2013-06-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Ja, men vet vi vilka samtliga 6 personer som var med vid "FYNDET" är?
1 person är känd och har bekräftat det.
Kan någon annan kanske få fram övriga 5 och du utifrån det kan bekräfta att det är en av dessa vore det ju till ännu mer hjälp.

nej det lär jag inte kunna.
jag vet inte namnen på dom som var med och sökte.
min källa där, som jag vet har tystnadsplikt, kände en som var med vid fyndet, och berättade att denna person vart i krismöte hela natten och fortfarande var det någonstans mellan 12-14 den 21a
samma källa, har själv blivit inblandad på något vänster, missade hur, tror inte det riktigt kom fram heller helt för hen inte kunde berätta, och hade då fått skriva tystnadsplikt (kanske pga förundersökningssekretess(?))
Citera
2013-06-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Men om lägenheten fortfarande är avspärrad- vad säger du då? Föräldrahem och ödehuset avfördes ju ganska snabbt.

Varför har inget sett detta du pratar om förövrigt? KJs grannar verkar ju ha både sett och hört en hel del annat.
'Ids inte svänga förbi och kolla där varken nu eller imorgon, tror att det är irrelevant, Tror tidningarna bara skriver när det finns sensation att skriva om. Så många avspärrade områden de haft att bevaka har bara gjort de två tidningarna, eller tre, ägda av samma bolag, liksom tv-kanalen att skicka ut för många reportrar och många spekulationer.
Citera
2013-06-12, 01:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Apropå mörka bilar, kan det här http://img580.imageshack.us/img580/8351/imagetqad.jpg vara en likadan som fotades av nsd? Den här alltså http://img32.imageshack.us/img32/6338/imageihi.jpg

Jag har kollat Qashqai-bilder, men tycker inte att framljuset stämmer, det ser spetsigare ut på nsd-bilden.

Den här bilen kanske bor kvar i en familj, med en 23-årig hemmavarande son, på Svartbyleden.
Citera
2013-06-12, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
nej det lär jag inte kunna.
jag vet inte namnen på dom som var med och sökte.
min källa där, som jag vet har tystnadsplikt, kände en som var med vid fyndet, och berättade att denna person vart i krismöte hela natten och fortfarande var det någonstans mellan 12-14 den 21a
samma källa, har själv blivit inblandad på något vänster, missade hur, tror inte det riktigt kom fram heller helt för hen inte kunde berätta, och hade då fått skriva tystnadsplikt (kanske pga förundersökningssekretess(?))

Ok, tvivlar starkt på dessa uppgifter, Anledning 1 är att Marie Louise Lindh varit med i flertalet intervjuer under dagen och knappast haft tid att sitta i krismöte runt 14, dels har hon varit närvarande vid sök dagarna därikring, kanske övriga 6 var.

Har du någon diagnos?
Citera
2013-06-12, 01:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Jag tror men är osäker. Att någon form av utbildning måste man ju få ex. På SuS är det ju många sjukdomar, blodsmittor. Om man städar på operationen måste det ju vara helt sterilt. Så nog får de säkert gå internutbildning. Tror städerskorna är anlitande av ISS facility service AB (eftersom landsting upphandlar allt. Så finns det ng strikta krav på att lokalvårdarna via ISS ska vara utbildade)

Märkligt ifall med hennes inlägg. Distanslöst och obrytt beteende? För hon såg ju folks upprördhet över inläggen ändå fortsatte hon? Den här sonen AB. Är han reko? Umgås KJ och han regelbundet?

Jag har inte arbetat på en sådan avdelning på sjukhus, jag har jobbat på psyk däremot. Och där hände det ju att folk avslutade sina liv och det hände (dock inte så ofta) att det skedde med rakblad och då kommer det ju blod såklart. Städade gjorde vi. För städerskor arbetar inte dygnet runt till skillnad mot övrig personal (ja, i skift såklart), Vi kunde liksom inte bara lämna blod tex på golvet utan var tvungna att ta reda på det direkt.

Sen var jag väldigt sjuk under en väldigt lång tid. De städerskor jag träffat på olika avdelningar av olika anledningar har övervägande varit "icke svensktalande" så hur dom skulle klarat en utbildning öht övergår mitt förstånd.

Men jag kan absolut ha fel, jag utgår bara från mina egna erfarenheter.

Jag vill också veta mer om AB
Citera
2013-06-12, 01:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
ja, okey, munkavle. jag vet inte, kan varit det personen menat, men sa tystnadsplikt.
ivilketfall fick de inte föra något vidare, utan hade munkavle

visste inte att det var skillnad.

men det är också förundersökningssekretess..
kanske därav skriva tystnadsplikt

Och då torde det vara bevisat en gång för alla att MPS och glada amatörer inte i alla lägen är en lämplig aktör för polisen att samarbeta med. Försvarsmakten är bättre och kan bevisligen också hitta sådant som MPS hittar, t ex kroppsdelar.

I det här fallet har privatpersoner fått tillgång till information som åklagaren troligen vill hålla inom en så snäv krets som möjligt för att inte riskera brottsutredningen. Finns ingen möjlighet att plikta amatörerna till tystnad, det är baksidan av MPS. Har sagt det förut, MPS må vara bra när alla andra resurser är uttömda och att man inte misstänker brott, dock kan man inte hindra allmänheten att söka var de vill så länge ett område inte är avspärrat.

Vad som styrker det jag säger är det faktum att efter första fyndet förpassade man MPS till läktaren och kvalitetssäkrad personal med tystnadsplikt sökte vidare, Försvarsmakten.
Citera
2013-06-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ok, tvivlar starkt på dessa uppgifter, Anledning 1 är att Marie Louise Lindh varit med i flertalet intervjuer under dagen och knappast haft tid att sitta i krismöte runt 14, dels har hon varit närvarande vid sök dagarna därikring, kanske övriga 6 var.

Har du någon diagnos?

hon kanske inte var med vid dom tillfällena?
jag vet inte. kanske var enskiljda möten.
du behöver inte tro mig heller, jag tvingar ingen.
det var bara det denna källa sa när hen fick ett sms av en inblandad
Citera
2013-06-12, 01:10
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:

Har du någon diagnos?

Länka till intervjuer som hon medverkat i vid tidpunkterna som du talar om- det skulle kunna bekräfta det du säger.

Förövrigt det finns ingen anledningen att vara otrevlig.
Citera
2013-06-12, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Apropå mörka bilar, kan det här http://img580.imageshack.us/img580/8351/imagetqad.jpg vara en likadan som fotades av nsd? Den här alltså http://img32.imageshack.us/img32/6338/imageihi.jpg

Jag har kollat Qashqai-bilder, men tycker inte att framljuset stämmer, det ser spetsigare ut på nsd-bilden.

Den här bilen kanske bor kvar i en familj, med en 23-årig hemmavarande son, på Svartbyleden.

Nej det där är en:
http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/66/6639390203.jpg

http://www.blocket.se/goteborg/Renault_Megane_III_phII_1_6dCi_FAP_E5_SS_BOSE_4744 3724.htm?ca=1_11&w=3

Dvs en mellanklasskombi och inte en suv.
Citera
2013-06-12, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inte helt enkelt att svara på frågan när under dagen VG tjänstgjorde som realistisk måltavla i skogsterrängen, men förmodligen efter att det ordinarie spelet blåsts av och de flesta, de oinvigda deltagarna, hade lämnat övningsområdet.

Nämen, då har du ju helt plötsligt mer eller mindre avskrivit KJ som GM. Han lämnade ju, enligt uppgift, Väderkvarnshöjden direkt efter att spelet avblåsts.

Eller menar du att samtidigt som Arrangörer och stora delar av deltagarna grillar så smyger några av dem in på området igen och trollar fram en tjej som de sen jagar genom skogen... Utan att någon hör ett knäpp?
Citera
2013-06-12, 01:14
Medlem
Citat:
hon kanske inte var med vid dom tillfällena?
jag vet inte. kanske var enskiljda möten.
du behöver inte tro mig heller, jag tvingar ingen.
det var bara det denna källa sa när hen fick ett sms av en inblandad

Jag ifrågasätter bara för att säkerställa informationen.
Sen att du nämner hen här och sagt hon tidigare tyder på att det var mer än en tjej med eftersom jag misstänker att hen inte är Marie-Louise Lindh som är administrativ Chef för MPS. några killar med, förstått att det är mycket tjejer, det var väl inte bara tjejer vid fyndet?
Citera
2013-06-12, 01:15
Medlem
Citat:
Jag ifrågasätter bara för att säkerställa informationen.
Sen att du nämner hen här och sagt hon tidigare tyder på att det var mer än en tjej med eftersom jag misstänker att hen inte är Marie-Louise Lindh som är administrativ Chef för MPS. några killar med, förstått att det är mycket tjejer, det var väl inte bara tjejer vid fyndet?

det vet jag inte.
jag har juh sagt det, jag vet inte vilka som var med vid fyndet förutom M.L Lindh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in