas mindre mnder alkohol kan jag tnka mig d det frtunnar blodet och vidgar krlen.

Men det borde finna fler lttdoserade och tkomliga krlvidgare att tillg. Doktor? - ngon?
Bllila ben r inget jag skulle ta ltt p.

Jag kte p en DVT (djup ven trombos/propp i strre ven i vaden) under en period d jag tog MDPV p kvllarna, innan det klassades och man insg vilken sjuk jvla drog det var.

Det fr man inte under 35 utan vidare och jag r tmligen sker p att orsaken ligger i MDPV bruket. Har hrt flera liknande fall. 3,4 CTMP ger ocks smre flde till ftter och ben, lossnar en sdan proppbildning, som man kanske knappt mrker, s kan det vara ver p minuter om den stter igen lungan och drmed syresttningen av frmak(en).

Frmodligen ns inte frskskaninerna av denna ddsstatistik d det r ett vanligt stt att lmna jordelivet p och man inte aktivt sker efter nya ntdroger s fort ngon fr en lungemboli.

S: ett trkigt varningens finger av egen erfarenhet samt en frga kring mjligheten att skydda krlen om man nu nd tar ett preparat med sammandragande verkan.

Efter att ha lst lite i en trd om substansen 25i-NBOMe som ven den r vasokonstriktiv rekommenderades det att ta en tesked cayennepeppar och sklja ned med ett stort glas vatten. Het/stark mat utvidgar kroppens blodkrl!
Citera
2013-06-13, 07:56
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrents
Jag kan ju alltid lnka till mitt tidigare inlgg som jag skrev efter att jag testat drogen.

https://www.flashback.org/sp43665713

Kommer absolut inte prva denna igen!

Ajd, lter mindre kul. Jag krde p lite ver 150mg nasalt, pulverform d.
Kommer inte kra denna igen heller. Psykos varning p den dosen jag tog
Citera
2013-06-13, 15:02
Medlem
Torrentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Ajd, lter mindre kul. Jag krde p lite ver 150mg nasalt, pulverform d.
Kommer inte kra denna igen heller. Psykos varning p den dosen jag tog

Tvivlar jag inte en sekund p!
Citera
2013-06-13, 17:14
Medlem
affemelikes avatar
Tja!

Fick hem ett sample 10mg av denna nr jag bestllde annat frn J.. Vad tror vi om dosering i.v? 5mg eller 10mg?

Citera
2013-06-14, 19:34
Medlem
pinkapes avatar
Om ngon r intresserad om att lsa upp denna rc fr att administrera p annat stt s gr det utmrkt att lsa i isopropyl alkohol. Renaste varianten 96% sedan blanda alkohol lsningen som r liten i mngd med vatten. Lta alkoholen dunsta oen strre andel vatten ;-) happy researching frsiktighet xr ett mste.
Citera
2013-06-20, 05:14
Medlem
Var inte intresserad av denna RC men efter att ha lst trden r jag sugen.
Folk har hllt bensin i min brevlda. Och frskte bryta ner min drr.
Skuggfolk har frfljt mig, fick sn panik att jag ringde polis.
Jag har blivit angripen av morgellons-maskar.
Methbugs r inte kul grejer, kliar och har sig!

Snetrippar p CS r numera bara kul.
Citera
2013-06-20, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
Var inte intresserad av denna RC men efter att ha lst trden r jag sugen.
Folk har hllt bensin i min brevlda. Och frskte bryta ner min drr.
Skuggfolk har frfljt mig, fick sn panik att jag ringde polis.
Jag har blivit angripen av morgellons-maskar.
Methbugs r inte kul grejer, kliar och har sig!

Snetrippar p CS r numera bara kul.

Ba dum piss

hahaha jaa du, vet hur det kan bli om man inte sover ngon jvla gng busnisse
Citera
2013-06-22, 23:56
Medlem
Om inte denna etylfenidat/metylfenidatRC dg s r hr en lista med lagliga analoger,

3CTMPNMe
()-threo-N-methyl-3-chloromethylphenidate
4ATMP
()-threo-4-aminomethylphenidate
4FTMP
()-threo-4-fluoromethylphenidate
4MeTMP
()-threo-4-methylphenidate
4MeTMPNMe
()-threo-N-methyl-4-methyl-methylphenidate
3,4CTMP
()-threo-3,4-dichloromethylphenidate
TMP
()-threo-methylphenidate
TMPNMe
()-threo-N-methyl-methylphenidate
TMPNBn
()-threo-N-benzyl-methylphenidate
TROHNBn
()-threo-N-benzylritalinol
TROMeNBn
()-threo-N-benzylritalinol methyl ether

hitta er nrmsta kemist!
Citera
2013-06-28, 06:14
Medlem
Var frst inte sugen d jag redan ter ritalin men orkar sllan dagligen.
Kpte en pellet efter ha lst trden. Jag sov dligt inatt, eller frresten, jag sover ungefr aldrig.

Jag frvntar mig att det ska ta ngra timmar, sen fr frnimmelser av en stimulant som inte knns som ett hjrntummr till en bran. Men sedan fort gr ver i en AT inte olik den p Concerta men vrre. .
Ngot annat jag borde vara knslig mot tycker ni?

Kollar lite p molekylen, det ser ut som man satt ihop den fr att ge mest dopamin effekt.

Enligt fulllers PDF(som jag inte kommer t nu) var den ocks neurotoxistisk.
4-BA > 4-CA > 4-FA / 3,4-CTMP
Frn mest till minst giftig.om jag minns rtt.

Kan inte vara en slump att den samtiigt liknar opiod-RCn. AH-7921....

Sen frvner det mig ter igen hur de tnker. De ville gra den potent DRI ser man, men frstr inte hur man tnkte sen. Som mitt inlgg ovan menade. det finns redan lovande lagliga analoger vilket borde vara frsta valet, men istllet brjar man med shady kemi...

Nu gick jag AFK, skriver som jag vore tjackad.
Kan vl inte knna av det redan?
Senast redigerad av Zi 2013-06-28 kl. 07:02.
Citera
2013-06-28, 07:58
Medlem
1 timma och 30 min, knner mig mer pedantiskt. Lite dumtjackad,

Och rtts rastls, inte alls olikt som p concerta.

3,4-CTMP verkar bekrfta vad jag trott i mnga r, att de mer lngtidsverkade(Concerta) ger mer biverkningar n kortvariga(ritalin).

Sen r vl Ritalin dex-metylfenidat, medans concerta r levo,dex-metylfenidat?
Var ju rtt oklart dr Concerta tillverkas i Sverige. Och rtt nytt att man undersker isomeri.
Citat:
Four isomers of methylphenidate are known to exist. One pair of threo isomers and one pair of erythro are distinguished, from which only d-threo-methylphenidate exhibits the pharmacologically usually desired effects.[14][160] When the drug was first introduced it was sold as a 3:1 mixture of erythro:threo diastereomers.

The erythro diastereomers are also pressor amines. "TMP" is referring only to the threo product that does not contain any erythro diastereomers. Since the threo isomers are energetically favored, it is easy to epimerize out any of the undesired erythro isomers. The drug that contains only dextrorotary methylphenidate is called d-TMP. A review on the synthesis of enantiomerically pure (2R,2'R)-(+)-threo-methylphenidate hydrochloride has been published.[161]
http://en.wikipedia.org/wiki/Methylphenidate

Det skulle frklara skillnaden i biverkningarna p Ritalin och Concerta som alla knnt av.

Det r bara Focalin av Novartis, as Attenade som r ren D-metylfenidat(NDRI). Skulle grna prova.

ter 30*2mg ritalin coh 40mg strattera om dagen r det tnkt men tar paus nu.
Vore intressant om de gick f till Sverige.
---

Sen har vi ocks Christopher Gillberg

Mannen lt sig influeras av autism och hitttade p DAMP,
Citat:
Som ett resultat av forskningen kom Gillberg fram till att vart femte svenskt barn skulle lida av damp.

Motstndarna menade att en mer rimlig uppskattning skulle vara 57 procent.
och gick ut med att Svenska Concerta var den bsta medicinen fr det. CIBA/AstraZeneca/Astra hade patentet d.
Citat:
Upprinnelsen till brket r den forskning som Christopher Gillberg bedrivit sedan 1970-talet om damp och adhd. Gillberg ser en biologisk orsak till diagnoserna och har fresprkat medicinering med centralstimulerande medel.

Christopher blev sedan flera gnger tvingad att lmna ut sin forskning vilket han vgrade.
Jag rder er att lsa sjlva, sjukt att en sn hr man fick snt grepp om barnpsykiatrin.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pr...tt_5607887.svd

Citat:
Men i maj 2004 uppges hela materialet ha frstrts i papperstuggar av Gillbergs fru, en forskarkollega och avdelningens controller utan Gillbergs vetskap.

Personalansvarsnmnden vid Gteborgs universitet beslutade att polisanmla dem. I januari 2005 talade JO Christopher Gillberg fr tjnstefel.

Gillberg dmdes i bde tingsrtt och hovrtt fr tjnstefel fr att han vgrat lmna ut sitt forskningsmaterial.

Citat:
Vad betyder domen fr forskningsvrlden?

Det beror helt och hllet p vem man frgar. ena sidan: flera namnkunniga forskare har gett Gillberg sitt std och menat att det ur patientskerhetssynpunkt var rtt att inte lmna ut materialet. Argumentet r att deltagare i forskningsstudier mste kunna lita p de lften om sekretess som ges.

andra sidan menar kritiker att all forskning mste kunna kontrolleras i efterhand och drfr mste forskare vara beredda p att dela med sig av materialet. Ngot svar om hur denna avvgning ska ske ges dock inte i domen frn Europadomstolen.

Var finns materialet i dag?

Hela underlaget till Gillbergs forskningsstudie frstrdes 2004 av medarbetare p Gteborgs universitet ngot tre personer dmts fr.

Det brndes i en oljetunna.

Citat:
Lars Christopher Gillberg, fdd 19 april 1950 i Gteborg, r professor i barn- och ungdomspsykiatri vid Gteborgs universitet liksom vid Institute of Child Health i London och vid universitetet i Glasgow. Gillberg r ocks medlem av den Norska Vetenskapsakademin. Hans forskning omfattar ett brett flt av neuropsykiatriska tillstnd hos barn och ungdomar ssom autism, DAMP, ADHD, psykisk utvecklingsstrning, anorexia, Fragil X-syndromet, Tourettes syndrom och andra empatistrningstillstnd. Gillberg r internationellt mest knd fr sin forskning om autism, och har bland annat publicerat flera uppmrksammade vetenskapliga artiklar som beskriver tidigare oknda genetiska avvikelser vid detta tillstnd. [1]
Hahahah, jklar vad den hr wikin blivit tvttad. Kanske dags att brja rtta wikis igen, jag har skrivit det mesta p dexamfetamin och metamina och del annan redan.

Jag fanns sjlv med i minst av hans artiklar. Kommer ihg nr det, vuxenpsyk ungefr att mina barnjournaler var sprlst borta. Hade grna lst de..

Citat:
frsvarar Gillberg har andra sidan anfrt att han inte har rtt att bryta det sekretesslfte han lmnat till sina patienter och drfr inte kan lmna ut journalerna, som bl a innehll detaljerad information om frskspersonernas (och deras familjemedlemmars) psykiska sjuklighet, drogmissbruk och sexuella lggning. Att lova lngtgende sekretess till frskspersoner r ett krav som etiska kommitter vrlden ver stller fr att kliniska studier ver huvud taget skall f inledas.
Sekretesslfte? Nej jag kommer ihg det, forskningen skulle vara offentlig och lgga grund fr kommande barnpsykatri.

Hr finns det mesta
http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6..._barn_med_DAMP

Kom av mig men hoppas det blev vl ett s intressant inlgg att de fr vara kvar

Mvh - blev rtt go p 3,4-CTMP faktiskt, ver frvntan.
Tagit 2mg ksalol som knns med.
Senast redigerad av Zi 2013-06-28 kl. 08:42.
Citera
2013-06-28, 12:11
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zi
Kollar lite p molekylen, det ser ut som man satt ihop den fr att ge mest dopamin effekt.

Enligt fulllers PDF(som jag inte kommer t nu) var den ocks neurotoxistisk.
4-BA > 4-CA > 4-FA / 3,4-CTMP
Frn mest till minst giftig.om jag minns rtt.

Kan inte vara en slump att den samtiigt liknar opiod-RCn. AH-7921....

Sen frvner det mig ter igen hur de tnker. De ville gra den potent DRI ser man, men frstr inte hur man tnkte sen. Som mitt inlgg ovan menade. det finns redan lovande lagliga analoger vilket borde vara frsta valet, men istllet brjar man med shady kemi...

Den utvecklades fr att ge s lite pverkan p dopamin terupptagning som mjligt. Och Fullers avhandlar inte 3,4-CTMP s vitt jag vet. Du tnker nog p 3,4-dikloroafetamin.

Jag kan inte svara varfr den r s lik AH-7921 men det r vanligt att halogenera para positioner i lkemedel fr att skydda mot hydroxylering av enzymer. Kanske r det s att SARs och dator modelleringar har visat sig att 3,4-dikloro substituenter kan vara gynnande i bda fall.

Hur upplevde du bieffekter gllande 3,4-CTMP mot Concerta?
Citera
2013-06-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Den utvecklades fr att ge s lite pverkan p dopamin terupptagning som mjligt. Och Fullers avhandlar inte 3,4-CTMP s vitt jag vet. Du tnker nog p 3,4-dikloroafetamin.

Jag kan inte svara varfr den r s lik AH-7921 men det r vanligt att halogenera para positioner i lkemedel fr att skydda mot hydroxylering av enzymer. Kanske r det s att SARs och dator modelleringar har visat sig att 3,4-dikloro substituenter kan vara gynnande i bda fall.

Hur upplevde du bieffekter gllande 3,4-CTMP mot Concerta?

Stmmer, jag blandade ihop.
Ville dubbelkolla med halogeniserade amfetaminer.

Jag kollar upp det dr med att de liknar varandra nu, det r lite som hela molekylen r med i form av isomeri ver sig sjlv, skumt bara, kan vara ngot para i syntes som du sger.

Jag fr i stort sett inga biverknar av metylfenidat och kan tnka mig ta detta i strre dos, jag tog bara 5mg nu. Tror dock inte jag kommer f ngon vidare rolig effekt, fr se. tit Concerta i 10 r innan.

Borde sova nu.
Senast redigerad av Zi 2013-06-28 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in