2013-06-10, 15:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det finns två "Ann*-L*na J*hansson i Boden. Inte alls säkert att det är KJs mor som jobbar med kbt eller inom landstinget. Det vill jag i så fall ha bekräftat mer säkert.

Tror inte det är hon på Laitis iaf. Den tredje har kennel och bor i Bodsvedjan iaf eller?

http://www.laitis.se/butik/boden
Citera
2013-06-10, 15:36
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jag kan bekräfta det men 100%
litar du på mig så uppskattar jag det. för det är garanterat

Kan du berätta när KJs mor blev terapeut?
Citera
2013-06-10, 15:37
Medlem
MrFolds avatar
Tycker det är lite konstigt att dagens intressantaste uppgifter - de om att huset ska ha genomsökts tidigare + att en hund som dagligen rastades i området markerade först den 20:e - verkar ha sjunkit ner under trådhorisonten till förmån för blodfläckar, förnyat gaggande om vad godmanskap innebär och "AN":s arbetsplats.

Jag vet inte vad jag ska tro om dessa uppgifter. Kan verkligen någon som kikat in genom luckan ha missat benen? Är det möjligt att en hund gick förbi där ett antal dagar utan att bry sig det minsta och sen plötsligt får upp vittringen?

OM dessa uppgifter stämmer och samtidigt är vad de ser ut att vara (hunden KAN ju ha reagerat på någonting annat) så måste jag ju erkänna att allting blir mycket mer oklart och svårbedömt. Min gissning sen fynden gjordes har hela tiden varit att den ensamme gärningsmannen (som jag i brist på annan kandidat tror på KJ som) börjat med att dumpa torson uppe i skogen, men av olika skäl inte orkat/kunnat gå dit igen med benen, som han då kastat in genom luckan. Allt detta har han gjort i nära anslutning till själva mordet. Nu tycker jag inte att den hypotesen känns lika självklar längre som den mest sannolika.

Det här känns svårt att ta till sig eftersom det öppnar upp för ännu mer märkliga scenarion och fler personer inblandade. Eller kan KJ verkligen ha flyttat på kroppen själv någon natt när man inte haft span på honom eller inte kunnat följa efter pga att man skulle ha avslöjat sig för lätt? Varför har han i så fall flyttat den?

Man undrar så vad de har fått fram och inte i förundersökningen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Ja.Den Norra byggnaden har en uppbruten dörr på gaveln

Och om man följer den vägen söderut så kommer det en sidoväg som leder ned till MT:s föräldrahem.
Norr och öster om dessa förråd,så ligger det STORA betongbunkrar som också bör genomsökas.Det kanske är gjort redan..
Citera
Medlem
Citat:
Kan du berätta när KJs mor blev terapeut?

nej. men jag vet med 100% garanti att hon är KBTare
Citera
2013-06-10, 15:38
Medlem
Citat:
Det finns två "Ann*-L*na J*hansson i Boden. Inte alls säkert att det är KJs mor som jobbar med kbt eller inom landstinget. Det vill jag i så fall ha bekräftat mer säkert.
antingen jobba hon me bilgrejs eller vård
Citera
2013-06-10, 15:42
Medlem
Vart på mjösjöberget/gammelängsberget är skjutbanan med grindar
Citera
2013-06-10, 15:43
Medlem
http://www6.idrottonline.se/Lulea-BodenFK-Flygsport/Arkiv/Bilder/?ShowFile=438777
är nån av dom kj s far?
Citera
2013-06-10, 15:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tycker det är lite konstigt att dagens intressantaste uppgifter - de om att huset ska ha genomsökts tidigare + att en hund som dagligen rastades i området markerade först den 20:e - verkar ha sjunkit ner under trådhorisonten till förmån för blodfläckar, förnyat gaggande om vad godmanskap innebär och "AN":s arbetsplats.

Jag vet inte vad jag ska tro om dessa uppgifter. Kan verkligen någon som kikat in genom luckan ha missat benen? Är det möjligt att en hund gick förbi där ett antal dagar utan att bry sig det minsta och sen plötsligt får upp vittringen?

OM dessa uppgifter stämmer och samtidigt är vad de ser ut att vara (hunden KAN ju ha reagerat på någonting annat) så måste jag ju erkänna att allting blir mycket mer oklart och svårbedömt. Min gissning sen fynden gjordes har hela tiden varit att den ensamme gärningsmannen (som jag i brist på annan kandidat tror på KJ som) börjat med att dumpa torson uppe i skogen, men av olika skäl inte orkat/kunnat gå dit igen med benen, som han då kastat in genom luckan. Allt detta har han gjort i nära anslutning till själva mordet. Nu tycker jag inte att den hypotesen känns lika självklar längre som den mest sannolika.

Det här känns svårt att ta till sig eftersom det öppnar upp för ännu mer märkliga scenarion och fler personer inblandade. Eller kan KJ verkligen ha flyttat på kroppen själv någon natt när man inte haft span på honom eller inte kunnat följa efter pga att man skulle ha avslöjat sig för lätt? Varför har han i så fall flyttat den?

Man undrar så vad de har fått fram och inte i förundersökningen...

Sen har du detta med vittnet som vallats i området. Vittnet vallades både kring huset, men även upp vid grillplatserna/anläggning.

Är det som min pm:ar säger att det var den 16/5 som den minderåriga hade sett kjs bil parkerad vid det gula huset så har vi någonting att fästa det hela kring. Denna pm:ar har inte ändrat något på denna beskrivning utan vidhåller dessa uppgifter. Sen skrev pm:aren lite annat som gör att jag kan tycka att det är tämligen trovärdiga uppgifter.
Citera
2013-06-10, 15:47
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
nej. men jag vet med 100% garanti att hon är KBTare

Detta är ju intressant med tanke på allt som framkommit om hennes son, och därför skulle det vara intressant att veta om hon blev terapeut av något annat skäl än att försöka få ordning på honom? KJ har ju haft problem med att döda djur i barndomen enligt vänner och bekanta, och upplevts som "udda", så även i dag. Hon borde ha kunnat se om KJ förändrats efter det förmodade brottet.
Citera
2013-06-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Vart på mjösjöberget/gammelängsberget är skjutbanan med grindar

Det syns på din karta du lade upp nyss.Nord nordväst om Gammelängsfortet.
Citera
2013-06-10, 15:49
Medlem
Citat:
Detta är ju intressant med tanke på allt som framkommit om hennes son, och därför skulle det vara intressant att veta om hon blev terapeut av något annat skäl än att försöka få ordning på honom? KJ har ju haft problem med att döda djur i barndomen enligt vänner och bekanta, och upplevts som "udda", så även i dag. Hon borde ha kunnat se om KJ förändrats efter det förmodade brottet.

alltså, utbilda sig till terapeut är inget man gör i en handvändning. det tar ganska lång tid.. och hon har då jobbat med det iaf ett år, säkerligen mer skulle jag tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in