2013-06-12, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Det jag syftar var andra fyndet i skogen, alltså bl a huvudet.
Fyndet med benen har avhandlats av genom mest dumma fantasier och rykten, krysslagda, hängde i taket etc. Jag tror inte det fyndet var det minsta grisigt eller mystiskt.

nej, såg det nu och ändrade min post
Citera
2013-06-12, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Kom ihåg att gafflar du med media får källan aldrig röjas om den vill vara anonym.

Vet inte vad du menar, men det är väl inget nytt att uppgifter dyker upp här innan media och t o m polisen känner till dem.
Citera
2013-06-12, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
men vi VET INTE om han faktiskt gjort det eller ej.

Nej, det vet vi inte, men det har gått 3,5 vecka sedan fynd, inte ett spår åt annat håll och åklagare och polis sitter bara och myser på smashbollen de fått.
Citera
2013-06-12, 02:44
Medlem
Citat:
Nej, det vet vi inte, men det har gått 3,5 vecka sedan fynd, inte ett spår åt annat håll och åklagare och polis sitter bara och myser på smashbollen de fått.

vad vi vet så finns inget nytt.. dom påstår att dom inte har någon misstänkt
men det sa dom hela tiden dom hade KJ under bevakning också.
Citera
2013-06-12, 02:45
Bannlyst
Citat:

Det vet vi inte något om. Jag tror däremot att de har bra mycket mer än vad vi vet.
Citera
2013-06-12, 02:48
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
så bara för att man är i en åtgärd så har man fel i huvudet/är socialt inkompetent?
kan juh vara så att han har vart arbetslös så länge, och om han då inte har slutbetyg så är han längst ner på näringskedjan och här finns jäkligt dåligt med jobb, speciellt för den kategorin, och som bekant älskar af att sätta ut folk på praktiker för att det ska se bättre ut i deras statistik.

han har juh uppenbarligen social förmåga, känner folk som känt hänt, träffat han en och annan gång. han kan bete sig lite udda, ja, han är obekväm omkring människor, kanske verka lite barnslig ibland rent av, har lyckas hålla ett x antal förhållanden.
nånting funkar juh
han är inte en känslokall, kallblodig lufs som tufsar omkring..
han är en vanlig människa med lite andra förutsättningar
(sen OM han nu gjort det så kanske det slog slint just då, han fick panik, black out, vad som helst)

Jag tror också att han har fått en knäpp och att detta är oplanerat. Om det hade varit planerat så hade han väl inte bjudit in henne till sig- hämtat upp henne med bilen och varit så klantig så att han var den sista personen att se henne i livet.

I fall där gärningsmännen planerat sådana här gärningar så har de i regel antingen varit mer diskret i kontakten med offret innan eller stalkat offret och plockat denne på öppen gata, lurat ut offret till en mer diskret plats o.s.v.

Nu förutsätter jag dock att han är rätt gärningsman och att lägenheten är brottsplats.

Du känner inte till något om KJ och VBs förhållande? Skicka PM ifall du vill vara diskret- jag håller det för mig själv om du inte vill att det förs vidare.
Citera
2013-06-12, 02:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vet inte vad du menar, men det är väl inget nytt att uppgifter dyker upp här innan media och t o m polisen känner till dem.

Hen syftar på källskyddet, och källan får inte heller efterforskas av myndighet.
Citera
2013-06-12, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hen syftar på källskyddet, och källan får inte heller efterforskas av myndighet.

Ok, ja, men det ändrar ändå inte faktum att minst 2 personer jag kan erinra mig, har skrivit här och sedan förmodligen fått munkavle.
Citera
2013-06-12, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Mediakällor får ej efterforskas.
Citera
2013-06-12, 02:53
Medlem
Citat:
Ok, ja, men det ändrar ändå inte faktum att minst 2 personer jag kan erinra mig, har skrivit här och sedan förmodligen fått munkavle.

Vilka är det? har de något med MPS att göra eller ännu mera misstänkta, eller för goda kännedommar?
Citera
2013-06-12, 03:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ja, men där finns en viss social anpassning, som vi specialspanare inte gillar, ej heller polisen, de vill helst hitta en rubbad person som de kan sy in. Trots att de sitter på en person med 1-4 diagnoser, varav den han har är i minoritet, och de övriga väger över handen.

Läs på om Lyckselemordet, en kille som gjorde lumpen i Boden begick samma brott som det här. Scenariot känns som en kopia. Kompisarna tyckte att det var omöjligt att deras kompis var GM, "han är lugn". Ungefär samma visa hörs nu om KJ.
Citera
2013-06-12, 03:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Så.. din teori är alltså att "de" förvarat VB någonstans i 6 dagar. Åkt ifrån spelet, väntat tills alla andra åkt hem och sedan plockat med henne ut i samma område de spelat i för att sedan.. ja vad gjorde de? sköt på henne? Smög sig på henne och avrättade henne med 2 snabba knivhugg?

Om de nu var så sluga att de lyckades hålla henne gömd i 6 dygn, borde de inte gjort ett bättre jobb med att städa bort resterna. Att köra kroppen till andra sidan av stan och stycka den känns ju fantastiskt onödigt när man befinner sig på en plats som av bilder att döma är en stor jävla sandlåda.

Jag tror att de klädde av henne (det är därför inga kläder eller andra tillhörigheter återfunnits, dessa tog någon "lekledare" hand om) samt uppmanade henne att springa för livet - vilket jag tror att hon gjorde. Samt att man sköt på henne med vad det nu är för ammo som man använder vid spelen, men att det befriande, dödande hugget kom efter lång tid av tortyr och förmodligen ingick även våldtäkt. Samt att hon styckats på plats i skogen. Anledningen till att kroppsdelar hittades vid det gula ödehuset är svårförklarat, men kan bero på att man av misstag fått uppfattning att området vid detta genomsökts och felaktigt antogs vara grönt. När likdelarna varit på plats tror jag tanken var att bränna ner den här träkåken, men att någon eller något stört planen som fick överges varpå delarna hittades på lite olika ställen. Tror den dåliga städningen du nämner kan förklaras med det, d.v.s. att man blev avbrutna och inte kunde återkomma i tid för att slutföra jobbet innan delarna hittades av MP-gänget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in