2013-06-12, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi vet ingenting om hur KJ är att ha att göra med i spelen, han har sitt intresse, dock kan han vara en utpräglad soloplayer, svårt att fungera i gruppen, men skicklig på egen hand, vi vet inte.

Nej, det vet vi inte, men att han släpps med och tillåts delta visar väl ändå på något?
Socialt dysfunktionella släpps i regel inte in i grupper.
Citera
2013-06-12, 02:25
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Enkelt uttryckt, det finns inte tillstymmelse till kroppsspråk, rak som ett kvastskaft, armarna rakt ner efter sidorna, händerna konstigt vikta, vaggande gång, kanske på tå. Ser ut som en zombie med tunnelseende.

Kan du länka till filmsnutt? Du har rätt i att allt var livlöst och slappt.
Citera
2013-06-12, 02:27
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Nej, det vet vi inte, men att han släpps med och tillåts delta visar väl ändå på något?
Socialt dysfunktionella släpps i regel inte in i grupper.

Fast as är inte så dysfunktionellt alltid, de kan visst delta, fast i sin egen lilla box. Folk förbarmar sig när man väl träffat dem, och det är inte så lätt att klippa bandet. Vi vet ju inte hur det funkade med airsoften, vilket team KJ var med i... kanske med likasinnade? Har ställt frågan tidigare. Det är inte ovanligt att folk med as tar med andra med samma handikapp, och blir som en grupp i gruppen.
Citera
2013-06-12, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Fast varför tror du att det sociala funkar? Airsoftgrabbarna skriver hur mycket de uppskattar att käka korv och umgås efter spelet, men KJ avviker, han deltar inte i gemenskapen.

KJ ryktas vara "fyllechaffis". Det innebär kanske att han står vid sidan av, och är "bra att ha", men inte mer.

Han klarar inte vanliga gymnasiet (kräver både intresse, iq och samspel med lärare och klasskompisar), inte heller "särgymnasiet", som det verkar.

Han har haft ett "vaktmästarjobb", antagligen någon åtgärd. Oklart vad han gjorde vid tiden för mordet, antagligen ingenting.

Han fixade högstadiet, men där slutar det. Sedan blir det bara avslag. Lumpen får han inte göra.

Jag tror fortfarande att han har as med sitt extrema intresse och att han bara pratar om vapen (sitt intresse) med dem som förhör honom... och advokaten...

så bara för att man är i en åtgärd så har man fel i huvudet/är socialt inkompetent?
kan juh vara så att han har vart arbetslös så länge, och om han då inte har slutbetyg så är han längst ner på näringskedjan och här finns jäkligt dåligt med jobb, speciellt för den kategorin, och som bekant älskar af att sätta ut folk på praktiker för att det ska se bättre ut i deras statistik.

han har juh uppenbarligen social förmåga, känner folk som känt hänt, träffat han en och annan gång. han kan bete sig lite udda, ja, han är obekväm omkring människor, kanske verka lite barnslig ibland rent av, har lyckas hålla ett x antal förhållanden.
nånting funkar juh
han är inte en känslokall, kallblodig lufs som tufsar omkring..
han är en vanlig människa med lite andra förutsättningar
(sen OM han nu gjort det så kanske det slog slint just då, han fick panik, black out, vad som helst)
Citera
2013-06-12, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, det finns folk med as som gärna vill vara "med", men de lufsar lite vid sidan av. De kan sitta på en pub, ensam i gruppen, de kör ett eget race. De kan gå ut och dansa, och försöker följa takten... klart att de kan ägna sig åt airsoft också. Jag har träffat på en person som själv berättar att hen har autism, och det är verkligen en speciell person.

Ofta skapar handikappet en del följddiagnoser, det är inte lätt att vara medveten om att man faktiskt inte är som andra, och får kämpa hela tiden, men nobbas konstant. Folk förbarmar sig, men inte mer, bland annat på grund av stalkningsproblematiken, de förstår inte vilka som vill ha kontakt med dem (väldigt få, sådana som är lika dem själva). Att VB och KJ umgicks kan man kanske förstå, utifrån det som sagts om dem båda. Fast VB var snäll, medan KJ var psykopat, också, som det verkar.

Ja, men där finns en viss social anpassning, som vi specialspanare inte gillar, ej heller polisen, de vill helst hitta en rubbad person som de kan sy in. Trots att de sitter på en person med 1-4 diagnoser, varav den han har är i minoritet, och de övriga väger över handen.
Citera
2013-06-12, 02:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Tack för rättelsen. Jag menar att det finns likheter mellan Breivik och KJ. I de flesta fall när en kvinna mördas så finns det svartsjuka med i bilden. Bodengrabbens teori om att KJ sett VB lämna TP:s lägenhet i Bodsvedjan kl 21, följt efter henne och av svartsjuka stuckit ned henne och slängt henne i älven bar verklighetens prägel. Vid styckmord kan tillkomma att gm är en psykisk störd person, speciellt om en offensiv styckning utförts.

På ett annat plan är gm en socialt formad individ, inte bara stöpt ur sin ev sjukdom.

På det sociala planet finns likheter med Breivik och KJ. De jag räknade upp var att ingen av dem blev godkänd för värnplikt; båda med ett abnormt intresse för vapen; båda finner en identitet i sektgrupperingar; det kan finnas en gemensam nämnare i intresse för tempel riddare orden (vilket skulle förklara att KJ lindar sina vapen i rosa band och stuckit VB nio gånger i ett mönster som bildar tempel ordens stjärna); vad jag förstått har båda deltagit i pridefestivaler och båda har ofullbordade skolgångar.

Inget av dessa punkter är för sig taget det minsta o-normalt, men anmärkningsvärt många likheter blir det dem emellan.

Min poäng blir att KJ i likhet med Brevik är mycket mer begåvad än vad som framkommit i tråden: så begåvad att han faktiskt kan vilseleda förhörsledare o den samlade psykiatriska expertisen där han nu sitter!

Varken Breivik eller KJ är psykiskt sjuka och att vilseleda den psykiatriska "expertisen" är varken unikt eller direkt svårt, det har vi sett åtskilliga exempel på. KJ och hans gelikar - jag tänker närmast på länken med några grimaserande grabbar som filmats med vad jag tror var en mobiltfn, samt någon som klättrade omkring i ett träd - är i flera avseenden retarderade individer som främst kännetecknas av brist på emotionell och social mognad samt att de vanligtvis saknar empati, vilket kan ta sig uttryck att i tidig ålder känna stor lust att på plågsammast möjliga sätt döda djur. Störda förvisso, men inte psykiskt sjuka. Adekvat straff är fängelse, inte "vård".
Citera
2013-06-12, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
nej det lär jag inte kunna.
jag vet inte namnen på dom som var med och sökte.
min källa där, som jag vet har tystnadsplikt, kände en som var med vid fyndet, och berättade att denna person vart i krismöte hela natten och fortfarande var det någonstans mellan 12-14 den 21a
samma källa, har själv blivit inblandad på något vänster, missade hur, tror inte det riktigt kom fram heller helt för hen inte kunde berätta, och hade då fått skriva tystnadsplikt (kanske pga förundersökningssekretess(?))
Det var en tjej ( förmodar jag) som skrev att hennes "äkta hälft" eller nåt liknande var med och hittade fynd nr.2 och han uttryckte att det var "grisigt", typ. Hon har inte skrivit i tråden sen dess, så jag är beredd att tro på att vissa har belagts med munkavle, frivilligt eller påtvingat.
Citera
2013-06-12, 02:37
Medlem
Citat:
så bara för att man är i en åtgärd så har man fel i huvudet/är socialt inkompetent?
kan juh vara så att han har vart arbetslös så länge, och om han då inte har slutbetyg så är han längst ner på näringskedjan och här finns jäkligt dåligt med jobb, speciellt för den kategorin, och som bekant älskar af att sätta ut folk på praktiker för att det ska se bättre ut i deras statistik.

han har juh uppenbarligen social förmåga, känner folk som känt hänt, träffat han en och annan gång. han kan bete sig lite udda, ja, han är obekväm omkring människor, kanske verka lite barnslig ibland rent av, har lyckas hålla ett x antal förhållanden.
nånting funkar juh
han är inte en känslokall, kallblodig lufs som tufsar omkring..
han är en vanlig människa med lite andra förutsättningar
(sen OM han nu gjort det så kanske det slog slint just då, han fick panik, black out, vad som helst)

Så jävla rätt du har i mycket, fram till dess att han kör ikapp henne och sticker kniven i henne på vägen hem, här brister det sociala, han dumpar henne inte i älven som vi övriga hade gjort, nej tar med henne i bilen och kör hem henne och dumpar henne i skogen kanske dan efter.
Sen kommer han dit och hugger bort mer, och placerar ut, kom ihåg att han ansett sig frisk och inte behövt ta sin medicinering då heller.
Citera
2013-06-12, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det var en tjej som skrev att hennes "äkta hälft" eller nåt liknande var med och hittade fynd nr.2 och uttryckte att det var "grisigt" typ. Hon har inte skrivit i tråden sen dess, så jag är beredd att tro på att vissa har belagts med munkavle, frivilligt eller påtvingat.

källa nr 2 jag nu hört som vart med isåfall och hittat benen och sagt det var grisigt. (dock är min första källa till det en skeptisk källa som jag skulle ge under 40% chans med tillförlitlighet, kedjan till den källan är för lång och invecklad)
så det behöver juh inte stämma för det.
vem vet...
jag tror också de flesta inblandade som vet för mycket har munkavle

EDIT:
såg nu att det stod FP2.
det jag hörde om att det var grisigt var ang. FP1
Senast redigerad av BlueChesh 2013-06-12 kl. 02:42.
Citera
2013-06-12, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Så jävla rätt du har i mycket, fram till dess att han kör ikapp henne och sticker kniven i henne på vägen hem, här brister det sociala, han dumpar henne inte i älven som vi övriga hade gjort, nej tar med henne i bilen och kör hem henne och dumpar henne i skogen kanske dan efter.
Sen kommer han dit och hugger bort mer, och placerar ut, kom ihåg att han ansett sig frisk och inte behövt ta sin medicinering då heller.

men vi VET INTE om han faktiskt gjort det eller ej.
Citera
2013-06-12, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det var en tjej ( förmodar jag) som skrev att hennes "äkta hälft" eller nåt liknande var med och hittade fynd nr.2 och han uttryckte att det var "grisigt", typ. Hon har inte skrivit i tråden sen dess, så jag är beredd att tro på att vissa har belagts med munkavle, frivilligt eller påtvingat.

Kom ihåg att gafflar du med media får källan aldrig röjas om den vill vara anonym.
Citera
2013-06-12, 02:41
Bannlyst
Citat:
källa nr 2 jag nu hört som vart med isåfall och hittat benen och sagt det var grisigt. (dock är min första källa till det en skeptisk källa som jag skulle ge under 40% chans med tillförlitlighet, kedjan till den källan är för lång och invecklad)
så det behöver juh inte stämma för det.
vem vet...
jag tror också de flesta inblandade som vet för mycket har munkavle

Det jag syftar var andra fyndet i skogen, alltså bl a huvudet.
Fyndet med benen har avhandlats av genom mest dumma fantasier och rykten, krysslagda, hängde i taket etc. Jag tror inte det fyndet var det minsta grisigt eller mystiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in