Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Hur som helst kan det vara så att hundarna fått upp spår efter levande människa och det ledde dem till huset, inget konstigt tycker jag. Dock indikerar det att någon vistats i huset eller vid det.
Det är inte uteslutet att någon befann sig i huset, hunden hör ljud som är omöjliga för ett mänskligt öra att höra. De har dessutom förmågan att riktningsbestämma ljudkällan med hög precision. Om någon gav ljud ifrån sig i huset så har hundarna hört det, helt övertygad, och det kan vara vad som fick dem intresserade av huset. De kan också sortera intressanta ljud ifrån ovidkommande.
(Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
det är en helt vanlig familjehund, vardagslydnad och kan lite "matte-sök", alltså leta matte.
han verkade hispig kring huset, precis som när det är löptikar igång (han reagerar extremt starkt på dem.), så kvinnan i fråga (och även hennes man) avfärdade det som en löptik.
på morgonen är det osäkert hur nära han var huset, men på kvällen hade han sprungit runt huset typ flera varv och varit helt hispig. han skällde dock inte, bara markerade starkt på huset, inga ljud gav han ifrån sig så vitt min kompis vet, inget mamman nämnt iallafall..
i övrigt har han aldrig någonsin brytt sig i huset.
___
Här går det undan...
Luktmarkering alltså, hade det varit någon som smög i huset BORDE vovven haft spetsade öron och närmat sig lite på vakt, nu vittrade den nog blod då.)
(minns inte vem som skrev det sista, men jag håller med.. så tror inte det var en ljudmarkering. han är inte så modig av sig)