2013-06-10, 01:34
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
4 eller 5 maj enligt obduktionen sa ju åklagaren

Visst, men ponera att det kan vara nån dag ytterligare, men min övertygelse är att när VB:s telefons signal försvann 21-tiden, då var VB redan död.

Jag kommenterade att AirforceSpecOp kommenterade att det kunde vara färskt styckat som hunden reagerade på. Har man hund vet man vad hudar är nyfikna på. Döda djurkadaver och liknande intresserar hundar.
Citera
2013-06-10, 01:38
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Nejdå, inte i den här tråden Skall man sammanfatta lite så kidnappades hon av KJ 4/5 förvarades någonstans för att sedan agera levande byte för Airsoftgänget, dels 4-5/5 och sedan efter Fallen Angel där de hade skurit av henne händerna och hade en av dem i en handske. Därefter så ritualmördades hon med satanistiska förtecken på ungefär 3 olika sätt ute i skogen, i en hyrbil, hemma hos KJ och även i ödehuset

Har jag missat nåt

Spontant känns det som om vissa borde dra ner på sitt action/skräckfilmstittande.
Citera
2013-06-10, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
kollade inte videosarna..
han var på en nattklubb i Luleå

Hur kom han dit och hem?
Polare?
Svarttaxi?
Citera
2013-06-10, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Hur kom han dit och hem?
Polare?
Svarttaxi?

ingen aning och den jag fick höra det av kramar kudden vid det här laget
Citera
2013-06-10, 01:40
Medlem
Sorry, igen, vi körde mycket med hund i det militära och ordet markering beskriver när hunden reagerar på något. Man behöver inte känna hunden så himla bra, däremot kunna läsa signalerna. Men du vet om du är ute och går och vovven plötsligt vrider på huvudet och tittar åt ett annat håll med spetsade öron? Ljudmarkering. Nosen plötsligt ner i backen och börjar gå omkring och följa/leta lukt? Luktmarkering. Kan även vara att den höjer nosen och luktar i luften.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan ju inte vara alldeles säker på vad som gjorde hunden hispig, måste ju känna hunden för att veta vad den normalt reagerar på. Och markerade, vad menas med det i det här fallet?
Citera
2013-06-10, 01:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Citat:
Kan betyda att någon fanns i huset. Jag är intresserad av hunden, är den utbildad, i så fall vad? En viktig aspekt också med anledning av olika uppträdande kring huset olika dagar. Hur markerade hunden, hur nära var den, hur låg vinden i förhållande till hundarna och det gula huset?

__

det är en helt vanlig familjehund, vardagslydnad och kan lite "matte-sök", alltså leta matte.
han verkade hispig kring huset, precis som när det är löptikar igång (han reagerar extremt starkt på dem.), så kvinnan i fråga (och även hennes man) avfärdade det som en löptik.

på morgonen är det osäkert hur nära han var huset, men på kvällen hade han sprungit runt huset typ flera varv och varit helt hispig. han skällde dock inte, bara markerade starkt på huset, inga ljud gav han ifrån sig så vitt min kompis vet, inget mamman nämnt iallafall..

i övrigt har han aldrig någonsin brytt sig i huset.

Hur som helst kan det vara så att hundarna fått upp spår efter levande människa och det ledde dem till huset, inget konstigt tycker jag. Dock indikerar det att någon vistats i huset eller vid det.

Det är inte uteslutet att någon befann sig i huset, hunden hör ljud som är omöjliga för ett mänskligt öra att höra. De har dessutom förmågan att riktningsbestämma ljudkällan med hög precision. Om någon gav ljud ifrån sig i huset så har hundarna hört det, helt övertygad, och det kan vara vad som fick dem intresserade av huset. De kan också sortera intressanta ljud ifrån ovidkommande.
Citera
2013-06-10, 01:46
Medlem
Uppväxt med hundar och även fört befäl över hundförare och ja, du har helt rätt, hundar gillar tex att rulla sig i kadaver för att dölja egen lukt, men det beror lite på vad hunden är tränad för, därför ställde jag lite frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Visst, men ponera att det kan vara nån dag ytterligare, men min övertygelse är att när VB:s telefons signal försvann 21-tiden, då var VB redan död.

Jag kommenterade att AirforceSpecOp kommenterade att det kunde vara färskt styckat som hunden reagerade på. Har man hund vet man vad hudar är nyfikna på. Döda djurkadaver och liknande intresserar hundar.
Citera
2013-06-10, 01:47
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirforceSpecOp
Sorry, igen, vi körde mycket med hund i det militära och ordet markering beskriver när hunden reagerar på något. Man behöver inte känna hunden så himla bra, däremot kunna läsa signalerna. Men du vet om du är ute och går och vovven plötsligt vrider på huvudet och tittar åt ett annat håll med spetsade öron? Ljudmarkering. Nosen plötsligt ner i backen och börjar gå omkring och följa/leta lukt? Luktmarkering. Kan även vara att den höjer nosen och luktar i luften.

Beror helt och hållet på om det är en tränad hund och också vilken sorts hund det är. En jakthund reagerar på ett sätt andra hundar saknar jaktinstinkt och visar intresse för lukter, men skulle tex. aldrig jaga ett flyende vilt i skogen,,,,
Citera
2013-06-10, 01:47
Medlem
Citat:
Hur som helst kan det vara så att hundarna fått upp spår efter levande människa och det ledde dem till huset, inget konstigt tycker jag. Dock indikerar det att någon vistats i huset eller vid det.

Det är inte uteslutet att någon befann sig i huset, hunden hör ljud som är omöjliga för ett mänskligt öra att höra. De har dessutom förmågan att riktningsbestämma ljudkällan med hög precision. Om någon gav ljud ifrån sig i huset så har hundarna hört det, helt övertygad, och det kan vara vad som fick dem intresserade av huset. De kan också sortera intressanta ljud ifrån ovidkommande.

(Citat:
det är en helt vanlig familjehund, vardagslydnad och kan lite "matte-sök", alltså leta matte.
han verkade hispig kring huset, precis som när det är löptikar igång (han reagerar extremt starkt på dem.), så kvinnan i fråga (och även hennes man) avfärdade det som en löptik.

på morgonen är det osäkert hur nära han var huset, men på kvällen hade han sprungit runt huset typ flera varv och varit helt hispig. han skällde dock inte, bara markerade starkt på huset, inga ljud gav han ifrån sig så vitt min kompis vet, inget mamman nämnt iallafall..

i övrigt har han aldrig någonsin brytt sig i huset.

___

Här går det undan...
Luktmarkering alltså, hade det varit någon som smög i huset BORDE vovven haft spetsade öron och närmat sig lite på vakt, nu vittrade den nog blod då.)

(minns inte vem som skrev det sista, men jag håller med.. så tror inte det var en ljudmarkering. han är inte så modig av sig)
Citera
2013-06-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Beror helt och hållet på om det är en tränad hund och också vilken sorts hund det är. En jakthund reagerar på ett sätt andra hundar saknar jaktinstinkt och visar intresse för lukter, men skulle tex. ldrig jaga ett flyende vilt i skogen,,,,

en golden..

men jag vet min egen hund, han reagerar på dom sätt Airforcespecop beskrev..
och han är då inte tränad i någonting förutom vardagslydnad. han är bara sällskap..
men då vet man då heller aldrig vad han reagerar på för lukter/ljud...
han följer mest sin nos, så han luktar väl andra hundar.. även om han skrämt slag på mig nån gång :P
Citera
2013-06-10, 01:52
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:

Hunden reagerade morgon och kväll. Vem skulle uppehålla sig levande i ödehuset en hel dag? Tror du de styckade VB den 19? Över 10 dagar sen hon försvann och enligt polis varit död. Har du en aning om hur ett lik luktar efter 10-15 dagar? Hejda fantasierna lite.
Citera
2013-06-10, 01:52
Medlem
inter-preters avatar
Men... Varför skulle hunden reagera på levande människa i ödehuset? Man går ju vanligen förbi massor med hus, med folk inuti,,, och inte reagerar hundar på "hus med människor i" ?

Tillägg: Jag finner det därför troligare att hunden reagerar på ev liklukt.
Senast redigerad av inter-preter 2013-06-10 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in