2013-06-13, 07:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virrvarr42
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6866451
Citerar lite om länken skulle gå sönder.

NK: Den mordmisstänkte vill bli fri
Citat:
Forssberg berättar att försvaret inte fått veta något nytt sedan 22-åringen omhäktades 31 maj.

– Min klient ska ju omhäktas på fredag och vi vill veta hur långt utredningen kommit och vad de har att lägga fram, säger han om förundersökningen.

Han tror att hovrätten kan fatta sitt beslut redan i dag torsdag. Om hovrätten bifaller försvarets begäran släpps 22-åringen ur häktet och det blir heller ingen ny häktningsförhandling i tingsrätten på fredag.
Citera
2013-06-13, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

hur stor är chansen att hovrätten bifaller?
Citera
2013-06-13, 08:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Här är förklaringen, advokaten är putt då han inte fått veta något och försöker nu tvinga åklagaren att släppa på mer av bevisningen.

Citat:
Forssberg berättar att försvaret inte fått veta något nytt sedan 22-åringen omhäktades 31 maj.

– Min klient ska ju omhäktas på fredag och vi vill veta hur långt utredningen kommit och vad de har att lägga fram, säger han om förundersökningen.
Citera
2013-06-13, 08:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
hur stor är chansen att hovrätten bifaller?

Efter att han bara varit häktad i 2 veckor skulle jag tippa på en halv procents chans.
Citera
2013-06-13, 08:03
Medlem
Jag såg att det var dykare vid Alder igår kväll. såg ut som civila polisbilar på parkeringen, men är inte säker.
Citera
2013-06-13, 08:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

"dessa spår" ur artikeln och "blodbesudlingar" ur överklagandet, kan betyda två mikroskopiska stänk likaväl som flera större fläckar.
Citera
2013-06-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Efter att han bara varit häktad i 2 veckor skulle jag tippa på en halv procents chans.

är det inte mer? trodde det var nästan 3 veckor.
men det är för att de vill höra mer av bevisen eller?

tycker det känns som att dom har väldigt lite förhör..
men ja.. en väldigt närstående sprang på advokaten igår på en matvarubutik...
han såg väldigt trött och förvirrad ut.. lite småsliten..
Citera
2013-06-13, 08:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
är det inte mer? trodde det var nästan 3 veckor.
men det är för att de vill höra mer av bevisen eller?

tycker det känns som att dom har väldigt lite förhör..
men ja.. en väldigt närstående sprang på advokaten igår på en matvarubutik...
han såg väldigt trött och förvirrad ut.. lite småsliten..

Jo, det stämmer, han var häktad även fem dagar på skälig misstanke.

Det är som du säger lite förhör och det är ju på förhören som den misstänkte och advokaten har möjlighet att få ta del av vad som framkommit och besvara detta.

Misstänker dock att åklagarna kommer att släppa lite mer på fredag vid häktningsförhandlingen, tror aldrig HR kommer att bevilja något frisläppande idag.
Citera
2013-06-13, 08:12
Medlem
Citat:
Jo, det stämmer, han var häktad även fem dagar på skälig misstanke.

Det är som du säger lite förhör och det är ju på förhören som den misstänkte och advokaten har möjlighet att få ta del av vad som framkommit och besvara detta.

Misstänker dock att åklagarna kommer att släppa lite mer på fredag vid häktningsförhandlingen, tror aldrig HR kommer att bevilja något frisläppande idag.

de vill säkert ha så mycket info för sig själva som möjligt för att kunna arbeta i lugn och ro. (åklagarna alltså)

det är sant.
när var det förundersökningsprotokoll släpptes? var det när åtal väcks?
Citera
2013-06-13, 08:18
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den här gillningen tycker jag är intressant, Jag vill inte förlora vänner och familj_Kör inte full

Kanske drack han den där kvällen och faktiskt lät bilen stå, han har ju setts med en systempåse under lördagen. VB lämnade kanske lägenheten som KJ säger, men tillsammans med någon av KJ vänner som lånade KJ bil för att köra VB hem.

Ja, kanske var det därför han inte hade något att säga om spåren i bilen?
Citera
2013-06-13, 08:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Med tanke på att avsikten med överklagandet är att få veta mer från förundersökningen, mer än att få den misstänkte fri, är inte din bedömning optimistisk i överkant? Det hade varit bättre att hänvisa till att sommaren precis har börjat och rättegången inte kommer att hållas förrän sommaren är slut. Det är taskigt att hålla honom inlåst.
Senast redigerad av Quarrel 2013-06-13 kl. 08:42.
Citera
2013-06-13, 08:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ja, kanske var det därför han inte hade något att säga om spåren i bilen?

Kanske, jag tycker att det är en sannolik möjlighet, naturligt att han inte har en förklaring, men varför inte berätta att han lånat ut sin bil i så fall? Kanske därför att han är inblandad i styckningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in