2013-06-12, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
alltså, jag tror inte han är helt jäkla känslokall. at all, öht. (vet)
han har känslor, jag tror ändå att om han gjort det så förstår han att han gjort fel, men att han kanske har förträngt det så pass att han inte ens kommer ihåg att han gjort det (OM han gjort det)

så vet inte.. håller nog inte riktigt med det uttalandet..

Sanningen kommer förhoppningsvis fram. Tyvärr så tror jag att han är gravt feldiagnosticerad, genom att det sociala inte är så snedvridet som man väntar sig hos en diagnosticerad person.
Citera
2013-06-12, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Sanningen kommer förhoppningsvis fram. Tyvärr så tror jag att han är gravt feldiagnosticerad, genom att det sociala inte är så snedvridet som man väntar sig hos en diagnosticerad person.

det får vi hoppas.
vi får se vad som händer och sker.
Citera
2013-06-12, 02:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
En sak som är ganska skum är att den verkar aldrig ha varit anmäld stulen,en annan att den fortfarande är påställd.
Jag kollade upp registreringsnumret i bilregistret där man ser data om bilen osv då den var på tal för några hundra sidor sen och då var den inte heller anmäld stulen trots att det bara var någon dag efter stölden.

Om en bil anmäls stulen så står det i bilregistret "Fordonet stulet",men frågan är om det ändras tillbaka direkt den återfinns tex utbränd eller om den står kvar som stulen till försäkringsbolaget gått igenom fallet?

Varför vill man tro att en bil är stulen och har brunnit upp? För att den inte ska genomsökas? Skumt är det helt klart. Polisen borde kolla den där bilen. Vad var det för reg.nummer och vem äger den? Lite spår runt den killen kanske borde kollas upp? Någon kan ju ha varit dum nog att låna en bil till KJ, utan att direkt själva vara inblandade.
Citera
2013-06-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och var tror du att tipset kom ifrån, tråden, PM eller mördaren själv?

Jag påstår motsatsen, MPS var smarta nog att läsa här.

I övrigt pekar jag åter på det jag nämnde om magkänsla och intuition, fick ett infall att kolla i just en mindre byggnad, jo jag tackar jag.

Det bygger jag på att de hade tipsare vid åberget, som sagt att det var rödberget, men inte hittade så bra i kommunen.
Citera
2013-06-12, 02:14
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Fast varför tror du att det sociala funkar? Airsoftgrabbarna skriver hur mycket de uppskattar att käka korv och umgås efter spelet, men KJ avviker, han deltar inte i gemenskapen.

KJ ryktas vara "fyllechaffis". Det innebär kanske att han står vid sidan av, och är "bra att ha", men inte mer.

Han klarar inte vanliga gymnasiet (kräver både intresse, iq och samspel med lärare och klasskompisar), inte heller "särgymnasiet", som det verkar.

Han har haft ett "vaktmästarjobb", antagligen någon åtgärd. Oklart vad han gjorde vid tiden för mordet, antagligen ingenting.

Han fixade högstadiet, men där slutar det. Sedan blir det bara avslag. Lumpen får han inte göra.

Jag tror fortfarande att han har as med sitt extrema intresse och att han bara pratar om vapen (sitt intresse) med dem som förhör honom... och advokaten...
Citera
2013-06-12, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Enligt uppgift från vem ? Vart tog KJ vägen ? Kanske KJ och ytterligare någon hämtade VB från den förvaring där hon befunnit sig sedan hon försvann ? Jag tror att KJ plus ytterligare några återvände till lekplatsen när fältet låg fritt för att fortsätta leken med en levande måltavla. Och att syftet med "leken" var att ta livet av henne.

Så.. din teori är alltså att "de" förvarat VB någonstans i 6 dagar. Åkt ifrån spelet, väntat tills alla andra åkt hem och sedan plockat med henne ut i samma område de spelat i för att sedan.. ja vad gjorde de? sköt på henne? Smög sig på henne och avrättade henne med 2 snabba knivhugg?

Om de nu var så sluga att de lyckades hålla henne gömd i 6 dygn, borde de inte gjort ett bättre jobb med att städa bort resterna. Att köra kroppen till andra sidan av stan och stycka den känns ju fantastiskt onödigt när man befinner sig på en plats som av bilder att döma är en stor jävla sandlåda.
Citera
2013-06-12, 02:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Fast varför tror du att det sociala funkar? Airsoftgrabbarna skriver hur mycket de uppskattar att käka korv och umgås efter spelet, men KJ avviker, han deltar inte i gemenskapen.

KJ ryktas vara "fyllechaffis". Det innebär kanske att han står vid sidan av, och är "bra att ha", men inte mer.

Han klarar inte vanliga gymnasiet (kräver både intresse, iq och samspel med lärare och klasskompisar), inte heller "särgymnasiet", som det verkar.

Han har haft ett "vaktmästarjobb", antagligen någon åtgärd. Oklart vad han gjorde vid tiden för mordet, antagligen ingenting.

Han fixade högstadiet, men där slutar det. Sedan blir det bara avslag. Lumpen får han inte göra.

Jag tror fortfarande att han har as med sitt extrema intresse och att han bara pratar om vapen (sitt intresse) med dem som förhör honom... och advokaten...

Det räcker med att se honom på bild, hans kroppshållning när han går, hur han håller armar och händer, typiskt as.
Citera
2013-06-12, 02:17
Medlem
Citat:

Just det att han agerar fyllechaffis, och det att han under krigen verkar normal, räcker inte det för att på visst sätt socialt anpassa sig?

Edit:
Visserligen kan ju normala honom i den situationen räcka för att säga att inget var konstigt fast det i själva verket är allvarligt eftersom han visar ingenting.
Senast redigerad av GregorGreger 2013-06-12 kl. 02:21.
Citera
2013-06-12, 02:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det räcker med att se honom på bild, hans kroppshållning när han går, hur han håller armar och händer, typiskt as.

Ja, det är lite lufsande och slappt på något sätt. Tafatt. Har sett sådana personer som sagt, och de påminner om KJ. Man ser på en människa om det där handikappet finns, jag förstår mig inte på folk som inte ser det, men de har kanske inget att jämföra med? Har man sett en eller två, känner man igen dem. (Även om det finns grader och alla är individer.)
Citera
2013-06-12, 02:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Just det att han agerar fyllechaffis, och det att han under krigen verkar normal, räcker inte det för att på visst sätt socialt anpassa sig?

Vi vet ingenting om hur KJ är att ha att göra med i spelen, han har sitt intresse, dock kan han vara en utpräglad soloplayer, svårt att fungera i gruppen, men skicklig på egen hand, vi vet inte.
Citera
2013-06-12, 02:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Nej, det finns folk med as som gärna vill vara "med", men de lufsar lite vid sidan av. De kan sitta på en pub, ensam i gruppen, de kör ett eget race. De kan gå ut och dansa, och försöker följa takten... klart att de kan ägna sig åt airsoft också. Jag har träffat på en person som själv berättar att hen har autism, och det är verkligen en speciell person.

Ofta skapar handikappet en del följddiagnoser, det är inte lätt att vara medveten om att man faktiskt inte är som andra, och får kämpa hela tiden, men nobbas konstant. Folk förbarmar sig, men inte mer, bland annat på grund av stalkningsproblematiken, de förstår inte vilka som vill ha kontakt med dem (väldigt få, sådana som är lika dem själva). Att VB och KJ umgicks kan man kanske förstå, utifrån det som sagts om dem båda. Fast VB var snäll, medan KJ var psykopat, också, som det verkar.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-12 kl. 02:24.
Citera
2013-06-12, 02:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, det är lite lufsande och slappt på något sätt. Tafatt. Har sett sådana personer som sagt, och de påminner om KJ. Man ser på en människa om det där handikappet finns, jag förstår mig inte på folk som inte ser det, men de har kanske inget att jämföra med? Har man sett en eller två, känner man igen dem. (Även om det finns grader och alla är individer.)

Enkelt uttryckt, det finns inte tillstymmelse till kroppsspråk, rak som ett kvastskaft, armarna rakt ner efter sidorna, händerna konstigt vikta, vaggande gång, kanske på tå. Ser ut som en zombie med tunnelseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in