2013-06-12, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
joda, det förstår jag också.
kan inte uttala mig när jag inte var där, men det kan juh hända som sagt att hon gav intervjuena vid ungefär samma tidpunkt till alla och sedan återgick...

Har inga sådana källor som du, det verkar som att det är publicerat den första på förmiddagen. Jag har bara andra och tredje handsuppgifter, skolpersonal att tillgå som bekräftar att KJ nog har fel diagnos utställt på sig. ADHD-Autism vore mer korrekt, men utställd Aspergers som väl är en del utav autism numera.
Citera
2013-06-12, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Har inga sådana källor som du, det verkar som att det är publicerat den första på förmiddagen. Jag har bara andra och tredje handsuppgifter, skolpersonal att tillgå som bekräftar att KJ nog har fel diagnos utställt på sig. ADHD-Autism vore mer korrekt, men utställd Aspergers som väl är en del utav autism numera.

det vet jag ingenting om
Jag har hört att han har ADHD fast med hypo och inte hyper, och hypo är motsatsen till hyper, man kan vara helt apatiskt och inte ta sig upp ur sängen osv. dock är jag skeptisk till det, då det lika gärna kan tyda på riktigt grava depressioner.
Har också hört Aspergers, och ja, jag har också hört att det inte räknas längre, utan det ingår i autism, men det blev snabbt nedskjutet när jag försökte säga det.
sen huruvida diagnoserna stämmer eller ej kan jag ej uttala mig om.
han slår mig inte som en person med ADHD, men jag kan ha fel där.
Citera
2013-06-12, 01:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, men samtidigt så är det ju så att vars hade polisen varit och letat idag ifall MPS inte gjort sina fynd? Det mest korkade uttalande en polis gjort är ju att det är ju inte bra att MPS söker på områden som vi inom polisen inte tipsat om genom att de kan förstöra bevis, sagt något dag efter att fynd 1 gjorts. Tänk vidare om dessa inte gjort fynd 1, hade polisen varit i närheten av vad de är idag? Säkerligen, men med massa upphetsade föräldrar till småbarn som hittat benen i huset, kanske släpat med dem hem och dessa föräldrar hade varit sura för att polis inte sökt på tips de fått angående vad som nu tipsats i området.

Polisen låg väl några hundra sidor efter i den här tråden, de kunde också läsa om skyddsgropar, löpgravar och mindre byggnader.

Ingen som ens tänkt tanken var rödhakens intuition och magkänsla kom ifrån bara sådär som en blixt från klar himmel.
Citera
2013-06-12, 01:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Nämen, då har du ju helt plötsligt mer eller mindre avskrivit KJ som GM. Han lämnade ju, enligt uppgift, Väderkvarnshöjden direkt efter att spelet avblåsts.

Eller menar du att samtidigt som Arrangörer och stora delar av deltagarna grillar så smyger några av dem in på området igen och trollar fram en tjej som de sen jagar genom skogen... Utan att någon hör ett knäpp?

Enligt uppgift från vem ? Vart tog KJ vägen ? Kanske KJ och ytterligare någon hämtade VB från den förvaring där hon befunnit sig sedan hon försvann ? Jag tror att KJ plus ytterligare några återvände till lekplatsen när fältet låg fritt för att fortsätta leken med en levande måltavla. Och att syftet med "leken" var att ta livet av henne.
Citera
2013-06-12, 01:54
Medlem
Citat:
det vet jag ingenting om
Jag har hört att han har ADHD fast med hypo och inte hyper, och hypo är motsatsen till hyper, man kan vara helt apatiskt och inte ta sig upp ur sängen osv. dock är jag skeptisk till det, då det lika gärna kan tyda på riktigt grava depressioner.
Har också hört Aspergers, och ja, jag har också hört att det inte räknas längre, utan det ingår i autism, men det blev snabbt nedskjutet när jag försökte säga det.
sen huruvida diagnoserna stämmer eller ej kan jag ej uttala mig om.
han slår mig inte som en person med ADHD, men jag kan ha fel där.

Nej, det kan ju bero på att han har mer än ADHD som gör att han inte slår som en ADHD, jävligt smart på vissa saker, men totalt tomt på det som inte intresserar kanske, kan du se oförståendet till häktning och varför förhör inte känns intressanta att hålla?
Citera
2013-06-12, 01:57
Medlem
Citat:
Nej, det kan ju bero på att han har mer än ADHD som gör att han inte slår som en ADHD, jävligt smart på vissa saker, men totalt tomt på det som inte intresserar kanske, kan du se oförståendet till häktning och varför förhör inte känns intressanta att hålla?

min bästa vän har ADHD och är bipolär, men på honom märker knappt av det senare, fast å andra sidan, sen mediciner märker man typ ingetdera oftast. bara när han är trött.
sen är han också jävligt duktigt på det som intresserar honom, men det som inte intresserar orkar han inte med.
och det är pga hans ADHD, intresserar det inte orkar inte han sitta still och fokusera nog. då är allting annat mer intressant.

hur menar du med det sista, med att se oförståendet till häktning osv? (tror jag börjar bli trött, haha)
Citera
2013-06-12, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen låg väl några hundra sidor efter i den här tråden, de kunde också läsa om skyddsgropar, löpgravar och mindre byggnader.

Ingen som ens tänkt tanken var rödhakens intuition och magkänsla kom ifrån bara sådär som en blixt från klar himmel.

Tidningsartikeln med texten om att de varit vid åberget och letat efter ett tips de fått, har relativt säker källa på att de åkte runt bodträsket och då är väl inte gammelängsfortet eller mjösjöfortet realativt långt borta? Misstänker ju att både polis och MPS borde var nog smarta för att inte läsa här, eller?
Citera
2013-06-12, 02:00
Medlem
Citat:
min bästa vän har ADHD och är bipolär, men på honom märker knappt av det senare, fast å andra sidan, sen mediciner märker man typ ingetdera oftast. bara när han är trött.
sen är han också jävligt duktigt på det som intresserar honom, men det som inte intresserar orkar han inte med.
och det är pga hans ADHD, intresserar det inte orkar inte han sitta still och fokusera nog. då är allting annat mer intressant.

hur menar du med det sista, med att se oförståendet till häktning osv? (tror jag börjar bli trött, haha)

Menar att misstänkt GM inte förstår sig på häktning genom att det han gjort tycker han är rätt och inte fel, dock intresserad utav det han gjort osv. Sen en autism som på det helt suddar bort empati.
Citera
2013-06-12, 02:03
Medlem
Citat:
Menar att misstänkt GM inte förstår sig på häktning genom att det han gjort tycker han är rätt och inte fel, dock intresserad utav det han gjort osv. Sen en autism som på det helt suddar bort empati.

alltså, jag tror inte han är helt jäkla känslokall. at all, öht. (vet)
han har känslor, jag tror ändå att om han gjort det så förstår han att han gjort fel, men att han kanske har förträngt det så pass att han inte ens kommer ihåg att han gjort det (OM han gjort det)

så vet inte.. håller nog inte riktigt med det uttalandet..
Citera
2013-06-12, 02:03
Medlem
Citat:
Tidningsartikeln med texten om att de varit vid åberget och letat efter ett tips de fått, har relativt säker källa på att de åkte runt bodträsket och då är väl inte gammelängsfortet eller mjösjöfortet realativt långt borta? Misstänker ju att både polis och MPS borde var nog smarta för att inte läsa här, eller?

Relativt säker källa är bil som körde förbi dem på sträckan där det stod tre bilar på rad och människor med västar satt och pratade med varandra, kan visserligen varit andra också, men känns inte troligt, genom att de pratat att de sökt av runt bodträsket också eftersom hon brukade motionera där.
Citera
2013-06-12, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag såg just det, upptäckte t o m Renault-emblemet När jag gick bakom den.

Är du säker på att bilen på nsd-bilden är en Qashqai, jag tycker inte lyktan stämmer.

Tycker det mesta stämmer ganska bra.
http://www.blocket.se/gavleborg/Nissan_Qashqai_2_1_6_Dci_4_WD_Kombi_41694435.htm?c a=1_11&w=3
Lyktan
Dimljuset
Färgen på railsen på taket(silver)
Fälgarna
Utanpåliggande handtag(inte slimmade)
Skarven mellan framskärm och stötfångaren fram stämmer också
Svarta toningen i mitten uppe på vindrutan
Citera
2013-06-12, 02:07
Moderator
OYs avatar
Citat:

Och var tror du att tipset kom ifrån, tråden, PM eller mördaren själv?

Jag påstår motsatsen, MPS var smarta nog att läsa här.

I övrigt pekar jag åter på det jag nämnde om magkänsla och intuition, fick ett infall att kolla i just en mindre byggnad, jo jag tackar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in