2013-06-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Sterilt förekommer inte mer än på operationrummen och möjligen infektionavd. Numer städar man efter "ren rutin". Mycket vatten + lite rengöringsmedel.

tack, jag har jobbat inom städ, jag vet.
är ändå en annan grej på sjukhus.
Citera
2013-06-11, 20:44
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Är det bekräftat att VB:s kläder & mobil saknas?

Fynd skapar läckor hos polisen. Inget läckage - inga fynd.
Citera
2013-06-11, 20:45
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Ingen tror väl att sådana saker är starka indicier på en mördare. Men något säger det om den misstänktes personlighet. Speciellt om man lägger ihop det med starkare skäl, t.ex. blodspåret i bilen, hans tidigare relation med brottsoffret samt att han sannolikt var den sista som såg henne i livet m.m.

Har inte sett någon statistik på detta men jag är rätt säker på att personer som gillar att leka krig, lyssna på metal och som har en empatinedsättning (Asperger) oftare begår brott än personer som lyssnar på dansband, samlar på frimärken och som har en normal empatisk förmåga. En människas intressen säger något om hennes personlighet och personligheten påverkar om hon är kapabel till att begå vissa typer av handlingar.

Jag vet inte ja. Mycket möjligt att om man har en bisarr förkärlek till krig och krigslekar att det på nåt sätt triggar till verklig handling. Men om vi ska ta en titt på tex Anders Eklund, han är nog snarare dansbandskillen. Och Helge Fossmo frireligiös med psalmmusik. Och vilka löpsedelsmördare har vi mer? Så, med viss tvekan kan jag hålla med ditt resonemang, men det är nog snarare en mental störning än ett intresse vare sig det är musik eller nåt annat.

Dom flesta hårdrockskillar är världens tuttar. Hårdrocksfestivaler är det lugnaste festivalerna, ingen vill slåss alla vill supa, rocka och knulla (om tillfälle ges).
Citera
2013-06-11, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Men det samtidigt är aningen osannolikt att annan än kontoägaren skulle skrivit detta vid två tillfällen med ca 12 timmars mellanrum, det ter sig osannolikt i en småstad där i princip alla vet vad som söks och tidningarna skriver sida upp och sida ner om mystiskt försvinnande.

Möjlighet finns alltid men jag tror att hon har skrivit detta och det bottnar i tidigare möjlig relation med sambo eller annan närstående.

Vi vänder på frågan, vem har fördel/möjlighet av att skriva det i AN's namn (konto), kan man ens komma på någon utanför hennes när-krets (familj). Definitivt inte KJ, det är jag tämligen säker på, om det skulle vara så måste han haft kontakt med AN på något sätt och det har nog aldrig förekommit.

Det där med tidsmellanrummet är en bra observation, logiskt det du säger, inte tänkt på det.

AN och MB var på en bröllopsuppvaktning aktuell kväll/natt, kanske KJ och VB åkte hem till AB som för tillfället var i huset i Sävast.
En fullblodsdopad fylleyngling med mer hjärna i armarna än i huvudet kan ha fått ett frispel och gjort både det ena och det andra. Kanske fanns VB i huset när AN och MB kommer hem från festen, och med bakgrund av vad vi har hört om MB och VB utsvävningar så kan det ha slagit slint i någons huvud?
Citera
2013-06-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Jag vet inte ja. Mycket möjligt att om man har en bisarr förkärlek till krig och krigslekar att det på nåt sätt triggar till verklig handling. Men om vi ska ta en titt på tex Anders Eklund, han är nog snarare dansbandskillen. Och Helge Fossmo frireligiös med psalmmusik. Och vilka löpsedelsmördare har vi mer? Så, med viss tvekan kan jag hålla med ditt resonemang, men det är nog snarare en mental störning än ett intresse vare sig det är musik eller nåt annat.

Dom flesta hårdrockskillar är världens tuttar. Hårdrocksfestivaler är det lugnaste festivalerna, ingen vill slåss alla vill supa, rocka och knulla (om tillfälle ges).
Ja, några starka samband är det nog inte mellan intressen och benägenhet för brott men nog finns det en koppling, det är jag rätt säker på. T.ex. så är män betydligt mer intresserade av att lyssna på metal och leka krig än kvinnor. Män är också mer aggressiva och begår brott betydligt oftare än kvinnor.
Senast redigerad av soulflash 2013-06-11 kl. 20:55.
Citera
2013-06-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med tidsmellanrummet är en bra observation, logiskt det du säger, inte tänkt på det.

AN och MB var på en bröllopsuppvaktning aktuell kväll/natt, kanske KJ och VB åkte hem till AB som för tillfället var i huset i Sävast.
En fullblodsdopad fylleyngling med mer hjärna i armarna än i huvudet kan ha fått ett frispel och gjort både det ena och det andra. Kanske fanns VB i huset när AN och MB kommer hem från festen, och med bakgrund av vad vi har hört om MB och VB utsvävningar så kan det ha slagit slint i någons huvud?

AB var för övrigt fortfarande i Luleå den aktuella kvällen
Citera
2013-06-11, 20:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh

Okej, när åkte han och när kom han tillbaks?
Citera
2013-06-11, 20:57
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh

Är du bombsäker? AB var ute mitt i veckan efter den helgen, enligt honom själv. Men han kanske festar jämt..
Citera
2013-06-11, 20:58
Medlem
Citat:
Är du bombsäker? AB var ute mitt i veckan efter den helgen, enligt honom själv. Men han kanske festar jämt..

kvällen den fjärde var han i luleyo
ska höra med källan som sa det en gång till och se
Citera
2013-06-11, 21:00
Medlem
Mouchinos avatar
Vet ju inte hur KJ:s Far ser ut men kan han ha tillgång till nycklar till de ställen som är låsta i området där forten och det ligger? Kanske ute och cyklar nu men finns han med bland dessa guider?

http://www.rodbergsfortet.com/bfortbilder/guider22.jpg

Hittade en översiktskarta över Bodens fästning och Rödbergsfortet b.la

http://www.rodbergsfortet.com/kontakt.htm
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Då ändrar jag lite på spekulationen då, varit inne på det för ett antal sidor sedan. KJ och VB åker till Sävast för att hämta upp någon, kanske AB, KJ är ju känd för att vilja köra fylletaxi. På vägen mot Luleå händer det något, vilket kan betyda att både KJ och AB har något med saken att göra?

Ett försök att få in AN:s skriveriet samt en medgärningsman i det vi känner till.
Citera
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Vet inte om det diskuterats men har det skett några dykningar efter ev kläder, mobil, kvarlevor vid sjön där den MtGM familj har stuga?

Hur länge är det möjligt att spåra en mobil? Går det att spåra den om mobilen är avstängd men har batteriet inkopplat? Eller hur funkar det? Om någon vänlig själ kan förklara på ett enkelt sätt vore jag tacksam!

Hur länge skall denna MYT exsistera?
Är en telefon AVSTÄNGD är den som sagt avstängd. För att en telefon skall avslöja sig var den är, krävs att den är ansluten till ett mobilnät/wifinät.
Lika obrukara är även spelmaskiner utan energikälla likt Playstation 3 eller X-box 360.

Tänk dig att du befinner dig i ett stort, stort och totalt svart område. Det finns två ficklampor i detta område. Båda med fungerande batterier. Den ena är avstängd, den andra lyser. Vilken kommer du hitta först?
Senast redigerad av CloneWar 2013-06-11 kl. 21:14. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in