Citat:
Ursprungligen postat av
BlueChesh
så bara för att man är i en åtgärd så har man fel i huvudet/är socialt inkompetent?
kan juh vara så att han har vart arbetslös så länge, och om han då inte har slutbetyg så är han längst ner på näringskedjan och här finns jäkligt dåligt med jobb, speciellt för den kategorin, och som bekant älskar af att sätta ut folk på praktiker för att det ska se bättre ut i deras statistik.
han har juh uppenbarligen social förmåga, känner folk som känt hänt, träffat han en och annan gång. han kan bete sig lite udda, ja, han är obekväm omkring människor, kanske verka lite barnslig ibland rent av, har lyckas hålla ett x antal förhållanden.
nånting funkar juh
han är inte en känslokall, kallblodig lufs som tufsar omkring..
han är en vanlig människa med lite andra förutsättningar
(sen OM han nu gjort det så kanske det slog slint just då, han fick panik, black out, vad som helst)
Jag tror också att han har fått en knäpp och att detta är oplanerat. Om det hade varit planerat så hade han väl inte bjudit in henne till sig- hämtat upp henne med bilen och varit så klantig så att han var den sista personen att se henne i livet.
I fall där gärningsmännen planerat sådana här gärningar så har de i regel antingen varit mer diskret i kontakten med offret innan eller stalkat offret och plockat denne på öppen gata, lurat ut offret till en mer diskret plats o.s.v.
Nu förutsätter jag dock att han är rätt gärningsman och att lägenheten är brottsplats.
Du känner inte till något om KJ och VBs förhållande? Skicka PM ifall du vill vara diskret- jag håller det för mig själv om du inte vill att det förs vidare.